16 Eylül 2008 Salı

Bu Yılın İlk İftar Daveti ve Zeytinyağlı Taze Barbunya



















Uzuuunn zamandır iftar daveti vermemiştim. Mert'in doğumu hamilelik falan filan derken evde davet sofraları kurulmaz oldu. Bu sene yavaştan başladım artık. Aylardır görüşemediğim Nurgül ve eşi bu güzel sofranın güzel konuklarıydılar. Gayet güzel hoş sohbetli bir akşam geçirdik. Epeydir görüşememiştik ya konuşacaklarımızı bitiremedik bile:) Menümüz de fena sayılmazdı yani.
Nasıl güzel değil mi?




















Taze barbunyadan yaptım sonuç çok güzeldi.

Malzemeler;
  • 1 kg kabuklu taze barbunya
  • 1 büyük boy doğranmış soğan
  • 1 büyük boy yarım halka şeklinde doğranmış havuç
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 3 tane orta boy doğranmış soğan
  • 1 tane küp şeker
  • 500 ml su
Yapılışı;
Barbunyaların kabuklarını ayıklayı bir kenara alın. Zeytinyağını tencereye alıp kızdırın. İçine soğanları atıp 3-4 dk kavurun. Sonra domatesleri ekleyip biraz daha kavurun ardından havuçları ve barbunyaları ilave edip 4-5 dk kısık ateşte kavurun. Suyu şekeri ilave edip kısık ateşte barbunyalar yumuşayıncaya kadar pişirin. Pişmesine 2-3 dk kala tuzunu ilave etmeyi unutmayın. Piştiği tencerede soğutup servis yapın.



















Bu da çorbamız. Tarifini yukarıdaki linkten bulabilirsiniz. Herkese bereketli ramazanlar diliyorum.

18 yorum:

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

ellerine sağlık hayatım gayet güzel ve şık bir menü olmuş...sevgilerimle öpüyorum

oznurundunyasi dedi ki...

benim eşim burada olmadığı için ben asla davet yapamıyorum:(
böyle davetlere de imrenek bakıyorum..
ellerinize sağlık..
sevgiler

zerrin - misss dedi ki...

Harika, her biri çok iştah açıcı. Ama barbunyaya hayır diyemeyen benim için barbunya harika..

Ellerine sğalık hayatım.

sıcacık sevgiler..

ceyt dedi ki...

elifcim, nefiss bir sofra hazırlamışsın.ellerine sağlık canım.taze barbunyayı bende çok severim.şekerpareye ise bayılırım.
yiyenlere afiyet olsun.
öpüyorum kocaman sevgiler...

sarımutfak dedi ki...

harika olmuşlar ellerine sağlık cnm
sevgilerimle

neslihan dedi ki...

Canım sofran da menün de harika olmuş,ellerine sağlık.ben de akşam barbunya yapacaktım,senini tarifi aldım hemen:-))) şekerparelerde göz kırpıyor ordan:-))) iyi iftarlar canım.sevgilerimle...

pastacirapunsel dedi ki...

Menü de, sofra da, dostlarla buluşma da enfesss, daim olsun tüm bu keyifler..

Sımsıcak sevgiler......

iremlemekanlar dedi ki...

Elifcim tekrar tekrar teşekkür ederim her biri enfesti tadı ve lezzeti damağımızda kaldı eşimde bende çok mutlu olduk canım şanslı biri olarak ayrıldık iftar menünüzden inşallah bir ömür boyu birliğimiz ve düzenlerimiz bozulmaz nazar değmesin :) serapçımla görüştüm inşallah türkiyeye döndügünde hep beraber yemekler yeriz sevgilerle canım şahane bir akşamdı....

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ohhh afiyet olsun... Muhabbetiniz neşeniz bol olsun Elifciğim...

Sofra nefis, ikramlar nefis...

Ellerine sağlık şekercim... Sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Merhabalar canım, az önce Nurgül'ün sayfasında gördüm, çok güzel bir sofra hazırlamışsınız.Barbun fasulyeye de bayılırım, ellerinize sağlık, menünüz de harika.
Tabii en güzeli böylesi dostluğun yıllarca devamı,dostluğunuzun daim olmasını diliyorum canım, sevgilerimle...

neslihan dedi ki...

Sevgili Elif dün akşam yaptım barbunyandan bayıldı misafirlerim,tarif için çok teşekkürler canım.sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

sofra harika gorunuyor rabbim herkese cok versin sofralari senlensin ramazanin tadida bir baska,telasasesi herseyi gusel turkiyenin kiymetini bilin, hayirli ramazanlar diliyorum optum hepinizi kosovali:)insallh birlikte ramazan sofralari gorcemiz gunlerde gelir

Hasret dedi ki...

harika bir sofra olmus canim, hepsu birbirinden leziz görünüyor ... ellerine saglik ..

kocaman sicacik sevgilerimle ..

Neşeli Sesler dedi ki...

İnşallah kosovalı:) Sen dön de oooo ne sofralar kurarız kaldırırız:)
Ben de öptümm

HÜLYA dedi ki...

çok güzel bir menü olmuş ellerine sağlık canım...yiyenlere de afiyet şeker olsun...öptüm seni svegiler

Cafe Gusto dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel olmuş hepsi...sevgiler...

Adsız dedi ki...

ne guzel bir aksam olmus gercekten bebek,cocuk olunca bu gibi keyifli aksamlar istemeden erteleniyor
sevgiler
emel-turkserecepten.blogspot.com

kizilciksurubu dedi ki...

Hersey harika görünüyor, ellerine saglik canim. Hayirli ramazanlar.