25 Eylül 2008 Perşembe

2008-2. İftar Soframız



















Bazı şeyler ani olunca güzel olur. Bir anda sinemaya gidelim dersiniz gidersiniz ve çok eğlenirsiniz. Bir anda bir arkadaşınızı ziyaret edersiniz ve çok iyi ettim dersiniz ya bu masa da öyle bir kararın sonucu 3 saatte kuruldu. Balık mevsimi geldi ya balık yapacaktık. Hadi arkadaşlarımızı da çağıralım beraber olsun dedik. Çok da iyi etmişiz yani. Ceren-Hakan-Ebru-Barış harika bir yemek yedik.. Kış geldi hadi sizde balık yemeğe bakim:)

Menümüz;
  • Fırında Levrek
  • Kıymalı Sebze Çorbası
  • Gemici Sosu
  • Üzümlü Yeşil Salata
  • Zeytinyağlı Yaprak Sarması ( Teyzein ellerine sağlık annemle yollamıştı. Kısmet bugüneymiş)
  • Değişik Brüksel Lahanası Salatası
  • Su Böreği
  • Güveçte Tahinli Çikolatalı bir tatlı:)
  • Şekerpare ve tulumba tatlısı




















Kişi sayısı kadar levrek aldım. Saf zeytinyağı ve tuz ile levrekleri ovdum. Bu şekilde 1 saat dinlendirdim. Fırında 180 derecede balık pişirme ayarında yaklaşık 40 dk pişirdim.




















Bu misler gibi çorbanın tarifi yakında.... coming soon:)))




















Barış'ın yaptığı bu güveçte çikolatalı tahin helva tatlısını çok merak ediyorsunuz değil mi? Gerçekten çok lezzetli. Ayvalık' da balık menülerinin arkasından bu tatlı ikram edilirmiş. Bundan sonra ben de bu stratejiyi güdeceğim:)))




















Ankara'da Sini Börek Diye bir yer var. su börekleri gerçekten nefis oluyor. Böyle ani karar verdiğiniz misafirlerinize hemen alabilirsiniz. Fiyatı da çok uygun. Yeri de çok temiz bir yer.




















Ceren-Hakan ikisinin getirdiği şekerpare ve tulumba tatlısı.

11 yorum:

iremlemekanlar dedi ki...

elifcim ilk yorum benden olsun ellerine saglık tatlım ne kadar güzel gözüküyor burdan çorbanın tarifini merakla bekliyorum bilesin :)) sevgilerle bende bayramda gezilecek yerler yayınladım hala plan yapmadıysanız :) bilginize görüşemezsek bayramınızı en içten kutlarım iyi bayramlar dilerim murata selam mertciğimi öp benim için biz cumartesi yolcucuz

zerrin - misss dedi ki...

ben gemici sosunu pek merak ettim canım benim.. Acaba nasıl bişidir..

ben deniz mahsüllerine ayılıp bayılırım. Kışa gerek yok bana her gün kış :)

öperim sevgiler..

ceyt dedi ki...

Elifcim gerçekten muhteşem bir sofra olmuş.balığı çok severim, çorba nefiss görünüyor, güveçte çikolatalı tahine takıldım kaldım.kısacası herşey harika .ellerine sağlık canım.yiyenlere afiyet olsun.öpüyorum sevgiler...

sarımutfak dedi ki...

sofra harika menü de keza öyle ellerin dert görmesin

neslihan dedi ki...

canım sofra harika,menü nefis.ellerine sağlık.haklısın dostlarla yemek yemenin zevki bir başka.afiyet olsun sizlere.sevgilerimle...

Eda dedi ki...

Naptın canım benim sen ya :)Olurmu şimdi bu nefis görüntüler, heeepsi de ayrı nefiss
Sevgileeerrr

neslihan dedi ki...

Hayırlı kandiller canım.sevgilerimle...

Huriye dedi ki...

Hepsi bir birinden harika ellerine saglik...
Kadir geceniz mubarek...dualariniz kabul olsun insallah...opuyorum seni...sevgilerimle...

Hasret dedi ki...

mmh harika bir sofra hazirlamissin canimcim :) ellerine kollarina saglik ...

sicacik sevgilerimle..

sofraozlemi dedi ki...

menüdekiler harikalar canım..


şimdiden hayırlı bayramlar dilerim.

Betül dedi ki...

Elif'ciğm, hepsi birbirinden harika. Gemici sosunu bende merak ettim.

Öpüyorum.