2 Ağustos 2008 Cumartesi

Yine Kek Yeni Kek:)



















Aslında yazı yazayım diye geçtim PC nin başına ama resimsiz olmaz dedim tazecik fırından yeni çıkmış kekimi ekledim sayfama. Günlerdir çektiğim hastalıktan sonra bugün sanki yeniden doğmuş gibiyim. Hayatımda hiç böyle olduğumu hatırlamıyorum. Ne biçim bir bulantı, titreme, üşümedir böyle anlamadım. Çaarşamba günü yemeğe gitmiştik herşey gayet güzel derken sabaha karşı fenalaştım. Ya gıda zehirlenmesi olmuşum yada üşütmüşüm. Sonuç olarak iki günlük yatak istirahati ilaçlar bugün kendime gelebildim.

Cumartesi sabahı sağlıklı bir şekilde uyanmanın verdiği rahatlıkla kahvaltımızı ettik ve eşim işe gitti ben de kolunu kıran halacığımı ziyarete gittim. Elim boş gitmek istemedim. Mert' in uyumasından istifade edip halamın çok sevdiği keki yaptım. Çok da makbule geçti. Severek yediler. Tarifi çok basit aslında. Normal kek hamuruna yarım su bardağı ince çekilmiş ceviz ve 1 su bardağı hafif una bulanmış kuru meyva parçacığı ekliyorsunuz. Bu kadar. Ama yine de tarifi yazayım.

Malzemeler;
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı meyve kurusu
  • yarım su bardağı ceviz
  • 2 su bardağı kadar un
  • 1 tane vanilya
  • 1 tane kabartma tozu.
Yapılışı;
yumurta şeker krema haline gelene kadar çırpılır. Kaşığı çırpma kabının kenarına değdirince şeker gelmeyecek. Sonra süt yağ ilave edilir. Sonra ceviz ve 1 bardak un ilave edilir. Meyva parçacıkları kabartma tozu vanilya ve kalan un hafifçe ilave edilerek karıştırılır. Una dikkat edin hamur katı olmasın olsa da üzülmeyin süt ekleseniz sorun olmaz. 175 derece fırında 45 dk pişirin. Pişip pişmediğini kuru bir bıçakla test etmeyi unumayın. Afiyetler olsun...

15 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

ve kesinlikle nefis kek:)
nede güzle kabarmış öyle,ellerine sağlık.

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Çok geçmiş olsun. Sıcaklarda ne zor olmuştur, kendine dikkat et. Kek enfes görünüyor, ellerine sağlık.

Öpüyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba
tek kelime ile enfes görünüyor.
bayıldım doğrusu........
ellerinize ve yüreğinize sağlık
www.anilarvemutfagim.blogcu.com

EZGi :)) dedi ki...

CANIM BENİM HARİKA BİR KEK OLMUŞ.ELLERİNE SAGLIK
CANIM YAZ YOĞUNLUĞUNDAN PEK UĞRAYAMADIM FIRSAT BULDUKÇA GELECEĞİM ZİYARETİNE KOCAMAN ÖPTÜM :) KOCAMAN SEVGİLER

yeşim dedi ki...

Elifcim çok çok geçmiş olsun. Ayrıca da kıyamam ben sana tatilsiz olmaz biliyorum ama bitti bile bak kaldık ankara sıcağına bu nefis bir kek olmuş

özledim bir buluşma yapsak bu aralar ne güzel olcak öpüyorum kocamannn

Adsız dedi ki...

selam..kek harika..elinize saglık..sevgilerimle.
http://hunerlieller.net

zerrin - misss dedi ki...

Elifim, çok çok geçmiş olsun hayatım..

iyileşmene sevindim. Dikkat et kendine..

Öpüyorum sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ah canım yaa çok geçmiş olsun... Bu sıcaklar zaten insanı hasta ediyor... Kek de nefis olmuş... Bayılırım meyveli keke... Sevgiyle...

neslihan dedi ki...

geçmiş olsun diyorum,ve kek de nefis olmuş eline sağlık.sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba canım benim hastalanmışşın çok üzüldüm sana çok geçmiş olsun sen bizim gözbebegimizsin aman sana bişey olmasın... İYİKİ VARSIN ELİFCİM.. Nuray..

Neşeli Sesler dedi ki...

Yorum yapan çok değerli arkadaşlarım,
Hepinize tek tek çok teşekkürler ediyorum.
Herşeyin başı sağlık diyorum.
Sevgilerimle

SİBEL'İN TARİF DEFTERİ dedi ki...

Elifciğim sana da halana da çook geçmiş olsun. Dikkat et kendine.
Kek nefid görünüyor, lezzeti çatlamasından belli...
Sevgiler

pelin'ce dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun...Kek ise şahane kabarmış ellerine sağlık....

SEvgiler.

:)den dedi ki...

Of Offf ne güzel kabarmış bir kek. Çok iştah açıcı bir görüntü. İşyerinden bu güzellikleri izlemek feci acıktırıyor. Ellerinize sağlık.
Ayrıca geçmiş olsun hem size hem halanıza.
Neşeli Sesler'e sevgiler...

Tombuk dedi ki...

Elifcimmm,
Çok geçmiş olsun canım ya..Herkeste var bu aralar bir şeyler.Salgın mıdır, nedir? Aman kendine dikkat et. İyileşmiş olmana sevindim. :)
Bu keki gördüğüme o kadar sevindim ki. Sanki biliyormuş gibi, geçen gün meyve kuru aldım ve acaba nasıl bir şey yapsam diye düşünüyordum. Nasıl bir şey yapacağımı buldum bile. :)
Ellerine sağlık canım..
Kendine dikkat et.
Sevgiler :)