9 Ağustos 2008 Cumartesi

Tavuklu Semizotu Salatası ve Kıvırmaca:)



















Çarşamba akşamı üniversiteden Özlem arkadaşım bendeydi. Bir gün önceden düşünüyorum. İşten çıkar çıkmaz bende olur. Beraber yemek filan yeriz. Sonra çay eşliğinde devam ederiz diye. Tavuk makarna salata yaparım sonra bir tatlı yaparım oohh süper olur demiştim. İşten çıkmaya yakın aradım erken gel diye. Bizimki "Elifcim ben yemek yedim. Çay içeriz" demez mi:))) Sen görürsün dedim. Bunların hepsini sana yedirmezsem. Tavuğu ızgara yapıp hemen semizotu ile salata haline getirdim. Zaten kek yapmıştım. Makarnayı da geniş bir kaba alıp salata gibi sundum. Patateslerle de hemencik bir salata daha yapıverdim. Kazandibini de ortaya koydum. Al işte sana çay menüsü:))) Böylece hepsini ona yedirmiş oldum. Atmasyon salatam da eşimden tam puan aldı:)

Salatanın yapılışını anlatayım;

Bir gün önceden ızgara tava diye satılan tavukları soğan sarımsak biraz kimyon salça ve tuz ile baharatlayıp dolaba koymuştum. Yağsız tavada önce onları kızarttım. Küçük bir demet semizotunun yarısını ve 4-5 dal rokayı yıkayıp büyük parçalar halinde salata tabağına aldım. 1 tane domates doğradım. Bunalrı limonlayıp tızladım. Üzerine de sıcakken parçalara ayırdığım tavukları serpiştirdim. Muhteşem bir tadı olan aynı zamanda çok doyurucu olan bu salatayı elde ettim.
Not(18/09/2008) : Bu tarifi sevgili blog arkadaşım Edacığıma Şipşak Tarifler Etkinliği için gönderiyorum. Kolaylıklar diliyorum arkadaşım



















Arkadaşımı nerdeyse 1 yıldır görmüyordum. Böyle uzun zaman görüşemeyince konuşacak o kadar şey oluyor ki akşam evine bırakırken hala arabada devam ediyorduk:) Yenden Yemenden herşeyden bahsettik. Bir güzel hasret giderdik. Özlemimmm nasıl da yedin hepsindeeenn:) Akşam yemeğini yer gelirsin hee.. Oh oldu sana:)

15 yorum:

halenze dedi ki...

bacım çayı koy ben de geliyorum:))) madem özlem geliyomuş benim adımda özlem hatta dur sofra özleminide çağıralım:)))

sofraozlemi dedi ki...

e bende özlem olduğuma göre bende nasipleneyin bu güzel sofradan:)
herşey için ellerinize sağlık ..nefis bir sofra.


sevgilerimle

yeşim dedi ki...

arkadaşlık ne güzel bir şey konuşmaya tadına doyulmuyor hele böyle güzel sofrada varsa oh süper

her şey nefis görünüyor

elleirne sağlık
sevgilerrr

zerrin - misss dedi ki...

cıvıldak seslim, hepsi birbirinden güzel. hem de bu salata benim diyete tam uygun hee :)))

ellerine sağlık hayatım. pek iyi yapmışsın yaşasın yemek yemeden gelen misafirler.. :))) Yaşasın yemek yiyip gelip yemekleri lüpletenler :)))

öperim.

sevgiler kocamanından

ALi dedi ki...

Mrb arkadaşım çok güzel bir blog olmuş başarılarının devamını dilerim..
Benim siteme de beklerim www.anindayorum.com
Hoşçakal...

Betül dedi ki...

Salatan enfes görünüyor becerikli ve neşeli Elif'ciğim, ellerine sağlık.

Öpüyorum.

iremlemekanlar dedi ki...

Eifcimmm
Hoşbulduk canım hala kendimi karadenizde hissediyorum buraya adapte olamadım ellerine sağlık tatlım şu sofradan bir türlü nasiplenemedik bizde :))) kızım birgünde bizi çağır yaniii böyle yapıp yapıp yayınlıyorsun canımızı çektiriyorsun yazık günah yaniii süper masa olmuş her zamanki gibi bekarkende bana döktürürdün dışardan görürdün eve gelip hemen bizede yapardın marifetlisin kızım yaa sen nereliydin ? Bu becerikli sofralar bana hiç yabancı gelmedi dee iyi pazarlar tatlımm

Limonlu Kek dedi ki...

Zaten çay ve yanında koyu bir sohbet varsa insan ne yediğini kesinlikle anlamıyor, en tehlikelisi yani, hepsi çok güzel görünüyor, ellerine sağlık Elifciğim

:)den dedi ki...

Akşam yemeğini yiyip gelen arkadaşınıza çektiğiniz numara çok hoşuma gitti. Çok şekersiniz:)Eski dostlukların, onlarla edilen sohbetin, içilen çayın tadı farklı oluyor değil mi?
Afiyet Olsun.
Sevgiler...

:)den dedi ki...

Akşam yemeğini yiyip gelen arkadaşınıza çektiğiniz numara çok hoşuma gitti. Çok şekersiniz:)Eski dostlukların, onlarla edilen sohbetin, içilen çayın tadı farklı oluyor değil mi?
Afiyet Olsun.
Sevgiler...

neslihan dedi ki...

Bence bu sofraya tok olsan bile oturulur:-)Nefis menü,ellerine sağlık...

Mutfak Havlusu dedi ki...

ben sadece bir çeşitini alayım salatanın zaten semizotunu çok severim ellerine sağlık.

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Güzel kıvırmışsın salata da harika masa da ..
Ellerine sağlık

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Elifciğim senden korkulur vallahi... Helal olsun sana nasıl da yedirmişsin :)

Ellerine sağlık hepsi de birbirinden güzel olmuş ikramlarının...

Sevgiler...

Eda dedi ki...

Çok teşekkür ediyorum, etkinliğim tarifinle renklendi..
Sevgiler.. :)