14 Ağustos 2008 Perşembe

Fasülye Kavurması - Bizim Orda...:)




















"Bizim orda..." diye başlayan ne kadar çok cümle kullanırız değil mi?Bizim ordayken şöyle olurdu bizim orda şöyle söylenir diye...Ben bizim orda söylenenlerden size yazayım istedim biraz... Çok değişik şeyler çıkacak. siz de yorumlarınızda sizin orda ne denir yazın bakalım:)) Bizim orası Trabzon bu arada:)
  • Bizim orda mısıra lazut denir.
  • Bizim orda kuzine sobaya beşko denir.
  • Böğürtlene fuska denir.
  • Çok yaramaz kurcalayıcı insanlara-çocuklara eksebis denir.
  • Acelen mi kaçıyo denir.
  • Acele etme anlamında "evetleme evetleme yetişir" denir. Kayınvalidemin kulakları çınlasın:)
  • Süslenip püslenmeye "klorlanmak-bizim gelin şimdi klorlanıyor:)" denir. Havva görümcemin kulakları çınlasın:)
  • Bir önceki seneye "buldur" denir.

Bunun gibi bir sürü şey daha:) Veee şimdi ben bu lazutlardan yemeye bu havayı solumaya bu lafları duymaya memleketime gidiyorum. 15 gün boyunca olmayacağım gelince yorumlarınızı hep görcem tamam mı? Gidiyo diye boş bırakmayın sayfamı....

Şimdi de bizim orda bakla kavurması denilen fasülye kavurmasını yazıyorum.

Tarif; Fasülyeler tüm şekilde uçları temizlenerek tuzlu suda yumuşayana kadar haşlanıp süzülür. Soğumaya bırakılır. Bir tavada küp küp doğranmış soğan ve -7 diş sarımsak kavrulur. İsteğe göre biraz salça ve domates eklenir. Fasülyeler eklenir biraz daha kavrulur. Biz çok severiz bakalım siz sevecek misiniz? Biz bunu sabah kahvaltıda çayın yanına yeriz. Bizim orda böyle:)

5 yorum:

iremlemekanlar dedi ki...

Ellerine saglık canım harika olmuş doğrusu evet lazutların tam zamanıdır şimdi trabzon da iyi yolculuklar dilerim :)

Limonlu Kek dedi ki...

İyi yolculuklar, şimdi gelsin lazut ekmekleri, bakla kavurmaları, Trabzon ekmekleri, turşu kavurmaları :) Güzelce klorlan, ama sakın evetleme yetişir, sakin, rahat yolculuklar ve iyi eğlenceler...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canımmm ne değişik ifadeleri varmış sizin oraların...

Fasulye kavurmasına bizim oralarda bir de yumurta kırılır :) Ben de o haliyle çok severim...

Ellerine sağlık iyi tatiller... Kocaman sevgiler...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM ;GECEN SENE SEVGİLİ NASİBİM ARKADAŞIMIZIN BAŞLATTIĞI “İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 2” Nİ BU SENEDE DEVAM ETTİYORUZ
1-7 EYLÜL TARİHLERİNDE http://birdemliksohbet.blogspot.com 8-14 EYLÜL TARİHLERİNDE SEVGİLİ SELMA ABLAM (http://selmahlc.blogcu.com ) ADRESİNDE VE KALAN 15 GÜNLÜK DİLİMDE İSE SEVGİLİ NASİBİM ABLAM (http://porselendemlik.com ) ADRESİNDE YAPILACAKTIR KATILIMIZI BEKLİYORUM HAYIRLI BİR RAMAZAN GECİRMENİZ DİLEGİYLE …BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
……………………………………………………………………………………………………………
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;14.08.2008--14.09.2008 Tarihleri arasında EN GUZEL PASTA 2 YARIŞMAMIZ VAR http://birdemliksohbet.blogspot.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL PASTA TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "EN GUZEL PASTA YARIŞMASI 2" BAŞLIĞINI YAZARAK BANA MAİL ATMANIZI (birdemliksohbet@hotmail.com) VE 16 ,09,2008 TARİHİNDE SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI RİCA EDİYORUM.BU YARIŞMADA BİRİNCİ OLAN ARKADAŞIMIZ 6-19 EKİM TARİHLERİNDE PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNDE YANİ 27. Cİ EV SAHİBESİ OLARAK SEZONU AÇACAKTIR. SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM
ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİM
BU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......SEVİL

neseersoy dedi ki...

Ben de turşu kavurmasını yaparım , benim değil ama eşimin oralardan:-) Kendisi Çamlıhemşimli olur :-)
sevgilerimle.