30 Temmuz 2008 Çarşamba

Vişne Reçeli





















Yaz neredeyse bitiyor hanımlar. Reçellerinizi salçalarınızı dondurucuya koyacağınız malzemeleri hazırladınız mı bakalım? Ben yavaştan başladım bakalım.
Böyle bazen kahvaltıya gideriz de çeşit çeşit reçeller marmelatlar ikram ederler ya bayılırım ben bunlara. O yüzden her sene elimden geldiğince değişik meyvelerden reçeler yaparım. Misafirlerime ve bebişime katkısız miss gibi reçeller ikram ederim. Ara sıra pastaların üzerini süslerim. İnsanın elinin altında böyle şeylerin bulunması gerçekten çok kolaylık oluyor. Minik aileler için 1 kavanozluk tarifimi veriyorum.
Malzemeler;
  • 1 kg vişne
  • 3 su bardağı toz şeker ( ben çok şekerli reçelleri hiç sevmem siz 1 bardak daha koyabilirsiniz)
  • 1 su bardağı su
  • yarım limon suyu

Yapılışı;

Vişneleri saplarından ayırın yıkayın tencereye alın. Üzerine 3 su bardağı şekeri ekleyip 1 gece dinlendirin. Ertesi sabah 1 su bardağı suyu ilave edip kaynadıktan sonra kısık ateşte 1 saat pişirin. Yarım limon suyunu ilave edip yarım saat daha pişirin. Pişririrken ara sıra köpüğünü kevgir yardımıyla alın. Bu süre sonunda altını kapatın yarım saat dinlendirdikten sonra kuru bir kavanoza aktarıp ağzını sıkıca kapatın. Afiyetler olsun.





















Bu tencerede kaynarki hali. Eve misler gibi koku yayılıyor. Belki reçel pişen evdeki çocuklar da mutlu oluyordur :P Ne dersiniz??

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Evet belki :)
Ellerine sağlık.Çok güzel görünüyor rengi.Bende yaptım vişne reçeli ayrıca ilerde bol bol sıvı almam gerektiği için derin dondurucuya da kompostoluk bol bol vişne attım.

Filiz.

neslihan dedi ki...

çocukları bilmem ama ben acayip mutlu oluyorum:-)ellerine sağlık.

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Vallahi ben pek mutlu oluyorum reçel pişen evde. Mesela annem şimdi erik reçeli kaynatıyor. lay lay lom! :)

ayseyaman dedi ki...

Ne güzel de kokmuştur ortalık, ben mest olurum bu kokuya..
Ellerinize sağlık.
İşin içine pasta girince reçel yapmaktan bile çekinmem..Ama nerde burda böyle güzel meyveler..:(