21 Temmuz 2008 Pazartesi

Portakallı İki Renk Kek



















Kışın bayağa zebra kek çalışmalarım olmuştu. Ama bir türlü istedğim sonucu alamadım. Bu da o çalışmalarımdan biriydi. Portakallı kekleri çok sevdiğim için zebra kekde de olmazsa olmaz demiştim. Zaten tarifi de normal kek tarifi.

Malzemeler;

1 su bardağı toz şeker

3 tane oda sıcaklığında yumurta

1 su bardağı süt

çeyrek su bardağı ılık su

yarım su bardağı sıvıyağ

1 paket vanilya

1 paket kabartma tozu

1 portakalın kabuğunun rendesi

3 yemek kaşığı kakao

3 bardak un

Yapılışı;
Yumurta ile şeker kar haline gelene kadar çırpılır. Yağ, süt, su eklenerek tekrar çırpılır. 2 bardak un, portakal kabuğu rendesi, kabartma tozu, vanilya eklenip çırpılır. Cıvık bir hamur elde etmiş oluruz. Hamur ikiye bölünür. Yarısına kakao ilave edilir. Hamurlar hala cıvıksa biraz un ekleyerek kıvam aldırılır. Sonra yuvarlak kek kalıbının altı yağlanır. 1 kaşık beyaz hamurdan bir kaşık kakao hamurudan aynı noktaya gelecek şekilde ilave edilir. 175 derece fırında 40 dk pişrilir. Afiyet olsun.

5 yorum:

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Çok güzel görünüyor kekin. Ben de zebra kek denemiştim. Hem çok şık görünüyor, hem de çok lezzetli oluyor. Ellerine sağlık canım. Öptüm :)

:)den dedi ki...

Merhaba,
Portakallı Zebra Kek nefis görünüyor. Antalyalı olmamın katkılarıyla mı bilmem içinde portakal olan herşeye bayılırım. Portakalın o nefis aroması hep mutfağımızda olsun.
Sevgiler...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Elifciğimmm ne güzel olmuş kekin... Pazar günü misafirler için bende yaptım. Ama daha o sabah tatilden dönüp hiç uyumadan mutfağa girince başarısız bir kek ortaya çıktı... Aslında bende tıpkı seninki portakallı yapmıştım... Tadı güzeldi ama kalıptan çıkartamayınca dağıldı... Yinede sunmak zorunda kaldım...


Ellerine sağlık canım öpüyorum...

Mutfak Havlusu dedi ki...

yaz günü olan meyvalara inat portakal mis gibi kokusuyla.

SOFRAM dedi ki...

Canım kekin çok güzel görünüyor, ben de arkadaşlarımda yemiş ve denemiştim, çok hafif bir kek, ellerine sağlık canım, sevgilerimle...