28 Temmuz 2008 Pazartesi

Mısırunlu Cevizli Kek





















Kek yapmaya bayılıyorum. Çok mutlu oluyorum kek yaparken. Bir keresinde yemek programı seyrederken konuklardan bir hanım (psikolog) kek pişen evde yetişen çocukların daha mutlu olduğunu söylemişti. Ne alaka diye gülmüştüm. Ama gerçekten aç karnına eve döndüğünüzde anneniz kapıyı açtığında burnunuza miss gibi portakallı, meyveli, yada ne bileyim başka aromada kek kokusu çarpsa birden yüreğiniz yumuşar oohhh dersiniz. Şimdi şimdi kadına hak veriyorum. Ben de bol bol kek yapayım da oğlum mutlu bir çocuk olsun. Haydi sizi de bu güzel keki yapıp ev ahalisini mutlu etmeye davet ediyorum:)

Malzemeler;
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1.5 su bardağı süt
  • 1 su bardağı ince çekilmiş ceviz
  • 1 çay bardağı mısırunu
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 su bardağına yakın un

Yapılışı;

Yumurtalarla şeker krema haline gelene kadar çırpılır. Süt, yağ ilave edilip 3 dk daha çırpılır. Mısırunu, 1 su bardağı un, vanilya, kabartma tozu ilave edilip çırpılır. Kalan un da azar azar kek kıvamı alacak şekilde eklenir. Kalıp yağlanıp hamur kalıba alınır. 170 derece fırında 45 dk ağır ağır pişirilir. Afiyet olsun.





















Bu keki yaptığınız gün yemenizi tavsiye ediyorum. Mısır unundan dolayı kıyır kıyır oluyor. Bekleyince çabuk bayatlayabilir.

8 yorum:

neslihan dedi ki...

mısır unlu pasta duymamıştım ama nefis görünüyor,psikoloğa da katılıyorum,gerçekten mutluluk veriyor insana kek ve kurabiye kokusu...elleriniz sağlık...

zerrin - misss dedi ki...

ben de kesinlikle katılıyorum kek pişen evin mutlu olduğuna..

o koku benide baştan çıkarıyor.. fırının başından ayrılmıyorum kek pişerken :))

mısır unu güzel olmuştur eminim. denemeli.

ellerine sağlık hayatım

sevgiler.
www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

Mısır unundan yapılan pastların ayrı bir tadı oluyor.Bende kıyır kıyır olmalarını seviyorum.Gerçekten çok doğru bir tesbit bence de kek kokusu insanlara ayrı bir mutluluk veriyor.Benimde çocukluğum kek kokuları arasında geçti ne severdim, ne kadar mutlu olurdum annemin kek yaptığını görünce. Ama şimdi 'ben artık senin gibi kıvamını tuturamıyorum kızım sen yap biz yiyelim kızım' diye takılıyor annem. :)Sanırım bundan kaynaklı bende evimde keki eksik etmiyorum umarım doğacak oğluşumda ben her yaptıkça keki severek yer ve mutlu olur.Ellerine sağlık.
Filiz.

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Öpüyorum.

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..kek nefis olmuş.elinize saglık..bencede kek mutluluk veriyor..hayırlı kandiller.

mutfaktayim dedi ki...

Semanın kapılarının açılıp rahmetin sağanak, sağanak yağdığı bu günde duşen damlaların sizi ailece sırıl sıklam etmesi dileğiyle.

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

Nasılda güzel duruyor böyle,ellerine sağlık canım....

zupice dedi ki...

Elif Hanım,
Sitenizin arşivinde gezinirken gördüm bu yazıyı...Benim de 20 aylık bir kızım var ve ben de haftada en az 2-3 kez kek yapıyorum ki taze taze yesin diye...Yazınızda kek pişen evde yetişen çocuklardan bahsetmişsiniz,umarım benim de kızım çok çok mutlu yetişir. :)
Ellerinize sağlık.
Sevgiler...
Elif Ece