13 Temmuz 2008 Pazar

Minik Aile Kahvaltısı



















Hepimiz Pazar sabahları ailemizle kahvaltı etmek isteriz değil mi? Bütün hafta deli gibi çalışmışızdır ordan oraya koşturmuşuzdur derken Pazar günü yayıla yayıla kahvaltı edip eşimizle çocuğumuzla belki zaman zaman dostlarımızla mutlu muhabbetler eşliğinde kahvaltı ederiz. En çok keyif aldığım şeydir bu. Üstüne de tok karnına türk kahvesi içildi mi tam olur. Bu sabah da 3 kişilik ailemizle küçük balkonumuzda sefa yapalım dedik. Karşı binanın görevlisini de bahçe sularken resme ilave etmişim:) Eşimin çok sevdiği bu cızbızlar size konuk olacak.
Malzemeler;
  • 2 su bardağı soğuk süt
  • 6 yemek kaşığı un
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı tız
  • 1 paket kabartma tozu
Yapılışı;
Malzemeleri çırpıcı ile çırpın. Krep tavasını harlı ateşte iyice kızdırdıktan sonra 1 tatlı kaşığı yağ ilave edin. Tavanın dibini kaplayacak şekilde hamurdan akıtıp altını üstünü kızartın. Ben içine peynir koyarak sardım. Ama reçel vs de konulabilir. Afiyet olsun.



















Küçük masamız balkonumuz. Köşeden görünen de bizim kralın mama sandalyesi. Tüm annelere şiddetle tavsiye edeceğim tek şey mama sandalyesi. Ne puset ne başka uyutma yedirme aparatları. Bebeğiniz varsa ve olacaksa hemen mama sandalyesi alın. Acayip rahat bişey ve çok kullanışlı. Helal olsun verdiğim paraya.



















Bunlarda kayınvalidemin bana taaa Trabzonlardan gönderdiği hormonsuz el emeği patatesler. Lezzeti o kadar farkediyor ki... Bunlarla da fırında baharatlı patates yaptım. 4 Tane patatesi elma dilimi şeklinde doğrayıp istediğiniz baharatları ve yağ ilave edin. Fırında 220 derecede 25 dk pişirin çok lezzetli oluyor.



















Kayınvalidem kırmızı patates ekiyor. Bilmeyenlerle paylaşayım dedim. Gerçekten çok lezzetli olan bu türü Ankara' da hiç rastlamadım. Bulunca almayı ihmal etmeyin..Herkese mutlu Pazarlar...

10 yorum:

diyalogyemekleri dedi ki...

ŞU PATATESLERDEN HEP DENEMEK İSTERİM BİR TÜRLÜ KISMET OLMADI..BUGÜN PAZAR AKLIMA GELDİĞİ İYİ OLDU..YAPAYIM BARİ.TEŞEKKÜRLER.

Melek* dedi ki...

kahvaltılar bir başka olur özellikle aileyle yenmesi patatesin rengi bile değişik:)

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Kırmızı patatesi ilk kez görüyorum.
Hormonsuz ürünleri bulmuşken bol bol yedir minik kuşa..
Sevgiler

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Benim de en sevdiğim öğün kahvaltıdır. Hele Pazar günleri yapılan kahvaltının yerini hiç bir şey tutamaz. :)
Cızbızlar da ne güzel kızarmış öyle.Bayılırım böyle şeylere zaten. :)
Bu arada hiç kırmızı patates yemedim biliyor musun? Eminim tadı çok güzeldir. Ellerine sağlık canım.. :)
Minik kralı öp benim için. :)

Asiye dedi ki...

Güzel bir kahvaltı, ailenizle birlikte mutlu ve sağlıklı pazarlar dilerim.
Patatesler güzel deneyeceğim, tarif için teşekkür, bir de hangi baharatları kattığınızı söylemiş olsaydınız keşke
Sevgiler..

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Senin gibi neşeli ve sıcak bir kahvaltı masası, ellerine sağlık.

Öpüyorum.

PASTARDİA dedi ki...

Elma dilimi patatesler ne zamandır benimde aklımda ama bir türlü fırsat olmadı..Sanırsam ben pasta kek yapmaktan yemek yapmayı unuttuummmm !!!


Ellerine sağlıkk

SOFRAM dedi ki...

Günaydın canım, güzel bir pazar kahvaltısı, ellerinize sağlık, kırmızı patatesler de çok ilginç hiç görmemiştim,ama bir ara Rize taraflarına gideceğiz ,eğer görürsem alıp denemeye çalışacağım.Afiyetler olsun, sevgilerimle...

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

Nede güzel olmuş kahvaltınızelleriniz dert görmesin,Sevgilerimle...

SOFRAM dedi ki...

Bu hafta ekolojik ürünler pazarında kırmızı patates görünce çok sevindim ve hemen aldım, bugün sizin tarifinize göre deneyeceğim,çok teşekkürler, sevgilerimle...