2 Temmuz 2008 Çarşamba

Kabaklı Kek



















Seneler önce işyerinden Belma arkadaşım kabaklı kek yapıp getirmişti. Daha önce hiç yememiştim kabak ve kek pek garip gelse de tadı hiç belli olmuyordu. Görümcemin kayınvalidesi Ankara'ya geldiğinde mutlaka görüşürüz. Bu keki de onlar için yapayım dedim ama tarifi aklımda yok. Eee napıcaz uyduracaz:))) Allahtan sonuç çok güzeldi de kurtardık.

Malzemeler;
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • yarım su bardağı mısırözü yağı
  • 1 tane büyük boy rendelenmiş kabak
  • 1 tane vanilya
  • 1 tane kabartma tozu
  • 2 su bardağı un ( yetmiyor azar azar kıvamı buluncaya kadar eklersiniz)
Yapılışı;
Yumurta ile şeker krema olana kadar çırpılır. Süt ve yağ ilave edilip biraz daha çırpılır. 2 su bardağı un kabartma tozu vanilya elekten geçirilerek ilave edilir. Kabaklar ilave edilir. Hala kıvamı çok cıvık ise biraz daha un eklenir. 175 derece önceden ısıtılmış fırında 50 dk pişirilir.Ama dikkatli olun her fırın aynı hızda pişirmez.40 dk dan sonra kontrolü elden bırakmamak lazım. Afiyet olsun.



















Soframızda neler vardı neler:) Fotograf makinasına bişeyler olmuştu o gün. Puslu puslu resimler çektim ama yine de paylaşayım istediğim için ekledim. Masamızdan çok muhabbetimizin güzel olduğu bir akşamdı. Herşey çok güzel geçti.

6 yorum:

Eda dedi ki...

Çok başarılı bi uydurma olmuş ama canımcım :) Ben de merak ettim tadını bak şimdi :)
Öpüyorum, sevgiler..

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canım kabaklı keki çok merak ettim. Ama ben o kadar cesaretli değilim sanırım... Bir dahaki buluşmaya ben kurabiyelerden yapayım sende kabaklı keki yap ne dersin :)

Ellerine sağlık arkadaşım... Bol muhabbetli keyifli günler...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canım kabaklı keki çok merak ettim. Ama ben o kadar cesaretli değilim sanırım... Bir dahaki buluşmaya ben kurabiyelerden yapayım sende kabaklı keki yap ne dersin :)

Ellerine sağlık arkadaşım... Bol muhabbetli keyifli günler...

SOFRAM dedi ki...

Canım kandilin mübarek olsun, allah senesine de ermeyi nasip etsin...
Kabaklı kekin de harika görünüyor, hiç yemedim ama denemeye değer, ellerine sağlık, sevgilerimle...

pastacirapunsel dedi ki...

Canım,

Böyle uydurmalara can kurban:))) Ne güzel bir tarif böyle, çok ilginç..

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler, öpüyorum.....

Hobi Sepeti dedi ki...

Ben de birşey yiyip tadını beğendiğimde tarifi bilmiyorsam genelde senin gibi uydurur benzer birşeyler ortaya çıkarırım.Kek ve sofra muhteşem görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiler.
Pınar.