23 Temmuz 2008 Çarşamba

Hayırlı Bir İş:)



















Cumartesi günü sevgili görümcemin ( en küçük cadının:) ) nişanı vardı. Cumartesi sabah 4 de kalktık. Ko9ştur koştur havaalanına gittik. Sabah 8 de Trabzondaki evdeydik. Valla memleketimiz bir başka. Balkonda yeşillikler arasında muhteşem bir kahvaltıdan sonra başladık nişan telaşına. Hemen akşam için dolmaları filan yaptık. Sonra dooru kuaföre :) Hazırlandık süslendik püslendik ve tören başladı...



















Şimdi bu resim de ne diyeceksiniz. Eşimin memleketinde çok değişik bir usul var. Ben de Trabzonluyum ama bizde yok.
Kız Allah'ın emri ile istendikten sonra kızın babası hayırlıysa olsun der. Boylece kız verilmiş olur. Sonra gümüş tepsi içinde kızın nüfus cüzdanı kayınpedere teslim edilir. Kayınpeder nüfüs cüzdanını tepsiden alır ve gönlünden ne koparsa tepsiye koyar. Böylece kız verme merasimi sonuçlanır:)



















Bu da nişan pastamız. Bana o karışıklıkta yemek nasib olmadı ama napalım. Yiyenlere afiyetler olsun:) Çiftlerimize de ömüüürrr boyu mutluluklar diliyorum.

10 yorum:

diyalogyemekleri dedi ki...

ben de ömür boyu mutluluklar diliyorum..bir de şu nufus kağıdı meselesi çok ilginç geldi bana cnmm.daha önce haberimiz olsaydı..iyi olurdu değil mi:)))

SOFRAM dedi ki...

Merhaba canım görümcene mutluluklar diliyorum, allah tamamına erdirsin.Biz de hafta sonu Rize'ye geçeceğiz, oraların serinliği yeşilliği başka...
Görüşmek üzere sevgiler...

Limonlu Kek dedi ki...

Allah tamamına erdirsin, nüfus cüzdanı için telkari kutu da gözümden kaçmadı, sevgiler...

:)den dedi ki...

Çiçeği burnunda yeni çifte bir ömürboyu mutluluklar...
Gümüş tepsi içinde kızın nüfus cüzdanının kayınpedere verilmesini ilk defa duyuyorum. Ne kadar farklı geleneklerimiz var. Bunları öğrenmek bana çok keyif veriyor. Paylaşımınız için teşekkürler...

neslihan dedi ki...

hayırlı olsun,Allah tamamına erdirsin. Giresun'da da adet böyledir,aynı bu şekilde uygulanır demek ki karadenizde yaygın bir gelenek.

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Kaşla göz arasında neler hallediyorsun, hem de taa nerelerde.
Görümcenin herşey gönlünce olsun.
Görüşmek üzere. Öpüyorum.

Neşeli Sesler dedi ki...

Memleketimizin heryerinde ne değişik usüller var değil mi? Ama çok değişik bir gelenek değil mi?

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

ziyaretiniz için çok teşkr ederim çok memnun oldum görümcenizede mutluluklar dilerim kocamnn sevgiler..

Hansa dedi ki...

Yeni ni�anl� �ifte hay�rl� uzun sa�l�kl� �m�rler diliyorum.Allah mesut etsin.

HÜLYA dedi ki...

merhaba hemşerim... nette böyle hemşerilerimle karşılaşınca acayip mutlu oluyorum.blog manşette turlarken uzungöl başlığını görünce damladım hemenn aaaa bi baktım ki tarbzonlu hemşerime ait blog balıklama atladım tabii..

okuya okuya aşağılara indim bir çırpıda . Herşey çok gzüel ellerine ve emeğie sağlık. ayrıca görümceciğinede mutluluklar diliyorum..

her zaman görüşmek züere sevgili hemşerim hoşçakal