25 Haziran 2008 Çarşamba

Yuvalama&Mumbar Dolması ve Antep&Adana

Size Antep Adana maceralarımı yazacağımdan bahsetmiştim. Maçı seyrettim şimdi sinir oldum biraz yazayım da stres atayım dedim. Yok bu maç işi bana göre değil valla kalbim duracaktı az kaldı yani. Zaten yenildik:( Neyse ben bu konuya hiç girmeyeyim en iyisi...

Perşembe gecesi rötarlı bir uçuştan sonra Antep' e vardık. Ben yeni bir şehre gidince çok heyecanlanırım. Nedendir bilmem ama gerçekten kalbim çarpar. Yine aynı çarpıntı ile havaalanına indik. Saat gece 2. Şapıdık terliklerle havaş şöförü gezimize renk katan ilk ayrıntı oldu.:) Böylece Antep macerası başladı...

Yukarıdaki çorba Yuvalama dedikleri bir çorba. En çok beğendiğim ayrıntı olduğu için ilk resim bu olsun istedim. Pirinci dövüp kıyma tuz ve su ile iyice yoğurup nohut büyüklüğünde köfteler yapıyorlar. Genişçe bir tencerede parça etleri ve nohutları yumuşayıncaya kadar haşlıyorlar. Yogurtlu sos yapıp haşlama suyuna katıyorlar ve köfteleri de içine atıyorlar. Bu şekilde 20 dk kaynattıktan sonra üzerine nane ve yağ ile sos yapıp servis ediyorlar. Bu tarifi yuvalamayı yediğimiz Pasha restoran-cafe nin aşcısı anlattı.

Cuma sabahı erkenden kalkıp attık kendimizi sokaklara. (Bu arada Mert' i anneme sattığım için dakka başı evi arıyorum) Antep'in çarşılarında gezerken bu mağara cafe yi keşfettik. Yerin altında cafe yapmışlar. İçinde kuyu var. Evet resmen su kuyusu var su çekiliyor yukarı. Havası bayağı nemli ve basıktı ama gerçekten çok değişik bir mağaraydı. O kavurucu sıcakta bu mağaraya kendinizi atıp biraz serinlemenizi tavsiye ederim. Kardeşim böyle sıcak olabilir mi yaw:)

Antep de dolaşılınır da baklava yenmez mi yenir tabiiii. Bu bir baklavacının vitrini ama biz Güllüoğlu' ndan baklava alıp yedik. Aman yarabbi nasıl yapıyolar acaba. Ben ki şerbetli tatlılardan hiç hoşlanmam eşimle yarım kg baklavayı hüplettik:)

Çarşılarda gezerken adım başı baharatçı ve aktar var. Öyle değişik otlar baharatlar var ki insanın hepsini alası geliyor. E ben de hepsini olmasa da ondan bundan şundan aldım yani. Bir nanesi var 2 günlük yoldan kokusu geliyor. Missler gibi kokuyor gerçekten. Geldiğimden beri her salataya katıyorum. Gerçekten çok güzel.

Gezdik gezdik güzel bir kebabı hakettik dimi? Çavuşoğlu diye bir yerde herşeyin tadına bakalım diye karışık kebap, lahmacun, fıstıklı evet fıstıklı içli köfte yedik. Ama nasıl yedik:) Halk gerçekten çok acı yiyor. Biz de çok alışkın olmadığımız için bir yandan hah hoh diyoruz bir yandan burnumuzu siliyoruz bir yandan su içiyoruz:)))) Halimiz komediydi gerçekten. Ama sonunu getirdik hepsini bitirdik. ÇAvuşoğlunu tavsiye ederim yemekler çok lezzetli idi. Aynı zamanda fiyatları beklediğimizden çok daha uygundu.

Tabi sonrasında akşam oldu. Eee milli maç var seyretmezsek olmaz. Eşimin kardeşi orda öğrenci evde televizyon yok internetten maçı seyretmek zorunda kaldık. Ama türkçe yayın yok. Zar zor bi yayın bulduk o da Arapça:) Napalım dedik mecbur seyredeceğiz. Bir yandan maç çok heyecanlı kabim güp güp atıyor bir yandan Arap spiker beni gülme krizlerine sokuyor ( oyuncular gole giderken ' yaaa Muhammed' diye adamdan sevinç çığlıkları yükseliyordu düşünün artık:)))) derkene bir gol yedik mi:( Amaaannn dedim zaten ertesi gün otobüse bineceğiz saat 1 oldu ben seyretmicem dedim. Tam toparlandım balkondan bşr bağırtı bir çağırtı geldi ki ' noldu yaaa ' dedik bi baktık ardından gol oldu. Meğer biz maçı 2 dk geriden seyrediyomuşuz:)))))))))) Sonrası daha komik. Penaltılarda dışardan ses geliyo biz daha golü göremeden evde hoplayıp zıplıyoruz:) Tam bir komedi yani:)

Ertesi gün bindik otobüse doooorruuu Adana'ya. Otobüsten iner inmez yüzümüze alev gibi çarpan sıcakla "evet Adana'dayız" dedik. Aslıcığımın düğünü için başladık hazırlanmaya. Hayatımda katıldığım en güzel düğündü diyebilirim. Mekan organizasyon herşey mükemmeldi. Canım arkadaşıma ömür boyu mutluluklar diliyorum.

Bu da gecenin gülü mü desem dikeni mi desem ne desem bilemedim:) Adana ' da böle geceleri şırdancı dedikleri çorbacılara gidilirmiş. Bizi de düğün sonrası severiz diye götürdüler. Ama ben yiyemedim. Bağırsağı temizleyip içine kıymalı bişiler dolduruyorlar. Bu mumbar dolması oluyor. Azıcık tadına baktım ama böle yumuşak garip bir tadı var. Bana göre değil onu anladım yani:)

İşte maceralarımız böyle oldu arkadaşlar. Sizler bizim gibi Adana'ya gidip Adana kebabı yiyemeden dönmeyin ama emi:) Sağlıcakla kalın dostlarım...

SOFRAM dedi ki...

Merhabalar canım,gezinizi zevkle okuyup özlem giderdim sanki, oraların yeme içme kültürü eğlencesi gerçekten çok farklı...Antep'in baklavasını yedikten sonra artık başka yerde baklava yiyemez oldum.Benim eşim de Hataylı ve oranın yemeklerini çok seviyorum, tabii yapması da ayrı bir zahmetli...Ama Adana'da hele o metrelik kebapları yokmu bir harika, bir dahaki sefer yemeden dönmeyin derim...
Ah şimdi orada olmak vardı...
Güzel paylaşımınız için teşekkürler...
Sevgilerimle...

Feyza Fidan dedi ki...

Elifcim muhteşem bir gezi olduğu belli, hele yemeklerin nefasetine bayıldım...Afiyet şeker olsun..Eee tabi ayaklarınıza sağlık :)))
Sevgiler..

SELİ (SELDA) dedi ki...

harika bir gezi olmuş ben de Adanalıyım ve mumbar dolmasına bayılırım.görüşmek üzere

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canım ya ne güzel gezip gelmişsin... Ben de çok istiyorum Antep'i görmeyi... Tanıdıklar da var çağırıyorlar sağolsunlar ama fırsat olmadı bir türlü...

Offf ne güzel kebaplar yemişsin afiyet olsun...

Sıcacık sevgiler♥♥♥

Huriye dedi ki...

Merhaba,size etkinlik için davetimi birakiyorum katilmaniz umidiyle,sevgiler.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26 http://porselendemlik.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara, Hanımlarla yapılan günlere, Beş çayına gelen misafirlere, Her biri birbirinden lezzetli tarifler,

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,
30 Haziran 2008 (pazartesi) 13 Temmuz 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26 Ev Sahibeliğini http://kelebeklisaniyeler.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım.

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.
Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum arkadaslar. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.

Tariflerinizi hazırladığınızda Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 26; Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.
Bugünden itibaren davetiyelerinizi göndermeye başlıyorum elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. Hepinizi etkinliğimize bekliyorum arkadaslar; beni yanlız bırakmayın lutfen.

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım. Şimdiden herkese teşekkürler...

Neşeli Sesler dedi ki...

Gerçekten yemekleri çok ama çok lezzetli oluyor. Baharatlarını da tavsiye ederim öyle ki ben artık eşimin kardeşinden kargo ile isteme kararı verdim düşünün artık:)
Yemeklere lezzet katan bu güzelim baharatlar oluyor.

nurgül dedi ki...

selam elifcim inanırmısın türkiyenin yemek kültürünün en güzel olan bir ile gitmişsin gelirken bizede kebap getirseydin :)söylediklerine katılıyorum gaziantep ve adana yöresinin ve antakya yöresel yemekleri muhteşem oluyor Şırdancı dışında seni öpüyorum canım hoşgezmişiniz hoşgeldiniz iremlemekanlar