4 Haziran 2008 Çarşamba

Yaş Kuru Börek


















Böreğin yaşı kurusu olur mu diyenlere muhteşem bir tarif geliyor. Sevgili Müjgan ablacığımın tarifini sizlerle paylaşıyorum. Gerçekten kıyır kıyır çok değişik çok güzel bir börek oluyor.Haftasonu kahvaltısı için iyi fikir değil mi?
Malzemeler;
  • 2 tane normal yaş yufka
  • 3 tane kuru yufka

Sosu için;

  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 tane kabartma tozu
  • 2 yumurta
  • yarım çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay kaşığı tuz

İç Malzemesi için;

İstediğiniz şekilde içini yapabilirsiniz. Peynirli ıspanaklı, patatesli hepsi harika olur. Bu normal kavurulmuş ıspanak ile yapıldı.

Yapılışı;

Fırın tepsinizi yağlayın. En alta yaş yufkanın bir tanesini serin. sos malzemesinden az miktarda sürün. Kuru yufkanın bir tanesini ıslatın yaş yufkanın üzerine serin sostan sürüp iç malzemesi ekleyin. Kuru yufkaları bu şekilde tamamlayın. En üste de kalan yaş yufkayı serin. Kalan sosu fırça ile böreğin üzerine sürün. 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin.

16 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

canım benim,

börek enfesss olmuş. Bayıldım.. Ama nerde bulucam ben şimdi kuru yufkayı yaa :)

ellerinize sağlık. Mujgan ablanında ..

sevgiler.

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

merhaba

PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ 2-ET YEMEKLERİ


http://porselendemlik.blogcu.com

http://selmahlc.blogcu.com

http://birdemliksohbet.blogspot.com

http://kadininmutfagi.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin ikinci sahibesi ANEMONUN MUTFAĞI olarak 10/6/2008 ile 10/07/2008 tarihleri arasında 30 gün boyunca ben yapacağım konumuz:et yemekleri



anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…

sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…

eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız

yapmanız gereken şey;

hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek

örnek:

isim:adana kebab

yöre adı:adana

buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…

iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.anemonunmutfagi.blogcu.com

unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com/ dedi ki...

Merhaba,

Arkadasim ellerine saglik,boregin çok hos ve degisik bir tarif,hiç bu sekil iki yufkayla denememistim,nefis gozukuyo,sevgiler.

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Senin de Müjgan ablanın da ellerinize sağlık. Yaş yufka sanırm bildiğimiz yufka da kuru yufkayı nereden bulabilirim?

Öpüyorum.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Hımmm gerçekten nefis görünüyor... Annemde ramazanda sadece kuru yufkalardan yapardı...

Müjgan Hanımın ellerine sağlık... Tadanlara da afiyet bal şeker olsun...

Sıcacık sevgiler...

Neşeli Sesler dedi ki...

Betül Ablacığım kuru yufka evde yapıp kurutulmuşları kullanıyoruz. Hiç dışardan bulmayı denemedim. ama belki yufkacılarda olur. Yaş yufka da bildiğimiz yufka ...
Sonucu bekliyorum.öpüyorum canım...

Diğer yorum yapan canım arkadaşlarım çookk öpüyorum hepinizi.
Sevgiler...

OZAY dedi ki...

Canım ellerıne sağlık.Kocaman sevgıler..

nino dedi ki...

mmm misssssssssss

mutfaktelaşı dedi ki...

kuru yufka dediğiniz baklavalık yufka mı?
denenecekler listeme alıyorum tarifi elinize sağlık.

derya dedi ki...

Elif'cim ellerine sağlık enfes bir börek öptüm

sarımutfak dedi ki...

değişikmiş ilk kez duydum.ellerine sağlık
sevgilerimle

Ayse Pamuk dedi ki...

Bayıldımmmmm nefis görünüyor ben alıyorum bir dilim ellerine sağlık

kizilciksurubu dedi ki...

Cok nefis görünüyor, ellerine saglik. Sevgiler.

pastacirapunsel dedi ki...

Çok değişik, hemen denenmeli..

Müjgan Abla'nın ve senin ellerinize sağlık..

Sımsıcak sevgiler.....

pastacirapunsel dedi ki...

Çok değişik, hemen denenmeli..

Müjgan Abla'nın ve senin ellerinize sağlık..

Sımsıcak sevgiler.....

sevdamavisi dedi ki...

Elifciğim,
çok da ilginç bir tarife benziyor ellerine sağlık. börek deyince akan sular durur ama yapmıyorum şu sıralar malum yaz geldi kilo verme zamanı:)) sevgiler canım.