12 Haziran 2008 Perşembe

Sebzeli Tavuk Çorbası



















Ne çok olmuş bişeyler yazmayalı yeni tarifler eklemeyeli. Börek gerçekten kurudu ekranda. Üzerine sıcak bişeyler içelim dimi:) Valla bu aralar değil yemek yapmak yemek yemeye bile zaman yok desem abartmış olmam. Bir telaşedir bir yoğunluktur gidiyor. Hayırlısı bakalım.
Şimdi bu güzel çorba tarifine geçiyorum. Yapması çok kolay ve çok besleyici olan bu çorbayı hepinizi denemelisiniz.

Malzemeler;
  • 3 tane tavuk baget
  • 1 tane orta boy havuç
  • 1 tane orta boy patates
  • 3 yemek kaşığı bulgur
  • 1 yemek kaşığı kırık pirinç
  • yarım limon suyu
  • 1 tane orta boy soğan
  • 3-4 dal maydanoz
  • tuz
  • 1.5 lt kaynar su
Yapılışı;
kaynar suyu tencereye alın içine bagetleri atın. Onlar kaynarken soğanı rendeleyip tencereye ilave edin. Patatesleri havuçları tavla zarı şeklinde doğrayın. Bagetlerin pişmesine yakın onları da tencereye atın. Ardından princi limon suyunu tuzu bulguru tencereye ilave edin. Bagetleri tencereden çıkarın ve kemiklerini ayıklayıp küçük parçalar halinde doğradıktan sonra tekrar tencereye atın. Çorbanın pişmesine 3-4 dk kala ince kıyılmış maydanozu ilave edin. Afiyet olsun.
Not: İsterseniz 1 tane rendelenmiş domates de ilave edebilirsiniz. Suyu az gelirse kaynar su ilave edip sulandırabilirsiniz.

7 yorum:

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com/ dedi ki...

slm,canim ellerine saglik,bol vitamin depolu çorba,begenmemek mumkun mu harika,optm.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canım Elifciğimmm, çorba nefis gözüküyor ama ben bir türlü tavuk ve tavuksulu çorbalara alışamadım...Ama senin afacan için çok besleyici bri çorba olmuş...

Ellerine sağlık öpüyorum kocaman...

pastacirapunsel dedi ki...

Oooohhhh, mis bigi çorbaa:)) Yaz-kış hafif çorbaları pek severim..

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler, öptüm.....

sarımutfak dedi ki...

oldukça besleyici bir çorba ellerine sağlık cnm
sevgilerimle

EZGi :)) dedi ki...

ENFES GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAGLIK KOCAMAN SEVGİLER

Feyza Fidan dedi ki...

Canımmm koşuşturmalarında kolay gelsin diyorum sana :) Çorban enfes, benim gibi yaz kış çorba içen biri için süper bir tarif, ellerine sağlık,
Sevgiler..

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Çok besleyici bir çorba olmuş ellerine sağlık.
Neşeli pazarlar..