28 Haziran 2008 Cumartesi

PDÇSE-26 ve Çilek Reçeli





















Çilek mevsiminin geçmesine ( geçti sayılır ama) çok az kala çilek alıp reçel yapmaya yetiştim:) Cuma günü iş çıkışı bizim evin yakınlarındaki semt pazarına çilek bulma ümidiyle gittim. Şükür ki ellerim boş dönmedim. Hem de küçük ve kokulu çilek arıyordum tam istediğim gibi oldu. Tadı da muhteşem oldu...

Sevgili arkadaşım Huriye beni etkinliğine davet etmiş. Ben çayın yanına reçelli ekmeği de çok sevdiğimden reçelle etkinliğe katılayım istedim. Arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler;
  • 1 kg dan biraz fazla çilek ( 200 gr kadar)
  • 4 su bardağı toz şeker
  • yarım limon suyu
Yapılışı;

Çilekleri ayıklayıp yıkayalım. Reçeli pişireceğimiz tencereye çilekleri alalım üzerine 4 su bardağı şekeri serpip 1 gece bu şekilde dinlendirelim (12 saat kadar). Sabah kalktığınızda tencerede çilekleri epey sulanmış olarak göreceksiniz. Bu şekilde kısık ateşte 45 dk pişirdikten sonra yarım limon suyu ekleyip 15 dk daha pişirin. Reçel ılıdıktan sonra cam bir kavanoza alıp sıkıca kapatın ve buzdolabında muhafaza edin. Afiyet olsun.



















Kavanozda da çok güzel duruyordu resmini çekemeden edemedim. Sizde de oluyor mu bilmem eskiden de resim çekmeyi severdim ama blog açtığımdan beri herşeyi çekesim geliyor yaw:)

8 yorum:

Huriye dedi ki...

Canim çok tesekkür ediyorum katildigin için,çilek reçeline bayilirim,çok'ta güzel yapmisin masallah ellerine saglik. Biliyorsun etkinlik 2 hafta sürecek bu zaman içerisinde diledigin kadar tarif yollaya bilirsin,simdiden çok tesekkürler. Tarifin pazartesi günü yayinda olacak,öpüyorum. Iyi pazarlar.

SOFRAM dedi ki...

Merhabalar canım, reçelin çok güzel görünüyor, bizim de en sevdiğimiz reçellerdendir ve bolca yaparım, ellerinize sağlık, sevgiler...

Hülya YILMAZ dedi ki...

Elif'cim bende aynen senin gibi bugün-arın, çilekler büyük-küçük derken bir türlü yapamamıştım. Geçen hafta annemlerin pazarın gitmiştim orada tam reçellik çilek görünce atladım hemen. Yani benim de çilek reçelim hazır. Dün de bizim bahçenin kaysıları olmuş. Onları toplamıştım. Bugün de kayısı reçeli yapılacak...
Şimdi de bahçenin vişnelerini bekliyorum. Vişne marmelatı yapacağım. Benim favorim o. Ekmeğe Pınar Beyaz sürüyorsun, üzerine de vişne marmelatı... Nefis...

Safiye dedi ki...

Selamlar canım, resim konusnda yarıdmların için çok teşekkür ederim. çok güzle oldu resimlerim bi bakarsın artık.Sevgilerimle..
Çileği de çok severim hele reçeline.....

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABALAR ARKADAŞIM 26. Ev sahibemiz olan HURİYE(KELEBEKLİ SANİYELER) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
EMEGİNE SAGLIK GUZEL BİR HAFTA DİLERİM
Sevgilerimle SEVİL

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Canımmm gözlerimiz seni aradı buluşmada...

Reçeli özellikle de çilek reçelini bende pek severim... Ellerine sağlık sıcacık sevgiler...

disal dedi ki...

canım ev reçeli gibisi yok...harika görünüyor..

ellerine sağlık....

Melek* dedi ki...

ben daha yapmadım malesef ama yapıcam yakınlarda ellerine sağlık seninde