2 Haziran 2008 Pazartesi

Filizin Doğum Günü ve Cilveli Salata:)




















Bu hafta hep günlerden bahsediyorum size dimi:) Geçen hafta da Filizciğimin doğum günü idi. Aslında 30 yaş partisi yapacaktık ama çocuklara kıyamadık haydi kızlar dedik girelim mutfağa :) Filiz muhteşem kedili dili bisküvisi ile bir pasta ve sucuklu peynirli milföy böreği yaptı ben de cilveli salata yaptım. Ohh yedik içtik söyledik güldük derken gün bittiii:) Nice nice yaşlara arkadaşım sağlıkla diyorum...Sevgiler
Bu da cilveli salatamııızzz:) İnternette bir dünya bu tariften var ben size kendi yaptığım gibi tarifini yazacağım.
Malzemeler;
Püre için;
  • 1 kg haşlanmış ezilmiş patates
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı

Yoğurtlu Sos için;

  • 1 kase yoğurt
  • 3 diş rendelenmiş sarımsak
  • 5-6 dal kıyılmış maydanoz

Sebze Sotesi için;

  • 2 tane rendelenmiş havuç
  • 1 tane rendelenmiş kabak
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 4 yemek kaşığı sıvı yağ

Süslemek için;

  • 2 tane halka halka doğranmış salatalık
  • 200 gr kadar haşlanmış mısır
  • 2 tane doğranmış domates
Yapılışı;
Püre için olan malzemeri iyice karıştırıp kare servis kabının altına serin ve kaşıkla bastırark düzleştirin. Yoğurtlu sosu da hazırlayıp patateslerin üzerine yayın. Ayrı bir tavada zeytinyağını kızdırın ve sebzeli soteyi yapmak için malzemeleri tavaya ekleyip yüksek ateşte 4-5 dk soteleyin. Karışım biraz soğuduktan sonra resimdeki gibi süsleyerek servis yapın.

6 yorum:

Limonlu Kek dedi ki...

Elifciğim çok güzel görünen bir salata olmuş, eminim tadı da öyledir. Partiniz de güzel geçmiş, bilmez miyim, kız partilerinde zaman jet hızıyla geçer. Ellerinize sağlık, sevgiler...

ayşegülmutfakta dedi ki...

hımm nefis olmuş bu civelek şey :)) eline sağlık!

elmaşekeri dedi ki...

Hmmm harika görünüyor tadida kesinlikle nefistir eminim ellerine saglik.
Sevgiyle kal.......

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık hepsi güzel görünüyor.Salatanın ismini ilk kez duydum gerçektenden isminin hakkını veren bir salata olmuş.Filiz'inde seninde elinize sağlık.
Adaşımada ; hem adaşım, hem yaştaşım hemde burçtaşım arkadaşıma da nice mutlu yıllar diliyorum.Bu c.tesi de ben 30 diyeceğim bakalım..En değerli ve en güzel yaşım 30 olacak sanırım 6 ay kaldı teyze olmanıza efilciğim :)Mert'in resmine de bakmayı ihmal etmiyorum. :)
Bu arada sakın içine dert olmasın balık muhabbeti.Bu aralar bol bol balık yiyorum :)

Filiz TAŞTAN.

derya dedi ki...

Elif'cim ellerine sağlık hem göze hem mideye hitap ediyor enfessss

Mutfak Havlusu dedi ki...

ne ilginç pasta adı:)
salatada nefis.