19 Mayıs 2008 Pazartesi

İşte Sizlere Trabzon'dan İstavrit Tava:)



















Hayırlı bir iş :) için Salı gecesi oldukça maceralı bir uçak seyahati sonrası Trabzona vardım. Ooohh memleketimin misss havasını içime çektim aile efradımı gördüm geldim. Oğlumla güzel bir gezinti yaptık. Eee Trabzona gidilir de balık yenmeden gelinir mi? Son akşam Ayşe görümcemin hazırladığı istavrit tava yı aşamalı aşamalı çektim ve sizlerle paylaşıyorum. Fotoğraf makinam yanımda olmadığı için Havva Sultanımın muhteşem sofrasını çekemedim:( Maalesef bir daha Trabzona gidişimi bekleyeceksiniz. Ama beklediğinize değecek. Pek beceriklidir görümcelerim maşallah:) Tekrar ellerinize sağlık kızlar...



















1 kg istavriti güzelce temizledik yıkadık ve suyu süzülene kadar bekledik. Sonra yeterince tuz ile tuzladık. Sonra hafifçe mısırununa buladık. Tavaya biraz yağ alıp biraz kızdırdık. Resimde gördüğünüz gibi ablam güzelce istavritleri tavaya dizdi. Sonra ocağın orta büyüklükteki tarafında tam açık şekilde altı üstü kızarana kadar pişirdik. Afiyetler olsunnn...



















Bunlar da kayınpederimin gülleri. Hepsi çok güzeldi gerçekten. Evin her yanı böyle gülllerle ortancalarla kaplı. İnsanın baktıkça içi açılıyor. Karadeniz bir başka arkadaşlar....

14 yorum:

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ohh mis gibi balık yenmezmi... Yapanların ellerine sağlık Elifciğim...

Sıcacık sevgiler...

Ayse Pamuk dedi ki...

balık ahhh bakıkk:)ben çok severimde afiyetler olsun.Ortancalarda pek güzeller

elmaşekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,çok nefisss görünüyor...
Görüşmek üzere..
Sevgilerimle.......

sevdamavisi dedi ki...

Elifciğim,
çok güzel görünüyor balıklar bir de trabzondan gelince. nefis nefis...

derya dedi ki...

Ohhhhhhh enfes canım;balığa bayılırım hele mısırunuyla kızartılırsa bende karadenizliyim çiçek gibi olmuş ellerine sağlık...

kizilciksurubu dedi ki...

Oof yaa istavrit en sevdigim balik ama burada pek bulamiyorum, buldugum nadir zamanlarda ise inanki bayram yapiyorum, öyle mutlu oluyorumki anlatamam. Canim cok nefis görünüyorlar, marifetli görümcenin ellerine saglik. Güller de cok güzeller, bayildim.

Tombuk dedi ki...

Ay Elifciiiim,
Balıklar harika görünüyor vallahi..Balığı yerinde yemek de ayrı bir lüks olsa gerek..Afiyetler olsun canım..
Sevgiler :)

disal dedi ki...

canım valla yanına bol salatayla nefis gider....

afiyet olmuş sizede...

öpüyorum seni...

pastacirapunsel dedi ki...

Aaaaahhhh, ahhhhh, nasıl canım çektiii:)) Misss gibi, çıtır çıtır kızartılmış balık gibisi var mıı?

Yapanların ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

Betül dedi ki...

Ne güzel gelmiştir sana ve oğluşuna oralar Elif'ciğim.

Sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Elif'cim insaf yani hamile bir bayanın karşısına böyle güzel yapılmış bir balık sunulur mu hiç ? cık cık cık. Görümcenin eline sağlık görünümü çok güzel, görünümü çok cezbetti beni.Tadıda eminim ki güzel olmuştur.Oğluşunuda öpüyorum.

Filiz TAŞTAN

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com/ dedi ki...

Merhaba arkadasim,

Baliklar sahane of yani,nasil canim istedi anlatamam,afiyet olsun sizlere...senin için de çok guzel bi gezi olmus,bizimle paylastigin için tesekkurler.

Sevgiyle kal,

Tuba dedi ki...

Elif'cigim, hic kiskanmadim valla. Gecen yaz ben de Trabzon'daydim. Kuzenlerim ne yapacagini sasirdi. Hamsi tavalar, sumurlar, misir ekmekleri, karalahanalar, hatta karaymis receli bile yedim:)). Sevgiler hemsireme, teee Amerika'dan..

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
hayatımda ertelenen bir çok şey gibi Karadeniz seyahati de sırada bekliyor.
Nasıl özendim yine bilsen
Sevgiler