6 Mayıs 2008 Salı

Mimlendimmm...



















Sevgili arkadaşım Limonlu Kek (Nevval) beni muhteşem bir oyuna davet etmiş. Hadi Elif Top sende demişş. Ben de sabahtan ebri kucağımda bu ateş topu ile düşünüp duruyorum. Neyse ki hemencik vakit bulup yazımı ekliyorum. Konumuz ''okuduğumuz, okuyor olduğumuz ve okuyacağımız kitaplar''.
Şimdilerde herkesi yakındığı gibi vakit azlığından kitap okuyamama şikayeti bende de var. Eskiden ne çok okurmuşum meğer diyorum. Gözlerimi bu uğurda heba ettiğim de gerçektir. Şöyleki; Tüm okul dönemlerimden beri kitap okumayı çok severdim. Geceleri okumaktan sabah hep zorla kalkardım. Babam bu duruma sonunda el koydu. Artık geç saatlere kadar kitap okumam yasaklanmıştı. Ben dururmuyum hemen bir el feneri aldım. Eskiden metal yuvarlak el fenerleri vardı:) Bilirmisiniz bilmem acayip komik şeylerdi ama çok işe yararlardı. Geceleri battaniyenin altından hep okurdum. Sonra günlerden bir gün dersin ortasında çantamdan bişey alacakken (bunlar lise çağlarında oluyor) çat diye fener yere düşmez mi. Allah"ımm ben tutana kadar yuvarlana yuvarlana hocanın ayaklarının dibine kadar gitti. Şimdi nasıl anlatırsınız durumu artık:)) Kendinizi benim yerime koyun bakalım:))) Tüm sınıf gülme krizleri geçirmişti sayemde:)) Böyle de bir anımı paylaşmış oldum...



















Bu resimde gördüğünüz kitaplar yakın zamanda okuduklarım. Yakın zaman dediysem 3 ayda değil yani yanlış anlaşılmasın:)) Hem vaktim yok diyip de hemde kaç tane kitap var yalancı çıkmayım yani...:) Aslında çok neşeli bir halim olmasına rağmen depresif kitaplardan çok hoşlanırım. Böyle hasta insanların hayatı, psikolojik romanlar, polisiye ve macera romanları, biyografiler vs vs çok değişik bir yelpazem var...Hepsini seviyorum gerçekten de...

Bu zamana kadar da en çok etkilendiğim kitapları da yazmadan edemeyeceğim...
  • Yüzyıllık yalnızlık ( Gerçekten çok ama çok etkilenmiştim)
  • Nietzsche Ağladığında ( Bir psikoloğun kendine yardım edememesini acıyla okumuştum)
  • Dijital Kale ( Hamile hamile ödüm ağzımda okudum valla bayılcaktım heyecandan)
  • Kızıl Nehirler ( Zaten bu adam beni öldürüyor. Geceleri korkabilirsiniz)
  • Sofi"nin Dünyası ( Çocuksu duygularımla ben de sanal öğretmenim olsun çok istemiştim)
  • Geri Döneceksin ( "Ahhh şu duygusal kadınlar ahhh nolcak haliniz" dedirten kitap)




















Bunlar da Sevgili arkadaşım Nurayın bana taaa İstanbullardan seçip gönderdiği kitaplar. Yakın zamanda bunları okumayı planlıyorum...



















Bunlar da şu anda okuduğum kitaplar. Üçü de gerçekten birbirinden güzeller. Hayata dair öğrenecek o kadar çok şey var ki kitapların arasında insan yokolmak istiyor.



















Bunlar da her gece oğlumun uykuya dalmadan önce dinlediği kitaplar. Öndeki kitabı özellikle yalnız bıraktım. O kadar güzel bir kitap ki anlatamam. Mert sadece bu kitabı dikkati dağılmadan dinliyor. Çok eğitici çok da basit ve hoş bir anlatımı var. Bir de çok güzel resimler var. Sizlerin de çocuklarınıza okumanızı tavsiye ediyorum...
Hepinize ve hepimize bol kitaplı günler diliyorum. Beni düşünüp bu oyuna dahil eden Limonlu Kek arkadaşıma tekrar çok teşekkür ediyorum.
Hımmmmm ben kimi mimlesem kimi mimleseeeemmm....
Hıh buldum!! Eğer kabul ederlerse canım ablam Güldenimi sonra Tombuk Pınarııı Sonra bir de Kızılcık Şurubunu mimliyorum. Haydi kızlar saçın kitaplarınızı bakiiimm:)



10 yorum:

Gülden dedi ki...

SELAM CANIM.
MIM OYUNUNU EMEK VERIP YAYINLAMIS OLMAN COK TAKDIRE SAYAN CANIM.
OKUMAK KADAR GÜZEL NE VAR SENI KUTLARIM CANI GÖNÜLDEN.
HER INASAN SEVMEZ,VEYA SEVDIGI HALDE VAKIT BULAMAZOKUMAK ICIN.

OYUNA DAVETINE GELINCE.BIR COK SOBE CEVAPLARIMDA OKUMAYI SEVDIGIMI VE HER NE OLURSA OLSUN MERAK UYANDIRDIGI SÜRECE BENDE HER ÜR,KITAP,YAZI,GAZETEYI MERAK UYANDIRDIGI SÜRECE OKUDUGUMU BELIRTMISTIRIM.

SANIRIM HAKKIMDA EYER OKUMA BAGIMINDA NERELERDEYIM BILGI EDINILMESIYSE AMAC,HICTE HATIRI SAYILMAYACAK DÜZEYDE DEYILDIR CEVABINI VERMIS OLAYIM CANIMSIN.

KÜTÜPHANEMI RESIMLEYIP KOYMANIN HAKKIMDA YANLIS DÜSÜNCEYE KAPINILMASINA MEIL VEREBILIRKI,AYNI ZAMANDA MÜTEVAZILIGI HER ZAMAN ELDEN BIRAKMAYAN BIRIYIM.YANI BAK BEN BU KADAR OKUDUM MANTIGIYLA DEGERLENDIRILMEYIDE HIC ISTEMEM. BÖYLE DÜSÜNÜLMESINEDE FIRSAT VEREMEM CANIMSIN.

BU ILLAKIDE BÖYLE OLACAK DIYE BIR SEY YOKTUR.FAKAT ÖYLE DEGERLENDIRILMEYECEGIM DEMEKTE OLMAZ!!!
HERKEZDEN AYNI ANLAYISI BEKLEYEMEZSIN.

SEVGILERIMI GÖNDERIYORUM SANA CANI GÖNÜLDEN.UMARIM BU YORUMUM MIM OYUNUNU CEVAPLAMIS YERINE GECER.
IYI GECELER DILIYORUM SEVGILER CANIM:)

OZAY dedi ki...

Canım kıtap okumayı cok severım.Ozellıkle sessız bır ortamda .Yazdıklarının bazılarını okumamaıştım hemen okuyacam .Sevgıler.

Neşeli Sesler dedi ki...

Gülden Ablacım,
Fikirlerine saygı duyuyorum tabiki de haklısın. Ama ben bu şekilde düşünerek seni davet etmememiştim. Herkesin bir bakış açısı var işte sonuna kadar saygı duyuyorum.
Ben mimlenince diğer mim cevaplarını okuduğum kimsenin olayı sergi haline getirdiği yada getirebileceği aklıma bile gelmedi gerçekten... ki sanmıyorum ki öle olsun..Hani olaya "ayy ne değişik kitaplar bak ben bunu okumadım okunuyorsa vardır bir hikmeti ben de okuyayım" gibi baktım hep...Dediğin gibi bakış açısı bir sürü insan var hepsinin ne düşünebileceğini tahmin edemeyiz canımcım.
Cevapların için çookk teşekkürler
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

elif cim öncelikle tebrik ederim kitapları tanıtmandan dolayı biz bayanlar genellikle mutfaktan ve alış verişten başka bir şey görmüyor gözleri, ne zaman yorulsak tv karşısında buluyoruz kendimizi yada çocuklarımızla ilgilenerek ben kitapları çok seven bir kişi degildim ama artık seviyorum insanları bilinçlendiriyor ve bazen kafamıza takılan küçücük sorunları bile unutturuyor şuan bunu yayınlamanla herkesten begeni topladın seni seviyoruz ve başarılı bir bayan olmanı temenni ederiz
yalnız kadınlar sokagını [maeve binchy) en son gördügümde onu okuyordun :))))

Neşeli Sesler dedi ki...

İsimsiz arkadaşım :) Adını bi yazsan diyorum. Çookk teşekkür ederim canım...
Hepimize bol kitaplı günler diliyorum

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda…YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ 1-ÇORBALAR

http://porselendemlik.blogcu.com

http://selmahlc.blogcu.com

http://birdemliksohbet.blogspot.com

http://kadininmutfagi.blogcu.com tarafından hazırlanmıştır

etkinliğimizin ilk sahibesi KADININ MUTFAĞI olarak 10/5/2008 ile 10/06/2008 tarihleri arasında 30 gün boyunca ben yapacağım ilk konumuz:ÇORBALAR



anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak…

sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz…

eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız

yapmanız gereken şey;

hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek

örnek:

isim:dutmaç çorbası

yöre adı:içanadolu/Çankırı yöresi

buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde…

iletişim:kadininmutfagi@hotmail.com ya da www.kadininmutfagi.blogcu.com

unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır

Ayse Pamuk dedi ki...

Harika bir mim konusu,kitapları çok severim.

Tombuk dedi ki...

Elifciğim,
Mimini kabul etmez miyim hiç? Teşekkür ediyorum canım.
En kısa zamanda bloga koyacağım okuduklarımı.. :)
Sevgiler..
Oğlunu öpüyorum. :P

Melek* dedi ki...

AZICIK FARKLI KİTAPLAR OKUYORMUŞUN. BENDE BEKARKEN GECE 3-4 LERE KADAR KİTAP OKURDUM BABAM IŞIĞI YANIK GÖRÜNCE KIZARAK GELİRDİ GÖZLERİN KAN OLMUŞ UYU ARTIK DİYE AMA KİM DİNLESİ. SONRA BÜYÜK BİR ARA AMA ŞİMDİDE ÇOK KİTAP OKUYORUM. OKUDUKLARIM SENİNKİNDEN FARKLI AMA KİTAP OLMASI ÖNEMLİ VE ŞU ANDA OKUDUĞUM KİTAPLARLA RUHUM AYDINLANDI.

kizilciksurubu dedi ki...

Canim mimledigin icin tesekkür ederim. Son zamanlarda pek kitap okumaya zaman bulamadim, okudugum kitaplarda cok olmamasina ragmen ilk buldugum firsatta mimini cevaplandirmaya calisirim. Görüsmek üzere canim, sevgiler.