8 Nisan 2008 Salı

"Ye#33 Börekler Etkinliği" ve Sebzeli Börek


















Börekler etkinliğine http://leziz.blogcu.com/ arkadaşımız ev sahipliği yapıyor. Kendisine kolaylıklar diliyorum. Bakalım benim böreğimi beğenecekler mi?
Neredeyse bir aydır eve ilk defa 18:30 da geldim. Çok heyecanlandım desem yeridir:) İşlerim o kadar yoğun ki evi mutfağı unuttuk :( Öyle ki benim kuzucuk ben eve geldiğimde hoopp Sanem Teyzesinin kucağına atlıyor bana el sallıyor. Beyfendi gidiyor kadınla:) Oğlum ben geldim ya diyorum hiiçç umru değil. Bazen o kadar ağlıyor ki biraz gidiyolar sonra geri geliyor. Yakında kıskanmaya başlayacağım. Tehlike sinyalle çalıyor yani :) Geldiğimde kuzucuk uyuyordu. Hemen çorbasını hazırladım ki uyandığında oynamaya vaktimiz kalsın diye... Uyanıp da beni görünce çok mutlu oluyor. Çocuklar çok hassas aslında. Anlamıyor diyoruz ama herşeyin farkındalar. Sevildiğini, istenildiğini, kızıldığını herşeyi ama herşeyi o kadar iyi anlıyorlar ki bazı tepkilerine ağzım açık kalıyor yani...

Şimdi uyumuşken annenin blogla ilgilenme vakti geldi. Bu arşivde çookk önceden kalma böreğin tarifini yazıcam şimdi. Gerçekten çok lezzetli oluyor içinde yok yok:) Ben evde kalan tüm sebzelerle yaptığım için hem toplu temizlik oluyor hem de börek çok faydalı hale geliyor. Tavsiye ederim.

Malzemeler;
  • 5 tane yufka
  • çörekotu,susam
İç Malzemesi için;
  • 1 tane rendelenmiş kuru soğan
  • yarım demet yeşil soğan
  • 2 tane pırasa
  • yarım demet pazı
  • yarım demet ıspanak
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı
  • yeteri kadar tuz
  • 1 kase kadar beyaz peynir (isterseniz koymayın ama çok güzel oluyor)
Sosu için;
  • 3 su bardağı yoğurt
  • 2 yumurta
  • çok az tuz
Yapılışı;
İç malzemelerden yeşil olanları çok ince doğrayın genişçe bir kaba alın. Bir başka yerde su kaynatıp yeşilliklerin üzerine dökün 1-2 dk karıştırarak yeşilliklerin hafifçe ölmesini sağlayın sonra soğuk sudan geçirip elinizle iyice sıkarak sularını süzün.Yeşillikleri bir kaba alıp kalan iç malzemeleri de ekleyip içinizi oluşturun. Ayrı bir kapta sos malzemelerini karıştırın. Yufkayı tezgaha serin sostan heryerine fırça yardımı ile sürün iç malzemesinden yufkanın heryerine serpip elinizle rulo yapın ve resimde gördüğünüz gibi dizin. Diğer yufkalar için de aynı işlemi yapın. Böreğin en üstüne kalan sos malzemesinden sürün çörekotu ve susamla süsleyip 180 derece sıcak fırında üzeri güzelce kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

12 yorum:

Hasret dedi ki...

ooohh mis gibi süpeer bir börek olmus bu hayatim , bol sebzeli :)

kocaman sicacik sevgilerimle ..

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canımmmm benim emin ol herşeyi anlıyordur o küçük yumurcakkk, sana naz yapıyordur umursamamış gibi yaparak :))) Canım böreğin nefis olmuş, hem sağlıklı hem de harikaaa, ellerine sağlık canımcım...

http://hunerlieller.net dedi ki...

selammmmmm..bool sebzeli harika bir börek olmuş.elinize saglık.sevgiler.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ohhh süper bir börek olmuş... Canım Börek etkinliğine gönderdinmi tarifini... Göndermediysen bence mutlaka etkinlikde yerini almalı...

Ellerine sağlık...

Sıcacık sevgiler....

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik.Sevgiler

ceyt dedi ki...

elifcim, böreğin nefiss olmuş, bol sebzeli, ellerine sağlık canım.
benim de, 15 aylık bir oğlum var, gerçekten herşeyden anlıyorlar.sende çalışan bir annesin Allah yardımcın olsun canım senin işin daha zor.
öpüyorum sevgiler arkadaşım.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Elifciğim

Etkinliği Leziz-Özlem arkadaşımız düzenliyor. Sayfasında etkinlik hakkında bilgi var.
http://leziz.blogcu.com/

Sevgiyle...

sibel dedi ki...

ellerine sağlık bu arada bende ankarada yaşıyorum buluşmaya katılmak gibi bir düşüncem vardı ama bizde kendi içimizde uzun zamandır yaptığımız toplantılardan ayrıca hafta sonlarıda çalışmak zorunda kalmam yüzünden cevap veremedim. şimdi sizin ankaralı blogcularla yaptığınız b8uuluşma detaylarını sitelerinize girerek inceliyorum sevgiler

Melek* dedi ki...

böreğin çeşitlerine dayanamam ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

selam ne guzel bir borek olmus boyle bol sebzeli harika denemek isterim bunu çok guzel bir tarif, eline saglik arkadasim, tekrardan destegin için çok tesekkur ediyorum,birkaç gundur dinlendim ve iyi geldi bana,ve sizlerin sayesinde tekrardan buradayim,sevgiler ve guzel bir hafta sonu dilerim.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

pastacirapunsel dedi ki...

Canikommm,

Börek tam bizim aileye göre olmuş, biz böyle sebzeli, karışık şeyleri çooook severiz:)))

Ellerine sağlık hayatcım,

Sımsıcak sevgiler, kocaman öpücükler...

yeşim dedi ki...

canım bu süper bir börek olmuş şimdi olsa ne yerdimm

ellerine sağlık
kocaman sevgiler