16 Nisan 2008 Çarşamba

Üzümlü Cevizli Kurabiye



















Öğrenci iken 1 yıl kadar yurt günlerim de oldu. Çok zevkli çok güzel günlerdi. Koli gelmesi diye bişey vardı. Herkesin annesi pastalar börekler çörekler reçeller yapar güzelce koliler yollardı. Allaaaahhh koli geldiği gün dünyanın en mutlu insanı oluverirdik birden. Sanki hiçbirini daha önce yemememişiz gibi:) Kime koli geldiyse onun odasına doluşulur güle oynaya çatlayana kadar yerdik. Sonra da bir güzel dua ederdik yapanın anneciğine. Ne kadar sevindiğimizi görselerdi eminim haftada bir yollamaya kalkarlardı:)



















Eşimin kızkardeşi de uzak ellerde öğretmen. Onlar da yurdumun heryerinden gelen diğer öğretmen arkadaşları ile yurt tarzı öğretmenevinde kalıyorlar. O"na bişeyler gönderecektik dur dedim yanına bişeyler yapayım. Bunları yaparken de kendi yurt günlerime döndüm ölee yaptım valla. Sadece kurabiye olsa tarçınlı kek ile kekikli poğaça da yaptım. Şimdi koli cuma günü ellerinde olunca yüzlerindeki mutluluk ifadesini görür gibiyim:) Afiyet olsun şekerler...

Bu kurabiye resimlerimde resimlerimi eleştiren bazııı:) arkadaşlarıma ithafendir :) Anladın sen onuuu:) Tarif de benim çookk eskiden taa lise yıllarımdan kalan tarif defterimden. Kimbilir kimden almışım...

Malzemeler;
  • 1 paket margarin
  • 2 yumurta (birisinin beyazı üzerine sürmek için ayrılacak)
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 vanilya
  • 1 kabartma tozu
  • 1 çorba kasesi kuru üzüm
  • 1 çorba kasesi ceviz
  • Aldığı kadar un
Yapılışı;
margarin, toz şeker ve yumurta iyice yoğurulur. Ceviz, üzüm, vanilya ve kabartma tozu ilave edilir azar azar un eklenerek yumuşak bir hamur elde edilir. İstenildiği gibi şekil verilir yumurta akına batırılır isterseniz sonra gene cevize batırabilirsiniz. Bu şekilde bezeler hazırlanır. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzeri kızarana kadar yaklaşık 20 dk pişirilir. Afiyet olsun...

18 yorum:

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMMM:)
ELLERINE SAGLIK.MUHTESEM GÜZELLIKTE KURABIYECIKLERIN,HELE CILEKLE SUNUM COK HOS OLMUS.ISTAH ACIYOR YANI.
BENIM YASIM $§ CANIM ERKEN EVLENIP ERKEN ANNE OLDUGUM ICIN BOYUMCA EVLATLARIM VAR CANIM.BÜYÜK OGLUM "$,KÜCÜK OGLUM 20 YASINDA ALLAH BAGISLARSA.
KÜCÜK ANNE OLMANIN AVANTAJLARIDA VAR,MESELA DISARDA OGLUMLA GÖREN ARKADASLARI KIZARKADASI BILE SABIYORLAR BAZEN ANNELERI OLDUGUMA INANMIYORLAR:)))

ayşegülmutfakta dedi ki...

eline sağlık çok güzeller kokusuda süperdir şimdi bunun snıf snıf :))

http://kelebeklisaniyeler.blogcu.com/ dedi ki...

Canim merhaba, ne guzel anlatmisin okul yillarini aklima benim yillar geldi bir kaç sene once duygulandim valla, insan unutamiyor iste, çok guzel bir jest yapmisin esinin kizkardesi için sanirim hiç unutmaz, kurabiyeler sahane tam benlik yup yup yuplatayim yani, eline saglik.
Ayrica resimlerin niçin elestirildi onu anlamadim gayet guzel net hersey belli daha ne olsun, bosver malesef bu aralar herkes birileriyle ugrasiyor, opuyorum, sevgiyle kal.

OZAY dedi ki...

Canım hakıkatten yurtta ne kıymete gecerdı o kolıler.Ben uzakta olduğum ıçın kıme kolı gelse mutlaka benı cağırırdı.Sonuç ılk sene tam 14 kılo fazlalıkla gerı donmuştum.Ay cenem duştu.Senın yaptıklarında ne hora gecmıştır ellerıne sağlık.Sevgılerımle.

Nilgün dedi ki...

Kurabiyeler tarifi arayis icindeyim..Bunlari yazdim gittim canim..Ellerine saglik


SEVGILER

zerrin - misss dedi ki...

Yurtda kalmadım ama o yurda gelen kolilerdeki mamalardan yiyenlerdenim. :))

canım neşeli seslim, ne güzel olmuş kurbişler. ellerine sağlık hayatım..

sıcacık sevgiler.

http://www.misssgibi.com

Nilgün dedi ki...

Elifcigim ziyaretin ve güzel dileklerin icin cok tesekkür ederim canim...


SEVGILER

EZGi :)) dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım ellerine saglık kocaman sevgiler

rümeysaninrüyasi dedi ki...

merhabalar ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor iyi bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle
sevgiler

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Kurabiyelerin de çok neşeli görünüyor. Senin ellerine sağlık, börülcene de afiyet olsun.

Öpüyorum.

Kevser dedi ki...

Canim,
üzümlü ve cevizli lezzetlere bayilan ben bu kurabiyelere tam not verdim, ellerine saglik diyorum. Ayrica, görümcen cok sansli, cünkü böyle güzel düsünceli bir yengesi var!

Sevgiler ve kocaman öptüm..

kizilciksurubu dedi ki...

cok lezzetli görünüyorlar, ellerine saglik canim.iyi pazarlar.

Ayse Pamuk dedi ki...

e bir tane almadan gitmeyeyeim degıl mi ellerine sağlık

Melek* dedi ki...

oooh çayla akşam yemekten sonra yemefde yanında yat olur.

EZGi :)) dedi ki...

canım biraz ani bir karar oldu ankarayada gitmek bizim için. insallah bir daha ki gelişimizde bende görüşmeyi çok isterim canım.kocaman öptüm :)

Limonlu Kek dedi ki...

Elifcim bence yurt ve okul maceralarını anlatan yeni bir blog aç bence, valla okumaya doyamıyorum, sevgiler...

İLKAY dedi ki...

ELİFCİĞİM valla bence fotoğraflarda tarif de anılarında muhteşem....
ellerin dert görmesin canımcım...emeğine sağlık
çok öpüyorum...
sevgiler,
ilkay

yeşim dedi ki...

ay bilmez miyim biz de okuldayken birinin annesi geldi mi nasıl doluşurduk başına ne mutlu olurduk yaa
eminim onlarda çok sevinmiştir

ellerine sağlık
sevgiler