2 Nisan 2008 Çarşamba

Patlıcan Musakka



















Epey oldu gene bişey ekleyemedim. Eğitim dolayısıyla bayağı sıkı bir hafta geçiriyorum bu nedenle blogcuğuma zaman ayıramıyorum. Akşamları da evde pıt pıt gezinen bir böceğin peşinde gezmekten heder oluyorum. Hep değişik yeni tarifler denesem diye düşünüyorum ama vaktim olmuyor ki... Ziyaretçi sayım arttıkça yeni bişiler eklemeliyim, bişiler denemeliyim, blogumu ihmal etmemeliyim filan gibi etkiler oluşmaya başladı bende:) Tüm herkese oluyor mu bilmem?
İşte size bir anne tarifi daha:)
Malzemeler;
  • 4 adet orta boy küp küp doğranmış patlıcan
  • 300 gr kadar kıyma
  • 1 adet minik küpler halinde doğranmış soğan
  • 2 adet minik küpler halinde doğranmış yeşil biber
  • 4 dal ince doğranmış maydanoz
  • 1 tane domates
  • yeteri kadar sıvıyağ
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 4 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı kekik
  • yarım çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı pul biber
Yapılışı;
Patlıcanları kızgın yağda hafif pembeleşinceye kadar kızartın ve fazla yağları süzülmek üzere peçete serilmiş bir kaba alın. Ayrı bir tavada 2 yemek kaşığı sıvıyağı kızdırın ve içine soğan, yeşil biber ve sarımsağı atıp pembeleşinceye kadar kızartın (ben bu sefer sarımsağı sonradan üzerine ekledim unutmuşum da başta atmayı) ardından kıymayı ekleyip orta ateşte 4-5 dk kavurun.Kıymayı ben biraz fazla kavuruyorum çiğ kokusu geldimi asla yiyemem de ondan.Sonra salçayı ve baharatları ekleyip biraz daha kavurun. Yayvan bir tencerenin altına önce patlıcanları serin üzerine kavurduğunuz kıymalı karışımı eşit bir şekilde ekleyin. Maydanoz ve domates ile süsleyip 1 su bardağı kaynar su ekleyin. Yemek kaynadıktan 10 dk hafif ateşte pişirin.Afiyet olsun

15 yorum:

Ayse Pamuk dedi ki...

oh oh pek bir güzel olurrr ama çok yedirir işte ellerine sağlık nefis olmuş

Nilgün dedi ki...

Mis gibi olmus valla..Görüntüde süper...Ellerine saglik


SEVGILER

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMMM BIR PATLICAN OBUR OLARAK BIRAKSAN HEPSINI ALIR BIR OTURUSTA HALLEDERIM BEN BU MUSAKKAYIIII:)))
AYIP OLMASIN ,SIMDI GELEN GIDENEDE IKRAMLIK KALSIN DIMI SEKERCIGIM:)))
IYI GECELER DILERIM,SEVGILERRRR.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Elifcimm, bende akşamları aynı tür bir böceğin peşinde (accıkta huysuz bir böcek) geziyorum ve ancak o uyuyunca hayatıma normal bir şekilde devam edebiliyorum :)) Yani o gördüğün pastaları Nilay'la yaptığımız saatler gece yarısından sonraya denk düşüyor :))
Bu anne yemeğine bayılırım ben..Daha doğrusu patlıcanlı her yemeğe bayılırım..Ellerine sağlık canımcım..
Öpüyorum kocaman...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canım benimmmmm sayfana kaç defa girdim çıktım bilmiyorum, internette sorun yaşıyorum, kitlenip kalıyor, canım benim patlıcanı sevmem ama yemeğin harikaaaaaaaaaa görünüyor, hayatım benim kocaman öpüyorum, ellerine sağlık...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canım benimmmmm sayfana kaç defa girdim çıktım bilmiyorum, internette sorun yaşıyorum, kitlenip kalıyor, canım benim patlıcanı sevmem ama yemeğin harikaaaaaaaaaa görünüyor, hayatım benim kocaman öpüyorum, ellerine sağlık...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canım benimmmmm sayfana kaç defa girdim çıktım bilmiyorum, internette sorun yaşıyorum, kitlenip kalıyor, canım benim patlıcanı sevmem ama yemeğin harikaaaaaaaaaa görünüyor, hayatım benim kocaman öpüyorum, ellerine sağlık...

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Tam yaz yemeği olmuş, çok severim batlıcanı, ellerine sağlık.
Sana kolay gelsin, ama çok sevimlidir yürüyüşünü izlemek.

Öpüyorum seni.

Adsız dedi ki...

harikaaaa
ellerine saglik canim

www.yenitadlar.blogcu.com

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

ANNE YEMEKLERİNDEN VAZGEÇMEMEK LAZIM... HAFİF VE BESLEYİCİ OLMUŞ...

ELLERİNE SAĞLIK... MİNİK BÖCÜĞÜ ÖPÜYORUM...

SICACIK SEVGİLER...

Melek* dedi ki...

tam benlik patlıcanlı yemekler ellerine sağlık

pastamaxi dedi ki...

canım harika olmuş patlıcan yemeklerine bayılırım..her ne kadar şu ara sadece resimlerle yetinsek te:))ellerine sağlık


sevgiler

OZAY dedi ki...

Ellerıne sağlık canım SEVGILER..

mucizembenibul blogcu veya blogspot Canan dedi ki...

ETKİNLİĞİMİZE DAVETLİSİNİZ

ETKİNLİĞE KATILACAKSANIZ
*TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA TARİFİM HAZIR DİYE BANA MESAJ ATMAYI
*BAŞLIĞINIZA PDÇ 20 YAZMAYI
*TARİFE BAŞLAMADAN EVSAHİBİ HTTP://MUCİZEMBENİBUL.BLOGCU

DİYE KURAL FEREĞİ YAZMAYI UNUTMAYINIZ

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

----------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

уαѕємiη dedi ki...

patlıcanla pek aram yok ama görüntü süper

ellerine sağlık canım