15 Nisan 2008 Salı

Kardeş Kurabiye:)
















İşyerindeki çok sevgili arkadaşım Ceyda sürekli bana baskı yapıyor."Elif hep anne yemekleri yapıyosun şöle dünya mutfaklarına açıl, servis tabaklarını daha değişik al, şöle resim çek, böle çek bu olmadı ışık sağdan gelmiş soldan gelmiş ....." :) Sanki benim ççookk geniş vakitlerim var da ben yapmıyorum. Yapacağım arkadaşım hepsi aklımda diyorum ama olmaz inandıramıyorum. Dedim ki madem öyle arkadaşım benim için bir şey dene sonra güzelce resmini çek ve ben de yayınlayayım. Böyle dedik ya hemen kolları sıvamış bizimki. Ertesi gün geldi. "Canım çıktı bi yandan Erk çekiştiriyor anne anne diye bir yandan hamur yapmaya çalışıyorum hadi hepsi bitti resimleri çekmek ne zor işmiş" diyor. Yaaa dedik işte. Biz paylaşmak adına yapıyoruz bunları vaktimiz ve imkanlarımızın yettiğini yapıyoruz.Herkese sunuyoruz. Şimdi size sosyete arkadaşımın kurabiyelerinin tarifini yazıyorum. Ölçü biraz fazla oluyormuş istenilirse yarısı yapılabilir. Bisküvi gibi kurabiyeleri sevenlere duyurulur hemen denesinler. Arkadaşıma tekrar teşekkür ediyorum. Ellerine sağlık...
Malzemeler;
· 2 yumurta
· 3 de 2 margarin
· Yarım çay bardağı zeytinyağı
· 1 su bardağı yoğurt
· 1 paket kabartma tozu
· Yarım çay bardağı süt
· 1 su bardağı şeker
· Aldığı kadar un (kulak memesi yumuşaklığı )
· İstenilirse kakao (belki yarısını kakaolu yapmak istersiniz)

Tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak bir kurabiye hamuru elde ediyorsunuz. Sonra kalıplarla şekil verip ve damla çikolatalarla süsleyip. 180 derece önceden ısıtılmış fırında üzeri hafif kızarana kadar pişiriyorsunuz. Afiyetler olsun hepinize...
Ceyda arkadaşımın ellerine sağlık benim için uğraşmış zahmetler etmiş teşekkür ediyorum tekrar...

4 yorum:

Serpil dedi ki...

ikl yorum benden galiba arkadaşların haklı galiba bende hep standart geleneksel şöyle bir şeker hamurlu pasta yapıyım diyorum ama cesaretim yok Neyse banada beklerim.

ceyda dedi ki...

:)))
sanırım ömrümde ilk ve son kez yaptıgım bir tarif yayınlanıyo.e tabi buda senin sayende elifcim.dedigin gibi işin ne kadar zor oldugunu yapınca anladım bidaha sence ugraşmıycam söz :)
Ama dünya mutfagından kesin bişey istiyorum ondan vazgeçmem. yayında ve yapımda emegi geçen herkese teşekkürler...

Eda dedi ki...

Canım çok hoş..Anne yemekleri ha :)Ceyda'nın ellerine sağlık..Arkadaş desteği diye buna denir..Öpüyorum..

ceyt dedi ki...

elifciğim, adaşım ceydanın ellerine
sağlık.çok güzel kurabiyeler olmuş.eminim görüntüsü gibi tadı da harikadır.
kocaman öpüyorum sevgiler canım..