27 Nisan 2008 Pazar

Fırında Sebzeli Norveç Somonu



















Herkese mutlu Pazarlarrr..:) Napıyosunuz bakiimm? Bugün size tarifini balıkçımın evet doğru okudunuz balıkçımın verdiği somonu anlatacağım. Genelde çupra ve levrek alırım. Yine bir gün balıkçıya gittim bu sefer başka bişey alayım derken amca "abla bak bu sefer somon al hem bebeklere çok faydalı " dedi. E dedim kırmayım seni hadi alayım. Güzelce tarif verdi bana. Adam haklıymış valla süper oldu yani. Anneler bilir en fazla omega 3 yağı somon balığında bulunuyor. Çocuklarımıza mutlaka yedirmeliyiz. Geçen gün Hürriyette de okumuştum hafızayı güçlendiren 10 tane maddenin içinde önden hemen sırasını almıştı sevgili somon...

Malzemeler;
  • 3 dilim somon ama fazla gelebilir iki dilimle de yapabilirsiniz ( Bu iki buçuk dilim somonu balıkçımız güzelce küçük dilimlere ayırdı. Ondan böyle görünüyor)
  • 2 tane orta boy patates
  • 1 tane havuç
  • 1 baş sarımsak
  • 1 tane büyük domates
  • 5-6 dal maydonoz
  • 1 tane büyük soğan
  • tuz
  • asla ve asla yağ yok çünkü norveç somonu acayip yağlı oluyor.
Yapılışı;
Tüm sebzeleri küp küp doğrayıp bir kaba alıyoruz. Maydonozları ince ince kıyıp ekliyoruz. Tuzu da ilave edip sebzeleri harmanlıyoruz. Sebze karışımını borcama alıyoruz. Üzerine tuzladığımız Norveç somonlarını da diziyoruz. 180 derece fırında 50 dk pişiriyoruz. Afiyet olsun.

19 yorum:

EZGi :)) dedi ki...

en sevdiğim balık enfes olmuş canım çok leziz görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler

gülten dedi ki...

Balık yemeklerine bayılıyorum. ellerinize sağlık. bende ne kısa zamnda deneyeceğim. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

yeşim dedi ki...

elifcim balığı pek sevmeyen ben iş somon olunca dururum hele bu enfes görünütüü eminim taıd da öyledir

ellerine sağlık
sevgilerr

Hülya YILMAZ dedi ki...

Somon bizde pek sevilmiyor. Bir de bu tarifle deneyeyim. Ellerine sağlık.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Offf çok nefis iştah açıcı bir görüntü... Elifciğim ellerine sağlık... Sıcacık sevgiler...

elmaşekeri dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünüyor.
Sevgilerimle...

kizilciksurubu dedi ki...

Baliklar ne kadar da lezzetli görünüyorlar, bayildim. Ellerine saglik, sevgiler.

ceyt dedi ki...

elifcim harika görünüyor.bizde de somon çok sevilir.bende sık sık yaparım.ellerine sağlık canım.
öptüm sevgiler..

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Ellerine sağlık, bilseydim kzımı o gün hemen sana gönderirdim.

Öpüyorum.

Ayse Pamuk dedi ki...

neffis bir görüntü ben bayıldımmmmmmmmm ellerine sağlık

nino dedi ki...

ellerine saglik cnaim

dide dedi ki...

Balığın her türüne bayılan biri olarak enfes göründüğünü söyleyebilirim. Ellerine sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Balık değil börek gibi olmuş bu Elifcim..Balık yemem ama börek niyetine tadına bakarım bunun valla :)))
Ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler...

Eda dedi ki...

Canımm nasılsın..
Ben de bu somonu ne yapsam da lezzetlendirsem diyodum..Sade haliyle pek bir kötü bence..Ama çok haklısın bebişler için süper faydalı bir besin..
Ellerine sağlık, mutlaka deniycem
Sevgiler

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Görmeyeli neler yapmışsın yahu! Somonlar harika görünüyor valla. Ellerine sağlık canım.
Tarif pek de uğraştırmıyor galiba. İdeal tarif diye buna derim ben. :)
Sevgiler.. :)

angel dedi ki...

Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
> > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
> > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
> > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
> > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
> > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
> > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
> > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
> > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
> > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
> > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
> > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
> > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
> > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
iyiki varsııınnn.sevgilerimle

Gülden dedi ki...

CANIM BALIKLAR MIS GIBIIII.ICIM GITTI INANKI.ILK FIRSATTA BALIK ACLIGIMI DOYURMAM GEREK.YOKSA BIRYERIM SISECEK YOKSA:)))

kgg dedi ki...

guzel gorunuyor, fakat eklemek istedigim birsey var;

norvec somonu HAVUZda yetisirse cok yagli oluyor bir kat yag bir kay et oluyo, eger DENIZ somonu olursa ustune zeytinyagi gezdirmek ayri bir tad veriyo..

selamlar

kgg dedi ki...

elinize saglik, guzel gorunuyor, fakat eklemek istedigim bir kisim var;


norvec somonu HAVUZda yetistigi zaman cok yagli oluyor. Bir kat yag, bir kat et olur. Ama DENIZ somonu gayet pembe ve yagsiz olur, nisbeten.

Deniz somonu uzerine gezdirelecek zeytinyagida ayri bir tat katar.