6 Mart 2008 Perşembe

Tavuklu Börek



















Geçen hafta uzun zamandır hep plan yapıp bir türlü denk düşüremediğim arkadaşım Nurgül ve eşi ile ani bir plan ile görüştük. Bazen böyle yapmak lazım. Çünkü plan yaparsın olmaz o gün hop diye aradık birbirimizi hadi nerdesiniz diye ? Bir saat içinde buluştuk. Oh beraber yemek yedik sonra arkadaşıma çay içmeye gittik. Kısmet ya anneciği Nurcan teyze bize mis kokulu ve çok lezzetli bu börekten getirdi. Kısmet işte biz bu böreği yeme şerefine siz de tarifi almaya nail oldunuz. Gerçekten boğazıma kadar dolu olduğum halde koca bir dilim yemişim. Yemişim yani napim çok güzeldi. Arkadaşımdan tarifi annesinden almasını rica ettim o kadar güzel anlatmış ki aynısını koyacağım valla:)))

İŞTE SANA TARİFİ SEN DÜZENE SOKARSIN ARTIK. Diye başlamış:)) Ama düzene sokup bozmak istemedim :) Çok eğlenceli çünkü...

MALZEMELER :Bir but bir gögüs alıyormusun daha yumuşak daha lezzetli oluyormuş 2 si olunca bunları haşlıyorsun bir tencerede bol suyla yarım tencere su. not sade gögüs alırsan sert kalıyormuş içi :)) 4-5 tane soğan ama piyaz şeklinde dogruyorsun sıvıyağda soganı alacalı kavuruyorsun (yani yakmamak gibi) sonra haşlamış oldugun tavuğu ditiyormuşun daha sonra üzerine kekik kimyon karabiber kırmızı pul biber vs.. baharat çeşidi ama kesinlikle kekik olacak mış :) annem diyor bir kaç defa daha karıştırıyorsun 1 tepsi için 4-5 yufka 1 kase yogurt 2 tane yumurta yarım çay bardagı sıvıyagı harç yapıp yufkanın içine sürüyorsun sonra harçtan ilave edip sarıyorsun ısıtılmış fırında 170 derece de üzeri kızarınca çıkarıp pişirmiş oldugun tavuk suyunu bir yerde süz sonra 4-5 kepçe şerbet gibi böreğin üzerine döküyorsun tekrar fırına verip 5 - 8 dk daha pişiyorsun böylece çok vitaminli börek elde ediyorsun sabah kalktıgında yiyenler tavuk gibi gıdaklıyor muş

diye de bitirmiş. Ben okurken çok eğlendim. Tekrar misafirperverliğin için çok teşekkür ediyorum...

16 yorum:

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Harika görünüyor ellerine sağlık

ezgi uğurlu dedi ki...

canım börek harika görünüyor.tavuklu böreklere bayılırım.arkadaşının ellerine saglık.sizede afiyet olsun.
kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

sadiye
güzel dileğin için teşekkür ederim. Ezgi hakkındaki yorumunu da gerçekten çok beğendim. blogun gayet güzel. ben tavuk hastayım ve orda tavuklu börek tarifi var. :)
sevgilere gelince sevgiler benden kocaman ..

gülten dedi ki...

Arkadaşınızın annesinin ellerine sağlık. gerçekten güzel tarif vermiş her ayrıntısına kadar. Sizede afiyet olsun.www.guzelevim.blogspot.com

SERAP dedi ki...

Ben yaptim ben yaptim......Bu tarifi biliyorum.Televizyonda görüp hemen denemistim.Sonuc MÜKEMMEL!!!!!

disal dedi ki...

arkadaşının annesinin ellerine sağlık...bende börekte tavuğu çok seviyorum...tadının güzel olduğu her halinden belli....

ani buluşmalar dediğin gibi planlı olanlardan daha iyi oluyor....

öptüm canım arkadaşım...

mona lisa dedi ki...

canım böreğin nefis olmuş.eline sağlık.ben içinde tavuk olan herşeyi severim.bu da şahane olmuş.bana d gel beklerim.yalnizkralice.blogspot.com

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canımmm bunu kesin yapıcam ben, şahana olacağından eminim...(Kendim için olmasada eşim için, biliyorsun hepimiz diyetteyiz :))) Teyzeciğin ellerine sağlık,öpüyorum...

Adsız dedi ki...

tavuklu börek hiç güzel olmuyor. bu siteyi yapan arkadaş ne kadar samimi bilmiyorum. yemekten pek anlamıyor. herhalhe.. kocasının midesi nasıl ??*

Adsız dedi ki...

süperrrrrrrr hem tavuklu börek hem anlatış, inan ki sonunu arkadaşınız iyi baglamış fıkra gibi olmuş bende bu böregi hafta sonu için yapacam günüm de iyi gider ellerinize saglık ama bu arkadaşının anlatışını baya tuttum

Adsız dedi ki...

tarif çok güzel ama karışık düzene koyarsan acemiler için daha kolay olur blognuzu ezginin mutfagında gördüm degişik tarif ararken kendimi bu güzel masada bulunan tarifte buldum ellerine saglık deniycem umarım başarırım sibel
yakında bende bloguma davet te bulunacam sizleri

Neşeli Sesler dedi ki...

İsimsiz arkadaşlarım size isimleriniz belli olmadığı için burdan cevap yazayım.Diğer yorum yapan arkadaşlarımı sitelerini ziyaret ederek yorum yazmayı tercih ediyorum yanlış anlaşılmasın.

İsimsiz1
Herkesin ağız tadı farklı farklıdır siz sevmeyebilirsiniz ama tavuklu börek gayet güzel oluyor biz çok beğenerek yedik.Ayrıca kocamın midesi ile de pek alaka kuramadım.Samimiyetim de bu güncede tartışma konusu değildir. Yine de teşekkürler...
İsimsiz2,
Arkadaşım oldukça neşeli anlatmış ben de çok beğenmiştim. Denemenizin sonucunu merakla bekliyorum teşekkür ederim:)

Sibel arkadaşım,
Olayın orjinalitesini bozmamak için
aynen maili yapıştırdım düzenlemeyi ondan yapmadım. neseliseslere mail adresinizi atarsanız ( neselisesler@gmail.com ) size tarifi düzenleyip ayrıntılı olarak gönderirim. Çok teşekkür ederim

Diğer yorum yapan arkadaşlarıma da çok teşekkür ediyorum. Olumlu olumsuz bloğumuz saygı çerçevesini aşmadığı sürece tüm yorumlara açıktır...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Selamlar....

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Canım boşver takma kafana, biliyorsun banada aynısı yapılmıştı, ama sana yazan isimsizlerin ikiside aynı kişi bence, öylesine kendince dalga geçmiş tuhaf insan...Takma sen kafana, yapsın da görsün bakalım börek nasıl oluyor güzel mi çirkin mi, eminim o yapmasını değil çamur atmasını biliyordur...

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

öncelikle iyi bir hafta sonu diliyorum.Harika görünüyor eline sağlık,sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 18
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;09.03.2008--16.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.kadininmutfagi.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "18" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE...... ayşegül KADININ MUTFAĞI