30 Mart 2008 Pazar

Semizotu Salatası veee Sonunda Oğlum Yürüdüüü:)



















Sonunda yürüdü arkadaşlar evet yürüdü... 14 aylık yürüdü benim böcek. Haftasonu halaları burdaydı çocuğa enerji depoladılar heralde. Akşam yürümeye başladı bir baktım gidiyo pıt pıt pıt...Aaaa Murat bak yürüyo gerçekten yürüyoooo diye seslerim çınladı heralde...Sirke gidemedik diye üzülen ben gitti oğlu yürüdü diye havalara uçan birisi geldi. Canım oğlum ne sevimlisin bir bilsenn...
Şimdi aklıma gelen bir yazı vardı ama o kadar alakasız ki bağlama falan beklemeyin benden içimden geldi yazacağım ne alaka Elif demeyin:)) Sizlerin üniversitede ev arkadaşlarınız oldu mu? Nasıl birşeydir bilirmisiniz? Muhteşem bir şeydir... Gerçekten kafa dengi birileri olunca harikadır ev arkadaşları. Benim okul hayatım boyunca 4 tane ev arkadaşım oldu. Ama 4 yıl sadece 1 tanesiyle kaldım. Garip bir cümle oldu 4 üyle de kaldım da 1 tanesiyle hiç ayrılmadan kaldım yani:) İlk sene yurda yerleşmiştik. Orda Serap diye bir kızla tanıştık. Birbirimizin aynı sınıflarda olduğunu öğrenmiştik öylece tanıştık. Yurtta aynı katta kaldık okula beraber gittik geldik aynı sırada oturduk derken okulun bitmesine 3 ay kala bölümden 4.sınıftaki arkadaşların yanına taşındık. Onlar mezun oldu gitti biz ikimiz kalmaya başladık. Hani derler ya eğlenceye gerek yok bak gül diye Serap öyle bir kızdı Allahım öldürürdü beni gülmekten. Ayy yeter tamaaaaam valla çatlıcam dediğim günleri bilirim. Tutardı bir gün hadi Elif bişiler yapalım. Napalım? Gel makyaj yapalım. Garip garip makyajlar yapardım ona aynaya da bakmak yasak son anda bakcaksın... Tabi tahmin ediyorsunuzdur sonucu ...Bıyıklar mı çizmezdik koca koca benler mi yapmazdık :)))) İlk oturduğumuz evin arka balkonu vardı ve ara caddeye bakardı o balkonda biz çay demler otururduk sağdan soldan muhabbet ederdik yalnız bir kız geçiyosa şşşşşşşşşttttt diye seslenip yere çömelirdik kızın korkudan ödü patlamış bir şekilde nefes nefese kaçışını karnımız ağrıyana kadar gülerek seyrederdik. Delimiyiz yaw hemcinslerimze az eziyet etmedik o balkondan:) Ne işleri var o saatte dışarda diye avuturduk kendimizi sonra:) Serap"ın hayal gücü oldukça yüksekti sağolsun. Bir tane boş odamız vardı. Hangar gibi ev her oda dolu değil iki kişiyiz. Bir bakarsın gecenin bir yarısı bizimki üretmeye başlamış. "Elif şimdi şu odadan vahşi bi adam çıksa bir dişi var bir dişi yok aaaaaaaa diye üzerimize yürüse napardın? Bilmem şurdan biri kapıyı zorlasa şu olsa bu olsa ..." ben tabi korkak. Hadi yatmaya diyince az sonra elimde yastık "Serap ben senle yatsam daha ii olcak" diye dooooru odasına bi de ardından kapıya bir kilit. Öylece senaryo ürete ürete uyurduk:)) Çok ii anlaşırdık ama bir o kadar da anlaşamazdık ha bire bıdı bıdı yerdik birbirimizi. Bakarsın kapılar çarpıldı herkes odasına... Ama sonra canımız sıkılırdı aynı anda kapıları açtığımız olurdu verederdik gülmeye:))) Güya tavır yapardık birbirimize okula gidecez eee nası gitcez Elifi gören Serap nerde ? Serap"ı gören Elif nerde diye sorar:) Otobüse binip ayrı koltuklarda otururduk okula gidip ayrı sıralarda otururduk dönerken barışırdık:))) Ben her akşam çay demlerdim yemekleri salatasız yemezdim Serap hep şikayet ederdi. Bıktım senin çayından da salatandan da diye. Çay ve salata olmadan olmaz diyen bir kocanın eline düştü oooooooooohhhh canıma değsin:))) Ben hep derdim bu Oğlak burcu kızın eline düştüm inatçı huysuz seni diye bende Oğlak burcu bir adamın eline düştüm.:) O hep benim burcuma takardı şimdi bebek bekliyor bebeği Terazi olacak:))) Böyle bir arkadaştık işte. Yazdıkça yazasım geliyor. ..Sonra Mükücük eklendi bize...İzmirli cici bici bir kızdı. Tavla öğretti bana aman öğretmez olaydı hadi bi daha hadi bi daha diye sabahlattırıyodum kızı:) Ben ki hiç böle oyunlardan anlamayan tavla manyağı olup çıkmıştım. Şimdi aklıma geldi de belki de o günlerden sonra hiç tavla oynamadım:) Şimdi ikisi de yurtdışında yaşıyor... Bir zamanlar aynı tabaktan yemek yiyen biz şimdilerde birbirimizin heyecanlarını, üzüntülerini paylaşamaz olduk. O zamanlar kayıtsızca gülüp eğlenen biz, şimdilerde bir mail yazmaya zaman bulamaz olduk. Haydi tüm eski arkadaşlar birbirinizi ihmal etmeyin zaman yaratıp eski günleri yad edin, o küçük ama şimdi şimdi evli barklı olan koca kadınlar yine eskiye dönün ve kayıtsızca hatıraları aklınıza getirip gülün:)) Çok uzattım tarife geçiyorum:)
Malzemeler;
  • 1 bağ temizlenip yaprakları ayrılmış semizotu
  • 1 tane salatalık
  • 1 tane domates
  • yağ,limon,tuz
Yapılışı;
Semizotlarını ayıklayıp servis tabağına alın. Üzerine salatalık ve domatesleri dilimleyip dizin. Yağ limon ve tuz ilave edip servis yapın. Bu da öğrenci yemeği işte:)

15 yorum:

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Gözün aydın, umarım makinan veya kameran yakında bir yerdeydi. Ne sevimli yürüyordur şimdi penguenler gibi.
Salatan çok şık ve leziz görünüyor, ellerine sağlık.

Öpüyorum seni.

disal dedi ki...

öyle içten anlatmışsın ki resmen yaşadım yani....

sende anlatırken yaşamışsın belli.....konudan konuya hızla geçiş yapmışsın....

dostluk güzel şey....dediğin gibi neden zaman ayıramayız......neden eskiye gömülü kalıyor.......

daha dün bir dostumu aradım sesini duydum...ne kadar mutlu oldum.....oda çok sevindi.....bu konunun üzerinede iyi gitti doğrusu...

bebişinin yürümesine çok sevindim....inş..kameraya falan çekmişsindir ilk yürümesini.....çekmedin mi yoksaa.a.........

öptüm canım..ellerine sağlık semizotunu çok merak ediyorum gülme haaa yemedim hiç.....

öptüüüüm....

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

CANIM ÇOK SEVİNDİM... SEVİNCİNİ TAHMİN EDEBİLİYORUM... ARTIK EVDE PEŞİNDEN AYRILMAYAN BİR BÖCÜK DOLAŞACAK DEMEKKİ :) SEMİZOTU SALATASINI HER HALİYLE ÇOK SEVERİM... ELLERİNE SAĞLIK SICACIK SEVGİLER...

sevdamavisi dedi ki...

Elifçiğim,
yüzümde bir tebessüm oluştu yazını okurken. birden ben de o yıllara gittim. zamanımız yok diye sevdiklerimizi ihmal etmek hiç doğru gelmez bana. sanırım bugün birkaç telefon görüşmesi yapacağım:)) sevgiler

sevdamavisi dedi ki...

Ve oğlunun yürümesine çok sevindim. güle güle yürüsün. kızım da 8 aylıktı yürüdüğünde acelesi vardı sanırım. çok hoş bir duygu. sevgiler

Limonlu Kek dedi ki...

Sevgili Elif öyle zevkle okudum ki yazdıklarını, gözümün önünde canlandı, sonra bir bölümünde yoksa Serap öldü de onu mu anlatıyor diye endişelendim hiç tanımadığım biri için, çok şükür yazının sonunda rahatladım. Böyle dostluklar çok çok önemli, insanı daha iyi insan yapıyor, sevmeyi, özür dilemeyi ve affetmeyi öğretiyor. Oğlunun yürümesini de tebrik ederim, hep güzelliklere yürüsün inşallah...

AYŞE DURU dedi ki...

Sevgili Elif
Semizotu salatası müthiş ve sağlıklı, Dr.Murat Öz'ün en çok tavsiye ettiği ve mucize diye adlandırdığı bir sebze semizotu. Oğlunun yürüyüşüne gelince şekercim. Bu vakte kadar birazcık dinlenmiştin. Şimdi daha fazla yorulacaksın, maşallah damatlığını da görürsün inşallah.

Zeynep dedi ki...

oğlunuzun yürümesine nasıl mutlu olduğunuzu tahmin edebiiyorum:)benim oğlumda yeni başladı yürümeye, resim seyreder gibi seyrediyorum inanın...o adım
attıkça ben gülüp seviniyorum.
salata da nefisss görünüyor,ellerinize sağlık.
sevgiler

Eda dedi ki...

Elif'cim
Gözün aydın,afacan yürüdü demek..Çok da fazla sevinme :)Biz 21 aylığız ve peşinde dolanmaktan tıpış tıpış kimseyi takmadan tüm evi arşınlaması hallerinden ayaklarımıza kara sular indi :)Şaka şaka çok müthiş bir duygu dimi..Bağımsızlıklarının ilk adımı..
Dostluklar hakkında herkesi üniversite yıllarına götüren bir anı yazmışsın. Çok hoştu, yadettik sevdiklerimizi ve özlediklerimizi. Çok iyi biliyorum ki şimdi bir araya gelsek aradan onca yıl geçmesine rağmen kaldığımız yerden başlarız..
Sevgiler canım..

OZAY dedi ki...

Gozunaydın ne guzel bır sevınç değil mi?Unıversıte yıllarımada dondum ayrıca yazını okurken.Cok guzel yıllardı.Sevgılerımle...

Hülya dedi ki...

Elif'ciğim,
Gözünaydın,oğluşun güzel günlere güzelliklere yürür inşallah.

Benim de yurt arkadaşlıklarım hep güzel anılarla doludur.
Biz üzerinden 20 küsur yıl geçmesine ve farklı şehirlerde yaşamamıza rağmen hala çoluk çocuk görüşüyoruz.
Bir araya geldiğimizde -senede 1 kez de olsa-dün ayrılmış gibi devam ediyoruz.
Yurt arkadaşlığı asker arkadaşlığı gibi galiba.
Dostlukla kal canım.

MUCİZEMBENİBUL BLOGCU VEYA BLOGSPOT- CANAN dedi ki...

NOT: ETKİNLİĞE KATILIRSANIZ BAŞLIĞA PDÇ 20
TARİFE BAŞLAMADAN EV SAHİBESİ http://mucizembenibul.blogcu.com
ayrıca tarif hazır olunca tarif hzır diye mesaj bırakmayı unutmayınız
sevgilerimi yolluyorum.

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

----------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

SİBEL'İN TARİF DEFTERİ dedi ki...

Elifciğim, gözün aydın, bundan sonra günlerin daha hareketli geçecek:-))) Ne güzel ne içten anlatmışsın arkadaşlığınızı. Arkadaşlık belki de ihmal edilmemesi gereken şeylerin en başında yer alıyor, uzağa gitmeden bilmek gerek kıymetini...
Semizotu salatasını kızım da çok sever, eline sağlık canım
Sevgiler

pastacirapunsel dedi ki...

Elif'immmm,

Gözün aydın canımmm, ne büyük bir mutluluk değil mi:)))

Semizotu salatasını da çok severim, ellerine sağlık canım,

Kocaman öpücükler sana ve tıpış tıpış yürüyen oğulcuğuna...

Sımsıcak sevgiler....

Tombuk dedi ki...

Elifcim,
Haydi hayırlı olsun! :)
Oğlunu benim için öp bi kere! :)

Ne güzel anlatmışsın ev arkadaşlıklarını. Ben de hep ailemle kaldığımdan olsa gerek, çok gıpta ederim böyle şeylere.. :)

Eski dostlukların yaşaması dileğiyle..
Sevgiler..