1 Mart 2008 Cumartesi

PDÇS-17 ve Portakallı Karanfilli Muffin



















Keki ve kekin her türlüsünü çok sevdiğimi öncelikle belirteyim. Bu muffini de çok sevdik aslında çok değişik değil ama paylaşmak güzel şeydir diyerek sizlerle paylaşıyorum.Bugün de Cumartesi belki hemencik mutfağa koşup yaparsınız. Pişmesi ve hazırlaması çok az zaman aldığından acil durum keklerinden biri olarak yapılabilir:)
Malzemeler;
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 2 yumurta
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 1 çay bardağı su
  • 1 tane portakalın kabuğunun rendesi (rendenin ince tarafında rendelenecek)
  • 1 kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 3 tane ezilmiş karanfil
  • 2 su bardağı un az gelirse biraz daha eklenebilir yada koyu olursa sütle yumuşatabilirsiniz
Yapılışı;
Şeker ile yumurta iyice şekerler eriyene kadar yaklaşık 10 dk çırpılır. Süt, su, yağ ilave edilip tekrar çırpılır. 1 bardak un, kabartma tozu, vanilya eleklenerek karışıma ilave edilir kalan un da yavaş yavaş ilave edilir. Bu esnada karanfiller ve portakal kabukları eklenip kekin kıvamına bakılır. Hamur muffin kalıplarına yerleştirilip önceden ısıtılmış 175 derece fırında 20 dk kadar pişirili. Afiyet olsun
Not:Bu tarifi yayınladığım gün etkinliğe davet edildim. Arkadaşıma kolaylıklar diliyorum ve etkinliğe muffinlerimle katılıyorum. Sevgiler...

14 yorum:

zerrin - misss dedi ki...

Hayatım, portakallı keki bende pek severim. Ama karanfil farklı bir yaklaşım olmuş.. Ne hoş aroma katmıştır.

Denemeliyim mutlaka :)

ellerine sağlık bitanem

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

disal dedi ki...

karanfilin nasıl bir tat kattığını merak ettim....

çok güzel bir koku verdiğine eminim...

ellerine sağlık....

yeşim dedi ki...

karanfilin ve portakalın kokusunu alıyorum gibi ama acı olmadı mı
çok güzel görünüyorlar
ellerin sağılk
sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

aaa karanfilli bir lezzet
annem için alınır bu tarif tamam:)

Adsız dedi ki...

Elelrine sağlık
sevgiler
Nurgül

Güldenceninmutfagi dedi ki...

HARIKA OLMUS ELINE SAGLIK CANIM:)

belgin dedi ki...

DUYURUUUUUUU…….
PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ "17"



PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 17 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;01.03.2008--09.03.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ*** http://sefertasi.blogcu.com ****
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "17" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım..Selamlar...

gülten dedi ki...

ellerinize sağlık. çok güzel olmuşa benziyolar. Afiyet olsun.www.guzelevim.blogspot.com

pastacirapunsel dedi ki...

Canım,
Portakallı tatlara hep bayılmışımdır, eminim bunlar da enfestir....

Ellerine sağlık hayatım,

Kocaman sevgiler...

ezgi uğurlu dedi ki...

canım enfes görünüyorlar.ellerine saglık sevgiler

kizilciksurubu dedi ki...

Ne de güzel kabarmis muffinler,puf puf.Ellerine saglik,iyi haftalar.

belgin dedi ki...

selam canım,
ellerine sağlık ; güzel tarifin ve katılımın için çok teşekkür ederim...Tarifin yayında, sevgilerimle

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Ellerine sağlık canım, karanfil kokusu buraya kadar geldi:)))Boşver merak etme ben sildim gitti zaten onu hayatımdan, arkadaş listemden, tanışmadım, görüşmedim birşey paylaşmadım sayıyorum...O herkese şirin görünüp herkesin arkadaş listesinde yer alıyor zaten...