9 Mart 2008 Pazar

P.D.Ç.S -18 ve Portakallı Havuçlu Kek



















Bu çok vitaminli kekim http://kadininmutfagi.blogcu.com/ arkadaşımın ev sahibeliğini yaptığı Porselen Demlik Çay saatleri Etkinliği-18 için hazırlanmıştır. Kendisine kolaylıklar ve bol katılımlar diliyorum.
Bugün oldukça güzel bir gün geçirdim. İşyerinden arkadaşlarla hafta içinde planladığımız çocuklara hava aldırma için piknik olayımızı gerçekleştirdik. Ankarada yaşayanlar bilir Bayındır barajı-Mavi Göl diye bir yere gittik. Daha önce ben hiç gitmemiştim. Çok beğendim. Hava da o kadar güzeldi ki tüm kış eve kapandıktan sonra gerçekten ilaç gibi geldi. Akşam da Trabzondan gelen misafirlerimizin yanına gittik. Mert"in keyfine diyecek yoktu. Şimdi yorgunluktan sefil düşmüş halde uyuyor yawrum. Bu yaz eşimle karar verdik öle kapalı mekanlarda gezmek yok. Alcaz gazetemizi kitabımızı elimize demliycez demlikte çayımızı dooooğğru yeşil yerlere. Bu kekten de yaparım ohh miss gibi temiz hava alırız oğlum da oynar çayır çimende. Çocuk toprak görmüyor bilmiyor bugün garip garip bakıyor yerdeki taşlara. Çocuğa öğretelim doğayı. Hem doğayla çok fazla haşır neşir olan çocuklar mutlu çocuklar oluyor. İlerideki hayatlarında daha pozitif oluyor. Tabi bunlar benim varsayımlarım değil araştırmaların sonuçları.Şimdi tarife geçelim.
Malzemeler;
  • 3 yumurta
  • 2 çay bardağı toz şeker
  • 1 çay bardağı su
  • 1 çay bardağı süt
  • 1 çay bardağı portakal suyu
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 orta boy ince rendelenmiş havuç
  • 1 tane portakalın kabuğu ince rendelenmiş olacak
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • minnacık tuz ( yani çok azzz:) )
  • 2 yemek kaşığı ceviz
  • 2 su bardağı un
Yapılışı;
Yumurta ve şekerler mikserle yaklaşık 10 dk çırpılır. iyice şeker eridikten sonra yağ, süt, portakal suyu, su katılıp tekrar çırpılır. 1 su bardağı un, kabartma tozu vanilya süzgeçten elene elene ekleyerek çırpılır. Ceviz, havuç katılır kalan un da yavaş yavaş ilave edilir.Yavaş yavaş diyorum eğer un fazla gelirse kesebilin diye. Hamuru yağınca yağlanmış kalıba hamuru dökün önceden ısıtılmış 175 derece fırında 50 dk kadar pişirin. Benim fırınım çok ağır çok güzel pişiriyor. Siz 35. dk dan sonra kekinize arada bakın ki sorun olmasın. Kürdan yada kuru bıçak sokup çıkardığınızda temiz çıkıyorsa kek tamamdır. Afiyet olsun. İyi Pazarlar olsun artık pazar oldu saat geçti yani..:)

18 yorum:

Adsız dedi ki...

etkinliğimize katıldığınızın için çok teşekkür ederim yarından itibaren yayınlanacaktır iyi günler

ezgi uğurlu dedi ki...

canı ben havuçlu kekere bayılıyorum ama bu çok daha lezzetli görünüyor.yumuşacık mis gibi...canım çektii resmen:))
ellerine saglık kocaman sevgiler

Melek* dedi ki...

çok sık yaptığım bir kekdir hatta az önce oğlum yine anne kek istiyorum dedi bitti oğlum dedimsede anlamadı yaparım bugün yarın ellerine sağlık

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM HAVUCLU KEK MIS GIBI OLMUS,ELLERINE SAGLLIK TATLIM.
KADININ FENDI ERKEGI YENDI:)))
BIZ KADINLARIN KAZANAMAYACAGI SAVAS YOKTURRR:)
BIZ COK FENAYIZ HAKLISIN CANIMCIM:)))

zerrin -misss dedi ki...

Canım benim,

ne doğru. hele büyük şehirde yaşayan çocuklar doğaya hasret büyüyorlar.

Ne güzel bir gün geçirmişsiniz. Kekte nefis olmuş.
ellerine sağlık

sevgiler
www.misssgibi.com

sevdamavisi dedi ki...

Elif'çiğim,
ellerine sağlık nefis görnüyor kekin. ben de zaman zaman yaparım havuçlu kek. mmmmmm. sevgiler

pastacirapunsel dedi ki...

Canımmm,
Ne kadar acı aslında değil mi, yeni nesiller doğayı sadece camdan seyredebiliyor:(( Ama Mert şanslı bu yaz bol bol gezecek demek ki:))

Ellerine sağlık canım, kekin enfesss...

Sımsıcak sevgiler...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Hımmmmmm canımcım, kek nefis görünüyor valla süper olmuş, puf puf ne güzel görünüyor, canım mutlaka çocukların yeşili doğalı tanıması ve o atmosferi tatmaları lazım, bu sadece onlar için değil hepimiz için geçerli, çok iyi yapmışsınız, artık sık sık yapın bencede...öpüyorum seni...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Hımmmmmm canımcım, kek nefis görünüyor valla süper olmuş, puf puf ne güzel görünüyor, canım mutlaka çocukların yeşili doğalı tanıması ve o atmosferi tatmaları lazım, bu sadece onlar için değil hepimiz için geçerli, çok iyi yapmışsınız, artık sık sık yapın bencede...öpüyorum seni...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

bebişimmmmmmmmmmm kes bakalım bi dilim çayımız boş dönmeyelim:))) ellerine sağlık nefissssssssss görünüyor...sevgilerimle öpüyorum...çılgın gönülden sevgiler ehehehehehe......

Calimero Mutfakta dedi ki...

ellerine saglik.. ben de gecenlerde yaptim havuclu kek, ondan 1-2 gun sonra da portakallisini :) 1-2 gune kalmadan tuketildi :)

Aynur dedi ki...

Gercekten bol vitaminli olmus :)

takip ettiklerinin en basinda olmak ne guzel :))

ellerine saglik

sevgilerimi yolluyorum

www.aynurdantarifler.blogspot.com

angel dedi ki...

merhabalar,zıyaretınz ve yorumunz için çok teşekkur ederım.etkınlık için bende havuçlu çaylı kek yapmıştım.çok lezız oluyor havuçlu kekelr.ellerıne sağlık.goruşmek uzere...

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Çok ama çok severim havuçlu keki ellerine sağlık harika olmuş

dide dedi ki...

Kek nefis görünüyor. Mis gibi de portakal kokuyordur. Ellerine sağlık.

OZAY dedi ki...

Ellerine sağlık bende cok yaparım bu kekı sızınkıde pek nefıs duruyor sevgiler..

ceyt dedi ki...

merhaba Elifciğim,çok güzel yazmışsın.hafta sonu bizde dışardaydık.oğlum öyle sevindiki yerde ne gördüyse almak dokunmak istedi.yeni yürüyor.bu dışarıda yürüme işine bayıldı.şimdi sürekli kapıyı gösterip çıkmak istiyor.kötü alıştı:)
bu arada harika bir kek olmuş.ellerine sağlık.havuçlu keki bende çok severim.
öptüm canım sevgiler

ikizlerinannesi dedi ki...

selam
ellerine saglik muhtesem bir kek olmus son zamanlarda cok görmeye basladim bu keki bloglarda artik denemk sart sevgiler