22 Mart 2008 Cumartesi

Katmer Börek



















Epeydir bazı sağlık problemlerim vardı. Sonunda doktora gidebildim. Herşeye vakit buluyoruz da bu doktor işini niye böyle aksatıyoruz anlamıyorum. Ama haklıyım da yani. Bugün gittim yüz tane kan tahlili filimler bilmemneler bir haftada toparlayamam sonuçları. Napalım başlamışken sonuçlandıralım bakalım bişey çıkmaz inşallah. Sırtımda boynumda ve sağ kolumda uyuşmalar var da bunların kaynağını araştırıyoruz. Genç yaşımda doktorlara gider oldum.

Pazar günü Ankara"daki blogcularla brunch yapacağız. Hepsini öyle merak ediyorum ki anlatamam. Blogum sayesinde yeni yeni bir sürü arkadaşlarım oldu. Çok değişik oluyor gerçekten de. Sayımız çok fazla değil ama ileriki buluşmalara ön ayak olmuş oluruz inşallah. Hepimiz yemek yapmayı sevenler olarak elimize birer tepsi bişeyler alıp gidermişiz "bi de benim yaptığımın tadına bak. Aaaa vallahi yemezsen çok kırılırım" filan diye:)) Pazar gününü iple çekiyorum. Eve döner dönmez yazımı ekleyeceğim siz de merak edin:))

Bu harika çörekleri denemenizi tavsiye ediyorum gerçekten mis gibi oluyorlar. Tarif Becerikli Tülay teyzemden..
Malzemeler;
  • yarım kg süt (ılık olsun)
  • 1 paket kurumaya
  • 1 paket yumuşak margarin
  • 1 yumurta sarısı (üzerine sürmek için)
  • tuz
  • süslemek için çörekotu
  • yeterince un
Yapılışı;
Süt maya tuz ve undan yumuşak bir hamur elde edelim. Hamuru ikiye bölelim. İkiye böldüğümüz parçayı da 4 e bölelim. Toplamda 8 bezemiz olsun. Her bezeyi tabak büyüklüğünde açalım. Margarini 8 e bölelim. 4 tane tabak büyüklüğünde açtığımız yufkaları alalım her birinin arasına 1 tane yağı sürelim ve üst üste kapatalım. Ben merdane ile 4 lü parçayı iyice açtım. Bu şekilde ya elimizle yada merdane ile yufkayı büyütelim.Bir tarafına peynir serip rulo yapalım. Rulonun heryeri aynı kalınlıkta olsun olmuyorsa elinizle yuvarlayarak kalın yerleri inceltin. Sonra rulodan parçalar kesip tepsiye dizelim. Diğer 4 lü gruba da aynı işlemi yapalım. Üzerlerine yumurta sürelim ve çörekotu ile süsleyelim. Hamurları tepside 1 saat bekletelim ve 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

13 yorum:

Güldenceninmutfagi dedi ki...

ELINE SAGLIK CANIM NEFISSSS GÖRÜNÜYOR BÖREKLERIN.AFIYET SEKER BAL OLSUN,SEVGILERIMI SUNUYORUM TESEKKÜRLER YORUMUN ICIN:)

Feyza Fidan dedi ki...

Elifimmm, benim yerimede bol bol sohbet et olurmu, döner dönmez resimleride koy valla, merak ederim ben :)))
Tülay teyzenin ve senin ellerine sağlık canımcım,
Bu arada geçmiş olsun, bizim nesil çürük çıktı galiba :))) Bende o kadar çok gidiyorum ki doktora :(((
Öpüyorum kocaman...

ezginin mutfağı dedi ki...

canım o kadar harika görünüyor ki resmen kokusunu hissettim.ellerine saglık kocaman sevgiler

ezginin mutfağı dedi ki...

canım okadar harika görünüyor ki resmen kokusunu hissettim.enfes olmuş.heralde burda olsa diyet falan dinlemez görtürürdüm birkaç dilim:))
ellerine saglık canım kocaman sevgiler

Melek* dedi ki...

ellerine sa�l�k enfes g�z�k�yor..

Hasret dedi ki...

ooo missss gibi göünüyor böreklerin :))) ellerine saglik canim ...

canim elifcim cok cok gecmis olsun, insallah muayane sonucalarin iyi cikar !!

kendine cok dikkat et ...

öpüldün byeee :)

HULYA dedi ki...

Son günlerde blogcular üzerinde bir nazar dolanıp duruyor, hastalananlar, ameliyat olanlar, bilgisayarına virüs bulaşıp bilgisayarı çökenler…Biz de (Sibel, Bilun ve Hülya) bir nazar etkinliği yapmaya karar verdik.Bu düşünceden çıktık yola…derken etkinliklerimizi ve dostluğumuzu sürdürelim istedik ve yeni bir blog oluşturduk: BİR FİNCAN KAHVENİN 40 YIL HATIRI VAR. Artık her ay bu blogda yeni etkinliklerle birlikte olacağız. İlk etkinliğimiz NAZAR ETKİNLİĞİ…Sadece yemek, pasta, börek de değil isterseniz sizin tasarımınız olan, kendi yaptığınız nazar temalı elişlerini, nazarlıkları, resimleri vb. de göndererek katılabilirsiniz etkinliğe, ama mutlaka kendi yaptıklarınız, özgün çalışmalar olmalı...

Etkinliğimizin son katılım tarihi 20 Nisan. Bu tarihe kadar hazırladığınız nazar konulu yemekler, pastalar , kurabiyeler ya da el işlerinizi (hatta bizim aklımıza gelmeyen ilginç tasarımlarınızı) adınızı, yaşadığınız şehir veya ülkeyi, blogunuzun adresini kahvefincani@gmail.com adresine göndermeniz yeterli. Ama 21 Nisan'dan önce kesinlikle blogunuzda yayımlamayacaksınız. Katılımcılar diğerlerinden etkilenmemeli...Kendi özgün tasarımlarını yaratmalı...Bloğu olmayan arkadaşlar da hazırladıklarını aynı adrese gönderebilirler. Bol yaratıcılık dolu günler diliyoruz ve birbirinden güzel olacağından emin olduğumuz tariflerinizi bekliyoruz.Haydi bakalım nazardan korkmadığımızı dünya aleme gösterelim...

Etkinlik logosu ve detaylar için Bir Fincan Kahvenin 40 Yıl Hatırı Var ziyaret ediniz.

pastamaxi dedi ki...

o kadar tatlı ve keklerden sonra canım acayip tuzlu istedi ve bu börekler süper görünüyor,ellerine sağlık canım

sevgiler

pelincelezzetler dedi ki...

Vallahi ne kadar güzel kabarmış ellerine sağlık...

Sevgiler

Emel'in Mutfağı dedi ki...

Merhaba, oncelikle gecmis olsun, belirtiler sanki boyun fitigi gibi:( bende de bu tur seyler orataya cikti ve maleseff..fitik..insallah sizde tum tahliller temiz cikar ve gecici bir durumdur, katmerli corekler de cok guzel gorunuyorlar
sevgiler ellerine saglik:-)emel

Ayse Pamuk dedi ki...

ooff bu nasıl bir görüntü böyle yemelere kıyamam ellerine sağlıkkk neffisss

ikizlerinannesi dedi ki...

enfes olmus görüntü gel beni ye diyor ellerine saglik iki tanecikte ali verdim uzanip sevgiler

ayşegülmutfakta dedi ki...

börek nefis olmuş yahu! buluşmaya bakmaya geldim böreğe takıldım :) neyse alıyım tarifimi kaçayım ben ;) öpüyorum