5 Mart 2008 Çarşamba

Güveç & Bale



















Bu hafta yazı eklemekte bayağı geciktim. Ama gerçekten hiç fırsatım olmadı. Diğer blog arkadaşlarımı da ziyaret edemedim. Eğitimlerle başım dertde de:) Artık ben en az 1 sene boyunca böyleyim haberiniz olsun. Bazen böyle herşey üstüste gelince kendimle başbaşa kalmaya zaman yetmeyince elim ayağıma dolaşıyor. Şikayetçi oluyorum gibi oluyor. Aslında düşününce öyle değil tabi ki de. İnsanın meşgalesi olması o kadar güzel bişey ki...Blogum da benim ikinci meşgalem hobim oldu. Çok seviyorum gerçekten. İyi ki açmışım iyi ki bişeyler yazıp paylaşıyorum ...



















Güveci yaparken bu sefer eşim ben yapıcam demişti ben de tamamen ona bıraktım tadı güzeldi ama patatesleri filan görüyorsunuz değil mi? Keşke hiç parçalamasaydı da bütün bütün atıverseydi:) Ama teşekkür ediyorum gerçekten çok lezzetliydi.

Bu yazıda da size bir ay önce gittiğim bir baleyi anlatacağım. Çalıkuşu"nu bilmeyeniniz yoktur ya filmini seyretmişsinizdir yada kitabını okumuşsunuzdur. İşte ben bunların hepsini yaptıktan sonra bir de balesine gittim. "Ayyy ne kadar güzeldiiiiii" diye başlamak istiyorum. Gerçekten o kadar güzeldi ki seyrine doyamadık desem yeridir. Sözler olmadan duyguların dansla nasıl ifade edilebildiğini gördük. Feride"nin o zor şartlar altında çocuklara sevgiyle eğitim verdiğini gördük. Aşkın o güçlü etkisini taaa damarlarımıza kadar hissettik. Hüzünlendik, heyecanlandık, tebessümm ettik, korktuk ... Her duyguyu tek kelime işitmeden zarif balerinlerin yumuşak hareketlerinde yaşadık... Gerçekten seyre değer herkese şiddetle tavsiye ediyorum. Mutlaka gidin. Temsil bittiğinde kızlarla öyle yerimize yapışmış halde kalmışız. Meğer bitmiş :) Gelelim tarifimize epeyce uzun bir yazı yazdım sizi bayıltmayayım

Malzemeler (6 Kişilik) ;
  • 1 kg parça et
  • 4 tane orta boy küp küp doğranmış patates
  • 1 tane orta boy küp küp doğranmış havuç
  • 2 tane küp küp doğranmış soğan
  • 4 tane küp küp doğranmış domates
  • 1 baş sarımsak
  • 4 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 su bardağı bezelye
  • yarım kg taze fasülye
  • tuz
Yapılışı;
Doğranmış sebzeleri domates hariç bir kaba alıp yeterince tuz ile tuzlayıp karıştırın. Toprak güvecin en altına 1 yemek kaşığı tereyağı ile 2 tane domatesi alın üzerine etleri yerleştirin. Etlerin üzerine sebzeleri ekleyin. En yukarıya 2 tane domatesi, sarımsakları ve tereyağını ekleyip kabın ağzını aleminyum folyo ile sıkıca kapatın. Fırında 200 derecede 2 saat ardından 180 derecede 2 saat pişirin. Bu süre size fazla gelebilir ama ben bu şekilde ağır ağır pişirdiğimde etler harika oluyor. Yani fırını açın gidin 4 saat sonra gelin:))) Elleirnize sağlık.

9 yorum:

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..güveç nefis görünüyor..elinize saglık.sevgiler

Güldenceninmutfagi dedi ki...

MMMM....MIS GIBI OLMUS YEMEK CANIM,OLSADA YESEMMMM:)))ELLERINE SAGLIK.
IYI GECELER TATLIM.

ezgi uğurlu dedi ki...

canım güveç bir harika.ne kadar da iştah açıcı görünüyor.ellerine saglık kocaman sevgiler

Emel'in Mutfağı dedi ki...

merhaba, guncenizle ilk kez tanistim, sanata merkali bri mutfak dostunu gormekten dolayi cok mutlu oldum, tarifler ve bilgiler icin tesekkurler egitimde de basarilar dilerim umarim keyifli gecer:) sevgilerimle, emel

zerrin - misss dedi ki...

Canım benim,

opera ve baleyi öyle çok severim ki.. Tabii tiyatroyuda. Ama buraya geldiğimden beri baleye ve operaya gidemedim. Çalıkuşunu merak ettim.

Ama en çok ne hoşuma gitti biliyormusun güveç ve balenin aynı başlık altında olması :)))

Eşinin ellerine sağlık. Çok leziz görünüyor.. Yoğunluğunda başarılar. Yoğunluğa alışınca vakit ayırmayada başlıyorsun merak etme. :)

Öpüyorum şekerimm

http://www.misssgibi.com

gülten dedi ki...

ellerinize sağlık. güveç çok leziz görünüyor. eşinizinde hakkını yemeyin, bunu bile yapamayan eşler var. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

ayşegülmutfakta dedi ki...

amanıın şuba bakın. güveç yemeklerine bayılıyorum çok leziz oluyor hemde sağlıklı canım eline sağlık ne güzel olmuş

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

merhabalar;
hiç gerçek bale izlemedim..izlemeyi çok isterim elbette ama buralara henüz gelmedi öyle gösteriler maalesef..
neyse patateslerin durumu gayet güzel bence:))şikayet etmeyiniz, ne güzel becerikli bir eşiniz varda gözünüz arkada kalmaz, bir yerlere gidince..güveç tek kelimeyle harika.eşinin ellerine sağlık.
sevgilerimle.
sebilay.

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM NE G�ZEL BIR YORUM BIRAKTIN BANA TALIMMMM,ELLERINE SAGLIK.GEL VALLAHI SANA ELLERIMLE G�LDENCE G�L TATLISI IKRAM EDEYIM,INANKI O KADAR SEVILDIKI SANA ANLATAMAM.HELE O �ZENLE HAZIRLADIGIM MISAFIR MASAMDAKI G�R�NT�S� SEYRE DEGERDI.DENEMENI �NERIRIM.SEVGILER BENDEN:)))