12 Mart 2008 Çarşamba

Fırında Sebzeli Köfte



















Zahmetsiz rahmet olmaz der hep annem. Her işte böyledir işte. Zorlukların sonu hep güzeldir. Telaşların sonu hep derin bir oohh dur. Gecenin sonu hep sabahtır aydınlıktır. Üniversite sınavına hazırlanırken kapımın üzerine böyle beni motive edici sözler yazardım. Bir süre sonra eve gelenler de bana destek olsun diye söz yazmaya başlamışlardı. Bi çeşit oyun olmuştu artık. Hala gittiğimde kapıya bakarım silik milik ama çektiğim zahmetleri bana hatırlatır hep tebessüm ederim. Yetiştiğim yer küçücük bir yerdi o zamanlar dersane filan böyle şeyler çok zordu. Servisle dersaneye gidip gelip bişeyler yapmaya çalışırdık işte ve çok şükür bir sürü imkansızlığa rağmen bugün bulunduğum yerdeyim. Şimdi etrafıma bakıyorum da herkes varlık içinde ama acı olan varlığın değerini bilmemekte. Aileler çocukları için bir sürü zahmete katmakta fakat çocuklar hep daha ileriyi istemekle aileleri zora sokmakta. Nedir ki acaba yeni nesili bu kadar şükürsüz ve doyumsuz yapan. Bizler miyiz? Yawrularımızın yüzü gülsün diye her isteklerini yerine getiren aman dünyanın dertlerini onlar bilmesin biz herşeyi halledelim onlar sadece okullarına gitsin ders çalışsın diyen bizler miyiz? Nasıl bir nesil yetiştiriyoruz diye hiç sorguladık mı kendimizi ? Bu konu uzun yaw ben devam etmeyim arkadaşlar. Bak nerden nereye geldim bu yemeğin zahmetli ama çok lezzetli olduğunu yazacakken lafı nerden nereye getirdim:) Hadi tarife geçelim;
Malzemeler;
Köfte için;
400 gr kıyma
yarım demet ince kıyılmış maydanoz
2 tane rendelenmiş soğan
1 çay kaşığı kimyon (kimyon zeka gelişiminde çoooooooookkkkkkkk önemli )
1 çay kaşığı tuz
1 yumurta
1 çay kaşığı pul biber
3 dilim bayat ekmek içi
Diğer Malzemeler;
3 tane büyük boy yuvarlak doğranmış patates
1 tane julien doğranmış havuç
1 tane juliyen doğranmış kabak
2 su bardağı salçalı su biraz da tuz ekleyelim
Yapılışı;
Köfte malzemelerinin hepsini karıştırıp köfte yapalım. Köfteleri az yağda hafifçe kızartalım. Sonra fırın kabının altına patatesleri ortaya köfteleri en üste de sevzeleri yerleştirelim. Sonra salçalı suyu ilave edlim. Fırında 180-190 derece de patatesler yumuşayana kadar pişirelim. Afiyet olsun.

13 yorum:

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

şekercim ellerine sağlık harika olmuş...sevgilerimle öpüyorum

ezginin mutfağı dedi ki...

CANIM BENDE FIRIN KÖFTE YAPTIM BUGÜN AMA AYNISI DEĞİL:))
SENİNKİ DAHA BİR GÜZELMİŞ;)
ELLERİNE SAGLIK KOCAMAN SEVGİLER

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

neşelim merhaba;
köfteye giriş yazını çok beğendim canım:))annen haklı..
bu arad bir de kimyonun zekayı açtığınıda öğrendik.:)
ellerine sağlık görüntü olarak süper diyeceğim.
sebilay.

pastacirapunsel dedi ki...

Canımmm,
Ne kadar besleyici bir yemek olmuş, çocuklar için gerekli hemen herşey var içinde...

Ellerine sağlık hayatcım,

Sımsıcak sevgiler...

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM MIS GIBI OLMUS KÖFTELER SANKI SENIN ELINDE SIHIR VAR.TARIFLER BIR BASKA GÜZEL SENDE CANIM.
KESKE YAKIN OLABILSEK CANIM,KESKEEE.
NE GÜZEL OLURDU BÜTÜN BLOGCU ARKADASLARIMIZ BIRBIRIMIZE YAPTIKLARIMIZI IKRAM EDEBILEYDIK.

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM MIS GIBI OLMUS KÖFTELERIN,ELLERINE SAGILIK.SANKI ELINDE SIHIR VAR,ELININ DEGDIGI TARIF GÜZELLESIYOR.
KESKE YAKIN OLSAYDIK GERCEKTEN,YAPTIKLARIMI IKLA SANA IKRAM EDERDIM CANIM:)

ceyt dedi ki...

Elifcim, çok güzel yazmışsın.çocuklarımız çok doyumsuz onları bizler bu hale getiriyoruz çok doğru.
yemeğin nefiss olmuş.ellerine sağlık canım.
öptüm kocaman sevgiler

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Şükürrrr, canım sabahtan beri sana yorum yazmaya çalışıyorum, bu 10.sayfana girmeye deneyişim, internetimde sorun var, canım çok doğru söylemişsin, hem çocuklar hemde biz hepimizi bir doyumsuzluk aldı gidiyor, çocukları ve üniversiteye hazırlanan gençleri bu halde gördükçe inan çok moralim bozuluyor, gelecekle ilgili umutlarımı yitiriyorum :(((( Canım yazsak sayfalar yetmez bunlara, sebzeli köften harikaaa olmuş, görüntüsü muhteşem, eminim tadı da öyledir, ellerine sağlık canım...

kizilciksurubu dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerine saglik canim.Iyi geceler.

elif dedi ki...

slm
ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar

sevgilerle
hoşçakal

Limonlu Kek dedi ki...

Elifçim yazdıklarına yürekten katılıyorum, yemeğin de zhmetli bir rahmet gibi lezzetli görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler...

mucizembenibul dedi ki...

emeğine sağlık canım
çok sevdiğim yemeği yapmışsın

dide dedi ki...

Çok güzel olur fırın köfte. Seninki de harika görünüyor. Ellerine sağlık.