26 Mart 2008 Çarşamba

Dereotlu Mahlepli Poğaça



















Bu hafta sayfamda hiç hareket yok değil mi? İşler güçler çok yoğun arkadaşlarım ondan yani. Ama bir yandan da aklım hep blogumda "bişi yazamadım keşke vakit olsa da güncellesem" filan diye içim içimi de yemiyor değil...
Bu hafta tüm haftayı deli gibi çalışarak geçiriyorum desem yeridir heralde. Haftasonu eşimin ablası gelicekmiş haberini aldım. Hava güzel olur da bol bol bi gezme yaparız. Çocuklar da hava almış olur. Geçen sefer Bediş geldi ama çocuğu gezdiremedik hiç. Sirk var Pazar günü sirke götürüler bizi belki. Kandıralım beyleri. Hayatımda hiç sirke gitmedim valla ben çocuklardan daha çok merak ediyorum. Nasıldır acaba?? Ama çok eğlenceli olsa gerek. Aynı zamanda heyecanlı da olur düştüler düşcekler mi diye yüreğim ağzımda seyrederim heralde:) Ben çocuklardan daha hevesli çıktım bak birden:)) Napim hiç gitmedim merak ediyorum. Nolmuş 26 yaşında bir insan sirki merak edemez mi yani..? Eder işte ... Bal gibi de eder...
Bu poğaçaların tarifi Oktay Usta " ya ait. Normalde poğaça şeklinde olmaları gerekiyordu ama ben fırında fazla bekletince daha doğrusu unutunca böle dümdüz hale geldiler. Oğlumun doğum günü davetinde yapmıştım. O telaşede unutmam normal dimi? Ama böyle de şekli fena olmadı. Tadı harika zaten pufidik pufidik süper oluyor denemenizi aciliyetle tavsiye ediyorum.
Malzemeler;
  • 5 su bardağı un
  • 3 yumurta (1 tanesinin sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • yarım paket margarin ama tereyağıyla daha güzel oluyor
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • yarım demetten biraz az incecik kıyılmış dereotu
  • yeteri kadar su
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket yaş maya

Yapılışı;

5 su bardağı unu genişce bir kaba alın ortasına havuz açıp 1 bardak suyu dökün. Suyun içine yaş mayayı ve şekeri ekleyip maya kabarana kadar bekleyin. Yumurtayı, margarini,tuzu, sıvıyağı,mahlepi,dereotunu ekleyip yumuşak bir hamur yapın. Su miktarı az gelirse su ekleyin. Kulak memesi kıvamı derler ya öyle bir hamur olcak. Sonra bu hamuru 2 saat dinlendirin. Dinlenen hamurdan içine peynir koyup poğaçalar elde edin. Tepside de yarım saat 45 dk dinlendirip 180 derece fırında üzeri kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.

31 yorum:

Aynur dedi ki...

eline saglik bölede gayet guzel olmuslar canim :)


sirke neden gidemesin ya da merak edemesin canim 26 yasindakiler :) insallah gidersin

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Hasret dedi ki...

Oktay ustanin her tarifine bayiliyorum zaten, veee seninkilerde harika olmus canimmm :)) ellerine saglik !!

sirk cok eglenceli oluyor hayatim, bir kere git hep gitmek isteyeceksin.. sana bol eglenceler ... sonra anlatirsin nasil gectigini...

kocaman öpüldün ..

zerrin- misss dedi ki...

canımın içi şöyle söliim sabah bende dereotlu poğaça yaptım. sözde işe getirmek için ve unuttum. Şimdi olsa diye hayal kurarken senin poğaçaları geldim atlaya zıplaya geldim.

Sonraaaaaa sirkle ilgilide diyeceklerim var. Çocukken sirke gittim. Ve pazar günü sabah saatlerinde saat 10 da filmler olurdu hatırlarmısın. O filmlerin etkisiyle uzun süre ailemi terk edip sirkte çalışmak istedim. O kadar söliim sirke merakımı :)))))

Öpüyorum seni.

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Betül dedi ki...

Elif'ciğim,

Sirkin keyfi çocuklarla çıkıyor, umarım oğluşun da eğlenir. Poğaçalar çok güzel görünüyor, ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

disal dedi ki...

ankara büyük şehir belediyesi kurdurmuştu yazın...ilk defa orda görmüştüm bende....çok güzel yaa...

yaz geldikçe bloglar böööyle çekilir işte..işler artar giremez,güncelleyemez oluruz....bende çok giremiyorum bu aralar.....seni anlıyorum....

ellerine sağlık....poğaçaların nefis görünüyor....

gülten dedi ki...

ellerinize sağlık. yaş maya ile poğaçalar yumuşacık oluyor. afiyet olsun. www.guzelevim.blogspot.com

yeşim dedi ki...

dereotu ve mahlebin kokusu bir arada harika olmalı hmmmm
ben küçükken dedem hep götürürdü sirke kesinlikle çok keyiflii
bol eğlence ve kahkahaa
sevgilerr

Asiye dedi ki...

Sevgili Elif, müsade edersen takip etmek için arkadaş listeme eklemek istiyorum?
Sevgilerimle

Neşeli Sesler dedi ki...

Müsade etmezmiyim yaw:) Müsadeler hep senin olsun
Arkadaşlar yorumara ziyaretlerde bulunarak cevap yazmaya çalışıyorum kırılmaca gücenmece yok ona göre:)

Güldenceninmutfagi dedi ki...

HARIKA OLMUS BITANEM ELLERINE SABLIK.MUHTESEM GÖRÜNTÜSÜ VAR TARIFIN CANIM.

CANIMMM COK TESEKKÜR EDERIM,COK SAGOL PASTA ICIN 3 TARIF BIRDEN YAYINLADIM BU GÜN,O YÜZDEN GEC GELEBILDIM.

уαѕємiη dedi ki...

tarifler birbirinden güzell :) doğum günümüz yaklaşırken menü arayışına merak sardım bende :))


Ellerine sağlık canım

not : lütfeeennn kelime doğrulamayı kaldırırmısın :P

уαѕємiη dedi ki...

tariflerin hepsi birbirinden güzell :) doğum günümüz yaklaşırken menü arayışına merak sardım bende :))


Ellerine sağlık canım

angel dedi ki...

merhabalar,çöreklerınz çok guzel olmuş.dereotunun hastası olan ben bu tarıfı hemen yapacak:):)
ellerıne sağlık.sızı arkadaş lısteme ekledım.goruşmek uzere...

Limonlu Kek dedi ki...

Elifcim böyle daha güzel görünüyor poğaçaların, sirkte de bol eğlenceler dilerim, Sevgiler...

dide dedi ki...

Yayılmışlar ama tadı nefistir onların. İçinde dereotu var, mahlep var daha ne olsun. Ellerine sağlık.

Defne dedi ki...

Sevgili Elif,
ziyaretin ve güzel sözlerin için teşekkürler. Buluşmaya katılamadım ama Sevda selamlarımı iletmiştir. Bir dahaki sefere orada olmayı umuyorum :).

ayşegülmutfakta dedi ki...

eline sağlık!!
çok hoş bendede bir paket mahlep var neye kullanacağımı bilemiyorum öyle bakıyorum arada bu şekilde yapayımda tadını alayım bari sağolasın!

İLKAY dedi ki...

Canım ellerine sağlık...bence böyle daha güzel olmuş...
sevgiler,
ilkay

Eda dedi ki...

Elif'cim merhaba :)
Bu yaşta ben bile sirki merak ediyorum canım, hiç gitmedim :)Umarım gider ve çok eğlenirsiniz..Ben böyle mayalı ve pofidik şeylere hastayım, hemen deniycem,işlerinde kolay gelsin bu arada.. Sevgiler

Ilker Erdem dedi ki...

Merhaba canim boregini cok begendim. Biran evvel mahlep bulmam lazim. Buralarda pek kullanilmaz ve tadini cok merak ediyorum. Neyse goruntu super canim ellerine saglik. Mutlaka denemek istiyorum. Sevgiler

EZGi :)) dedi ki...

canım harika görünüyor mahlep girdimi işin içine ben bayılıyorum ellerine saglık canım kocaman sevgiler

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

elinize sağlık çok lezzetli görünüyor,sevgilerimle...

Hülya YILMAZ dedi ki...

bence görünüşü böyle de fena olmamış. En önemlisi lezzeti. İçinde dereotu var ya, eminim çok güzeldir...
Ellerine sağlık.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

DEREOTU ÇOY FAYDALIYMIŞ AMA BEN SADECE Z.YAĞLI BAKLADA SEVİYORUM...

ALIŞTIRMAYA ÇALIŞIYORUM KENDİMİ BU TADA... O KADAR ÇOK DENEMEYE ALDIĞIM TARİF VARKİ SENİNKİ DE ONLARDAN BİRİ... AMA NE ZAMAN SIRASI GELİR BİLMEM ...

ÇOK YAZDIM SANIRIM :))

ELLERİNE SAĞLIK CANIM SICACIK SEVGİLER... KENDİNE DİKKAT ET...

ceyt dedi ki...

Elifcim, mahlepli hamur işleri çok güzel olur.seninki de nefiss olmuş.ellerine sağlık tatlım.sirk gerçekten çok güzel ve eğlenceli.benim çocuklar çok seviyor buralara geldikçe gidiyoruz bizde..umarım sende sever ve eğlenirsin.güzel bir hafta sonu diliyorum öpüyorum canım sevgiler..

BİR DEMLİK SOHBET dedi ki...

10 nisan 2008 tarihine kadar engüzel pasta yarismamız var katılırmısınız.ayrıntı http://birdemliksohbet.blogspot.com TÜM ARKADAŞLAR Davetlidir. HayırlıCumalar

pastacirapunsel dedi ki...

Canımmmm,

Miss kokulu olmuştur bu poğaçalarrr... Ellerine sağlık..

Canım, sirke gitmeyi çok severdim küçükken, bizimkiler de pek severdi, o yüzden her sirk gelişinde ilk gün orada olurduk:))) Babam bizden çok eğlenirdi:)))

Sımsıcak sevgiler canikom....

Ayse Pamuk dedi ki...

bayıldım desem az olur.hayatım hayran kaldımmmmmmmmmmmmmmmmm.ellerine sağlık

OZAY dedi ki...

Ellerıne sağlık .Sırke gıtmenı tavsıye edıyorum cok eğlenceli.Oğlanı goturme gorevını daima ben alırım.Bahaneyle kendım ı de goturmuş oluyom...Sevgıler.

mucizembenibul dedi ki...

DAVET

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 20 http://nasibim.blogcu.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/ tarafından hazırlanmıştır.
Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler.........

------------------------------------------------------------------------------------------

SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;31.03.2008--13.04.2008 Tarihleri arasında PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNE EV SAHİBELİĞİNİ www.mucizembenibul.blogcu.com
Yani BEN YAPACAĞIM SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLER KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ ETKİNLİĞİMİZE İNŞAALLAH.TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ "20" BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI.TARİFİNİZ HAZIR OLUNCA SAYFAMA YORUM OLARAK DUYURU BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.CBOXA DUYURU BIRAKILMAMASI. GÖZDEN KAÇMA İHTİMALİNE KARŞI YARARLI OLACAKTIR.BEN SİZE GERİ DÖNÜP.TARİFİNİZİ KOPYALAYIP SAYFAMDA YAYINLAYACAĞIM.ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM SELAM VE SEVGİLERİMLE......

Zeynep dedi ki...

Mahlepli poğçanın tadı ne güzel olmuştur. Şekli de böyle daha iyi olmuş bence, çok özgün. Ellerine sağlık gerçekten.