5 Şubat 2008 Salı

Zebramsı Kek:)



















Bu kek aslında normal bildiğimiz basit kakaolu kek. İnternette hep "Zebra Kek" tariflerini okuyordum ben de yapsam filan diye içimden geçirirken dün akşam yapayım dedim ama normal keke bu şekli verip bi deneme yapayım sonra asıl tarifi denerim dedim. Bu da zebramsı kek oldu sonuçta:) Kakaolu karışımı da fazla ayırmışım sanırım daha çok kakao ağırlıklı oldu. Yakında gerçek zeebra kek yapmayı taahhüd ederek şimdi bu tarifime geçiyorum
Malzemeler;
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1.5 su bardağı süt
  • 1 su bardağından 3 parmak az sıvıyağ
  • yarım limon kabuğu rendesi
  • 1 tane kabartma tozu
  • 2 su bardağı un ama az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz.
  • 2 yemek kaşığı kakao
Yapılışı;
Yumurta ve şeker köpük gibi olana kadar çırpılır.Sonra yağ ( aslında ben neredeyse 1 su bardağı sıvıyağ kullandım ama fazla geldi. Bu nedenle ölçüde yazdığım kadarı iyi olacak diye düşünüyorum) ve süt ilave edilip biraz daha çırpılır.Sonra elekten geçirdiğimiz un ve kabartma tozunu ilave edip karıştırıyoruz. Hamuru ikiye bölüp yarısına kakao ekliyoruz. Sonra yuvarlak kalıbımızı (ben kelepçeli kalıplardan kullandım) yağlayıp altta beyaz hamurla başlamak sureti ile 1 büyük kaşık beyaz bir büyük kaşık kakaolu hamurdan döke döke keki döküyoruz. Ben üzerine ceviz serptim ama isteğe bağlı bir durum. Sonra 175 derece önceden ısıtılmış fırında yaklaşık 40 dk pişiriyoruz. Her fırın aynı olmuyor 30. dk dan sonra keki gözetim altında bulundurmakta fayda var. Afiyet olsun...

11 yorum:

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım
Ellerine sağlık bence bu kek te süper görünüyor.yavru zebra kek dersin:)harika görünüyor

sevgiyle kal

zerrin - misss dedi ki...

bence de gayet zebramsı.. kakaolu zebraaa :)))

Ellerine sağlık hayatım.

sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

ezgi uğurlu dedi ki...

canım bu sekilde enfess olmuşşş.ellerine saglık
sevgiler

sarımutfak dedi ki...

kek harika olmuş eline emeğine sağlık canım
öptüm
sevgilerimle

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

canım harika olmuş zebramsı kekin ellerine sağlık ...üstüne ceviz olayıda süper...sevgilerimle

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok leziz görünüyor...Selamlar....

Melek* dedi ki...

benimde fırında kek pişiyor ellerine sağlık bakalım benimki güzel olucakmı

Yaren dedi ki...

Pastan cok nefis görünüyor,lezzet olarak aynisi zaten.Seninkide yeterince lezzetli görünüyor.Ama gel sen buna pötürlenmis zebra kek de;))))Ellerine saglik harika görünüyor canim.Iyi bir hafta diliyorum.

Melek* dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş

hilal kaya dedi ki...

sevgili elif,
senin blogunda harika.. bu zebramsı keke ve etli nohuta özellikle bayıldım...
ellerine ve yüreğine sağlık...
sevgiler...

Aynur dedi ki...

bende en kisaaa zamanda zebra kek yapmayi planliyorum.

eline saglik
sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com