3 Şubat 2008 Pazar

"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ ''13" ve Rengarenk Tatlı





Biryerlerde etkinlikler varmış bir duyar gibi oldum sanki :)
Ben bugüne kadar etkinliklere özel davet bekiyordum..İtiraf ediyorum bu etkinlik işi nasıl oluyor bir türlü çözememiştim .Daha önce yorum bırakarak etkinliğe davet edilmiştim ondan sonra kimse bişey demedi. Ama millet vızır vızır etkinliklere yazı yazıyor. Birisi bu yeni blogcuya bu işin tam usulünü anlatırsa valla duacısı olacağım :) Hünerli eller etkinliğe ev sahipliği ediyormuş. Kendisine kolaylıklar diliyorum ve ben de naçizane etkinliğe katılmak istiyorum. Diyorum ve başlıyorum ...
Bu tarif çook eskilerden belki birçoğumuzun bildiği bir tariftir. Ama çok seviyoruz napalım yani çeşit çeşit meyve sularından yap dur.. Bu tarifi benden uzun zamandır tatlı tarifi bekleyen İlknur arkadaşıma ithaf ediyorum.Fransa' ya sevgiler arkadaşım...

Malzemeler;

Muhallebi için;
  • 1 kg süt
  • 3 kaşık mısır nişastası
  • 1 su bardağı şeker
  • 2 kaşık margarin yada tereyağı
Üzerindeki Renkli Muhallebi için
  • 3 su bardağı herhangi bir meyve suyu ben şeftali yada vişne ile yaptım
  • 1 poşet vanilyalı puding
  • Araları için petiböür bisküvi
Yapılışı;
Önce alt muhallebisi için sütü, nişastayı, şekeri bir tencereye alıp yavaş yavaş karıştırarak orta hararetli ateşte pişiriyoruz. Bu arada hangi servis kabını kullanacaksak altına bir sıra bisküvi diziyoruz. Muhallebi pişince yani kıvam alınca içine yağı alıp ocağın altını kapatıyoruz yağı kendi sıcaklığında eritiyoruz. Sonra muhallebiyi bisküvilerin üzerine döküyoruz. Sıcakken bir sıra daha bisküvi kaplıyoruz. Ayrı bir tencerede pudingle meyve suyunu pişiriyoruz pişince bunu da bisküvilerin üzerine döküp bir gece dolapta bekletip servis yapıyoruz. Çok basit çok lezzetli hem de ekonomik... Afiyet olsun...

3 yorum:

http://hunerlieller.net dedi ki...

SELAM.TARİFİNİZİ ALDIM VE SİTEME EKLEDİM.ÇOOK TEŞEKKÜRLER..SEVGİLERİMLE..

Gülden dedi ki...

BU GERCEKTEN GÖRÜNÜS ITIBARI ILE TAM BENIM DAH`MAK TADIM:)))
Eline saglik,süper güzel olmus tatlin canim benim.
Fikir icin tesekkürler.Zaten bende bir bir sekilde degerlendirirm,sarmanin üzerindede cok seviyorum ben,öyle yaparim zaten.
IYI GECELER:

ezgi uğurlu dedi ki...

canım süper görünüyor.özellikle yazın bu tarz tatlılara bayılıyorum.ellerine saglık sevgiler