12 Şubat 2008 Salı

Pancar Salatası



















Doğum günü soframızın salata tariflerinden devam edelim dedim. Bu salata da beni kış aylarında oldukça sık yaptığım ve çok sevdiğim bir salata. Hem yapımı çok basit hem de dolapta 1 hafta bekleyebilen bir salata olduğu için çokça yapıp bekletebilirsiniz.
Malzemeler;
  • 1 kg kırmızı pancar
  • 1 baş sarımsak
  • 3 yemek kaşığı sirke
  • 1 limon
  • 1 kahve fincanından biraz az zeytinyağı
  • yeterli miktarda tuz
  • istenirse ince kıyılmış maydanoz ama ben koymadım bu sefer

Yapılışı;

Pancarları güzelce yıkayıp kabuklarıyla beraber yumuşayana kadar haşlıyoruz. Çatal batırdığımızda rahatça batabilecek şekilde olması gerekiyor. Sularını süzüp soğuduktan sonra kabuklarını soyup dilimliyoruz. Sarımsağı, sirkeyi, yağı, limonu, tuzu ilave ediyoruz. İstersek üzerini maydanozla süsleyip servis yapıyoruz. Salatayı yaptıktan sonra 2 saat dinlendirip servis yaparsak sosu tamamen içine çekmiş olduğundan lezzeti daha yerinde oluyor. Afiyetler olsun...

3 yorum:

ezgi uğurlu dedi ki...

canım pancar salatasına bayılırım.ellerine salık canım sevgiler

tadinadoyamadım-dilek dedi ki...

canım salata harika görünüyor ama ben daha yeni görüyorum. doğumgünü masası süpper olmuş ellerine sağlık
oğluşununda yeniyaşı hayırlı olsun. daha nice yıllara sağlıkla mutlulukla inş.

http://asotu.blogcu.com dedi ki...

merhabalar;
kek harika olmuş canım ellerine sağlık.kalıbını da güle güle kullan.ben de aynen yeni böyle dükkanlarda kendimi kaybederim.pancar salatanı çok beğendim.mutlaka deneyeceğim.sevgilerimle..
asotu.blogcu.com