28 Şubat 2008 Perşembe

Mercimekli Köfte ve Opera



















Mercimekli köfte severler hadi iş başına. Bu akşam yapın bi tane köfte biraz ayran hazırlayın. Tavuk yada et pişirin oohh çok güzel bir sofra oldu bile. Köfteler bizim doğum günü soframızda vardı herkes afiyetle yedi ve çok sevdi. Sizler de beğeneceksiniz.
Dün akşam " Saraydan Kız Kaçırma " diye bir operaya gittim. Bu tarz etkinliklerin biletlerini hep internetten alırım çok kolaylık oluyor. Gidip gelmek zorunda kalmıyorsunuz hem de istediğiniz yerde oturma şansına sahip oluyorsunuz. Bizim kız grubumuz var onlarla gidiyoruz diye daha önce anlatmıştım. Biletleri ben aldım. İşlerim de çok yoğun olduğu için öyle alelacele aldım konusunu filan okumadım ama çok methini duyuyordum komik opera filan diye. Neyse bayağı umutlanarak gittik gülcez çok eğlenicez diyerek...Bir gitiik başladı eser Almanca imiş :) Valla ben hiç bilmiyordum altyazılar filan geçmeye başladı. Sonra komik filan da değildi hüzünlü bile sayılabilrdi. Ama güzeldi gene de. Hayatımda çok oyuna gittim ama operaya ilk defa gittim. Ama sanatçıları tebrik ediyorum gerçekten çok zor. O sesleri nasıl çıkarıyorlar ? Şekilden şekile giriyorlar filan. Neyse güzel bir deneyim oldu benim için

Şimdi tarife geçelim;

Malzemeler;

  • yarım demet incecik kıyılmış yeşil soğan
  • 1 su bardağı köftelik bulgur
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek


  • 1 tane büyük boy rendelenmiş soğan


  • 1 kahve fincanı zeytinyağı


  • 5 diş sarımsak


  • 2 yemek kaşığı salça


  • 2 tane limon


  • 1 çay kaşığı sumak


  • 1 çay kaşığı kırmızı biber


  • 1 çay kaşığı kimyon


  • 1 çay kaşığı isot


  • yeterli miktarda tuz ve su
Yapılışı;
Mercimekler yıkanıp tencereye alınır. Üzeri geçecek kadar su ilave edilip mercimekler pişene kadar haşlanır. MErcimekler lapa haline gelince bulgur ilave edilir ve tencerenin ağzı kapatılır. Bulgur mercimeğin kalan suyu ile şişirilirse köfte daha lezzetli oluyor. Eğer cıvık kalacak gibi olursa bulgur miktarını arttırabilirsiniz. Sonra ayrı bir tavada 1 kahve fincanı zeytinyağı kızdırılıp içine kuru soğanlar atılıp kavurulmaya başlanır. Soğanlar kavrulunca genişçe bir kaba bulgurlu mercimek, soğan, limon, tuz salça ve baharatlar alınıp iyice yoğurulur. Sonra yeşillikler ilave edilip köfte şekline getirilip servis yapılır. Afiyet olsun...

15 yorum:

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,Selamlar....

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam ..mecimekli köffte süper görünüyor.elinize saglık..sevgilerle..

Aynur dedi ki...

ilginc bi deneyim olmus ::))

mercimek kofteleri süper gozukuyor

eline saglik

iyi gecelerrr

www.aynurdantarifler.blogspot.com

ezgi uğurlu dedi ki...

canım ellerine saglık ben bayılırım mercimekli köfteye o kadar canım çekti kiii:(( geiyorum oraya... bana da ayıııırıııınnnnnnn.....

disal dedi ki...

şimdi olsada ekşi ekşi yesem ne güzel olur...

hiç operaya falan gitmedim.....ama merak ettim doğrusu....


sevgiler canım....öpüyorum....

Serpil dedi ki...

Bayılırım mercimek köftesine favori salatam. ellerine sağlık canım...

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Hımmmmmmmm, muhteşem görünüyor, bana hep kayınvalidem yapar ama kendim yapmıyorum nedense, bende bir el atayım en iyisi, ellerine sağlık canımcım..

Feyza Fidan dedi ki...

Canım ellerin dert görmesin, harika olmuş mercimekli köfteler...Bayılırımmm..
Sevgiler...

yeşim dedi ki...

eminim çok keyifli olmuştur
yanında da mercimekli köfte bol limonlu oh süper ;))))
sevgiler

pastacirapunsel dedi ki...

Canım,
Çok severim çoookkk... Ellerine sağlık,

Kocaman, sımsıcak sevgiler...

pastacirapunsel dedi ki...

Elif'ciğim,

Bu aralar bloglar arası bir mercimek köftesi furyasıdır gidiyor, dayanamıyacağım ben de yapacağım:)) Çoook severimmm....

Ellerine sağlık canım,

Kocaman, sımsıcak sevgiler...

elf dedi ki...

mercimek köfteler harika görünüyor,ellerinize sağlık...
opera da çok hoş bi deneyim olmuş :))
sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım...süpperrrr...

leziz

ayşegülmutfakta dedi ki...

işte en sevdiğim köfte. yanınada ayran-limon uff bee eline sağlık

Güldenceninmutfagi dedi ki...

AAAA...ben bu güzel mercimek köftesini nasil yorumsuz birakmisim,olmazzzz...kesin yazmaliyim.Cünkü harika olmus,muhtesem bir sunumla birlikte tamamlamissin serviosi canim.Ellerine saglik.
SEVGILER.