26 Şubat 2008 Salı

Közde Patlıcan Salatası





















Ben bu salatayı nasıl severim bilirmisiniz. Karnım tokluktan çatlasa dahi bu salataya ayıracak minicik de olsa bir yerim vardır o derece yani:) Çok severim çok :) Abarttım sanmayın gerçekten.
Bu hafta değişik olarak size vereceğim bir haber var. Oğlumun yaklaşık 4 parmak boyunda kıvırcık ve her tanesi havada olan o garip saçlarını kestirdik. Sanki gitti yerine başka bi çocuk geldi. Babası ve annanesi çok beğendiler ama bence hiç güzel olmadı resmen koca adam gibi oldu :( Eskiden kıvırcık böle muzip şirin bi hava hatıyodu ona görenle "aaaa saçlarına bak" filan diyordu. Şimdi böle çocuk gibi oldu. En kısa zamanda uzamalarını diliyorum. Hemencik uzasalar keşke....
Tarife geçelim bakalım,
Malzemeler;
  • 1 kg patlıcan
  • yarım demet yeşil soğan (ince kıyılmış olsun)
  • yarım demet maydanoz (ince kıyılmış olsun)
  • 7-8 diş sarımsak
  • tuz
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • 1 tane küçük boy kırmızı balık soğan (küp küp doğranmış)
  • 1 tane kırmızı biber ince ince doğranmış
  • 1 tane limon
  • yarım kahve fincanı zeytinyağı

Yapılışı;

Patlıcanların közlenmesi gerekiyor. Ben bizim evin yakınında bir fırın var oraya gittim dedim ki ya ben patlıcan getirsem fırınlarmısınız? Onlar da tabi nolcak pide pişirirken yapıveririz dediler. Ben de bu zahmetli kısmından kurtulmuş oldum :) Közlenmiş patlıcanları soyup incecik doğrarız. İçine soğanı,maydanozu,sarımsağı,zeytinyağını,limonu,tuzu,kırmızıbiberi ekleyip karıştıralım. Üzerini çeri domateslerle süsleyip servis yapalım. Afiyet olsun.

9 yorum:

pastacirapunsel dedi ki...

Canım,

Yeter ki patlıcanlar közlenmiş olsun değil mi:)) Ondan sonrası hem çok kolaay, hem de çok lezzetli...
Miniğinin yeni saçları da hayırlı olsun:))

Canım, ellerine sağlık,

Kocaman sevgiler...

kizilciksurubu dedi ki...

Patlican salatasi nefis olmus,ellerine saglik canim.

ezgi uğurlu dedi ki...

canım enfes görünüyor.sunum çok hoş olmuş.ellerine saglık canım

ESRA dedi ki...

off ben bayılırım bu patlıcanın közlenmiş haline:)harika görünüyor ellerine sağlık:)

sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Közde patlican salatasini cok severim,yanina ayranla nefis olur elinize saglik görüntü istah aciyor

Neşeli Sesler dedi ki...

Arkadaşlar size de oluyo mu bilmiyorum ama bazen yorumlar yayınladığım halde kayboluyor. Mutfak Havlusu yorumunun başına bişey geldi ama ne geldi keşfedemedim.
Hepinize çok teşekkür ediyorum.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Elifciğim Mert'in o şirin saçlarını nasıl kestirdiniz ya
:( Ben saçlarına bayılıyordum umarım çabuk uzuyordur saçları.
Mertinimi sevgiyle kucaklıyor Filiz teyzesi.
Patlıcan salatasını bende çok severim.Şimdi sarımsak tozunu keşfettim patlıcan salatasını bir de sarımsak tozu ile dene derim.Güzel oluyor.Tadınla bir fark hissetmiyorsun, sarımsak temizlemekten kurtuluyorsun.
Eline sağlık.
Filiz TAŞTAN.

Aynur dedi ki...

bende tam bi patlican hastasiyim hele közlenmisi imm mis mis :))

ellerine saglikkk

oglusunun saclari insallah en kisa zamanda uzar :))) Biraz yagmura cikar yagmura :) yagmur sac uzatir derler :))

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Güldenceninmutfagi dedi ki...

CANIMMM SALATALAR MUHTESEMDIR HEP BÖYLE GÜZEL SUNUMLARA BAYILIRIM:)))
ELINE SAGLIK COK GÜZEL OLMUS TATLIM.
IKI RENKLI KEKIN TARIFINI UYGULA CANIM.YÜZDE YÜZ GÜÜZEL SONUC ALACAKSIN TATLIM:)))