2 Şubat 2008 Cumartesi

Köy Makarnası



















Haftasonu kahvaltısı için çok güzel olacağını düşünüyorum. Ama tabi yazının devamını okuyunca "ohoooo bunu yapmak uzun iş " diye söylenip vazgeçmek yok ona göre. Bu kahvaltılık bizim oralarda yani Trabzon' da Ramazan için yapılır. Ramazan da sahur sofralarında kuymak ve makarna mutlaka olur. Aslında ağır bir yiyecek ama annem "Olsun kızım ye ye tok tutar " derdi. Ramazan gelmeden hanımlar toplaşıp bir gün sana bir gün bana şeklinde makarnayı hazırlarlar. Herkes 10 kg un alır ondan hamur yaparlar beraberce yaparlar. Ben annemlerin toplu şekilde yaptıklarını anlatıyorum bizlerin böyle imkanları yok tabiki. un, su ve tuzdan oluşan hafif sıkı bir hamur yaparlar. O hamuru tek tek beze yapıp 1 saat dinlendirirler. Sonra hamurları incecik açıp sacın üzerinde yada bizim orda kuzine sobalar vardır odun ateşiyle onun üzerinde haşlarlar. Haşladıkları hamurları beze sarıp dinlendirirler. Beze sarılı hamurlar ılınınca katlanabilir hale gelir. 2 Tane yufkayı üstüste koyup rulo yaparlar ve havan denen makinada keserler. Bu makina otomatik bişey değil. Metalden bir borusu var borunun ucunda da kollu bir bıcak var. Rulo boruya yerleştirilir. Bir elinizle bıçağı indirip kaldırırsınız diğer elinizle de yufkayı milim milim aşağıya itersiniz. Gerçekten maharet ister yani:) Ama havan olmayanlar da ince ince bıçakla tüm yufkaları keser. Yani bir nevi erişte gibi bişey olur ama daha incesi. Sonra bu kesilen makarnalar tepsilere dizilerek fırınlanır. Bunun sebebi de kışa kalırsa bozulmasın diye. Hemen yenecekse fırınlanmaz. Annem bana gönderdiği için benimkiler fırınlanıyor. Şimdi bu aşamadan sonra yapılışını yazacağım;
  • Yiyeceğimiz kadar makarnayı süzgece alırız. Sıcak su ile makarnayı bir güzel yıkarız. Yıkarız diyorum öyle hafiften ıslatmak değil iyice heryeri ıslanacak. Sonra süzülmesini bekleriz. Sonra tavaya tereyağını alıp eritiriz. Belirteyim yağı çok sever bu makarna biraz eli bol davranmalıyız:)Eritilmiş yağın üzerine makarnanın yarısını alırız ortasına peyniri bolca sereriz. Sonra makarnanın diğer yarısını ekleyip altını üztünü güzelce kısık ateşte kızartıp servis yaparız

Afiyetler olsunn...

12 yorum:

guldenceninmutfagi dedi ki...

NEFISSS HARIKA BIR GÖRÜNTÜ,PAYLASIM ICIN TESEKKÜRLER.EV MAKARNANIZ GÖZÜMÜ KAMASTIRDI:)

ilker'in mutfağı dedi ki...

nefis olmuş.ellerinize sağlık.sevgiler.

dide dedi ki...

Ne güzel bir yemek bu böyle. Eminim çok lezizdir. Ellerine sağlık.

yeşim dedi ki...

ohhh ne kadar da güzel değer her türlü uğraşa
ellerine sağlık
sevgilerr

Kevser dedi ki...

Merhaba canim,
bu makarnayi bizim memlekette, yani Gümüshane'de de yapiyorlar, senin de anlattigin gibi bizimkiler de imece usulü hazirlarlar bu güzel makarnalari, pisirirken birde bunu sekerli suyla islatip pisirirler, ismini ama hatirlamiyorum. Simdi sende görünce hemen aklima geldi ve o günleri düsündüm.

Bana da beklerim.

Selam ve sevgilerimle..

guldenceninmutfagi dedi ki...

Selam canim:)))
Zaten dün makarnayi görünce aklimdan gecmedide deyil,karadenizli olusunuz.Bizim oralarda meshurdur ev makarnasi:)))
Tesekkür ederim yorumun icin,bende sikca görüsmeyi isterim.Baglantilarimiza ekleyelim birbirimizi canim,ben seni simdi ekliyorum.
SELAMLAR.

Neşeli Sesler dedi ki...

Teşekkür ediyorum hepinize arkadaşlar.
Evet aslında şekerlisi de yapılıyor ama biz hep böyle yaptığımız için onu yazmak aklımdan çıkmış.Kevserin dediği yöntem d eçok rahat uygulanabilir
Sevgiler...

Neşeli Sesler dedi ki...

Teşekkür ediyorum hepinize arkadaşlar.
Evet aslında şekerlisi de yapılıyor ama biz hep böyle yaptığımız için onu yazmak aklımdan çıkmış.Kevserin dediği yöntem d eçok rahat uygulanabilir
Sevgiler...

http://illedeyemek.blogcu.com/ dedi ki...

süper ben burda kaldım görüntü karşısında canım çok istedi bak şimdi:))
Pişirme usulüde değişik yani haşlamadan,sanırım çıtır çıtır oluyordur.Çok şanslısınız afiyet olsun...

ezgi uğurlu dedi ki...

süper bir lezzet.harika grünüyor.ellerine saglık canım
koskocaman sevgiler

zerrin - misss dedi ki...

Canım bülbül sesli, neşeli sesli arkadaşım benim .. :))

hayatım nefis birşey olmuş bu. Biraz zor gibi ama değer diye düşünüyorum.

sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Mutfak Havlusu dedi ki...

ilk kadayıf sandım sonra dedim aaa yok bu öyle değil diye:)))

pasta gibi durmuş nefis olmuş ellerine sağlık.