13 Şubat 2008 Çarşamba

Havuçlu Kek



















Bildiğiniz gibi ben Ankara'da yaşıyorum. Burada Eminönü'nde olduğu gibi bir sürü pasta malzemeleri yada değişik şeyler bulabileceğimiz çok fazla alternatif yok. Ancak böyle balına rastlarsa bulabilirsiniz. Bende de çok bal var ya bakın neler oldu...
Oğlumun pastasını yaptırmak için Liva' ya gittiğimde orda yetkili birisi ile pasta hakkında şöyle mi olsun böyle mi olsun diye konuyorduk, pasta resimlerine bakıyorduk falan. Sonra neyse biz pasta işini hallettik. Dedim ki "yaa ben de bu işlerle biraz ilgiliyim bunca değişik kek kalıplarını, şekerleri, pasta kalıplarını, süsleme malzemelerini nerden alıyorsunuz bana da adres verin ben de alıcam" . Adam demez mi hemen şu toptancılar sitesinde pastaekipmanları diye bir yer var ordan alıyoruz diye. Burnumun dibi yıllarca hiç adını bile duymamışım iyi ki ilgiliyim yani. Dünya işim olmasına rağmen hemen sora sora buldum dükkana bir girdim ki resmen kendimi kaybettim:) Bir sürü kalıplar, tabaklar, süsleme aletleri,pasta yapmak için gerekli elekler, aletler neler neler kurdaleler, satenler,desenli şekilli şekerler Allahhhh kendimi kaybettim birden:) Bir tane de amca benim peşimde geziyor. Amca bu kaç lira şu ne kadar şu ne işe yarar deli ettim adamı. Sonunda bir kek kalıbı aldım. Eve gelir gelmez kalıbı yıkadım başladım kek yapmaya. Kalıba 8 YTL verdim çok ucuz .. Bir yandan da şimdi çıkmıcak içinden filan diye de aklımdan geçirmiyor değilim yani. Sonunda kek pişti azcık ılınmasını beklemeye bile dayanamadım hemen çevirdim. Pıt diye çıkıverdi. Nasıl sevindim anlatamam. İşte bu kekin hikayesi de böyle arkadaşlar. Yani bir kalıba bir insan bu kadar sevinir bu dükkanı bir insan bu kadar sever:)) Napim çok sevdim işte
Malzemeler;
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağından 1 parmak az şeker
  • yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 tane büyük boy rendelenmiş havuç
  • Yeteri kadar un 2 su bardağı gibi
  • 1 çay kaşığı tarçın

Yapılışı;

Yumurta ile şekeri şeker iyice eriyene kadar çırpın. Köpük köpük olsun. Sonra sütü ve yağı ilave edip 2-3 dk daha çırpın.Sonra unu kabartma tozunu vanilyayı ilave edip karıştırın rendelenmiş havucu ve tarçını da ilave edip biraz daha karışrın eğer karışım sulu gelirse biraz daha un ilave edin. Kalıbı yağlayın sonra un serpip ters çevirin fazla unlar dökülsün. Karışımı kalıba boşaltın önceden ısıtılmış 175 derece fırında 40 dk pişirin. Temiz bir bıçak batırdığınızda bıçak temiz çıkıyorsa pişmiş demektir. Afiyet olsun.

15 yorum:

Feyza Fidan dedi ki...

Kalıpta harika şekilliymiş yani..İyikide bulmuşsun o dükkanı :))
Keke gelince süper olmuş besbelli,ellerine sağlık,
Sevgiler...

ezgi uğurlu dedi ki...

canım kek müthiş görünüyor.ne güzelde kabarmış.ellerine saglık kocaman sevgiler

sarımutfak dedi ki...

slm
kalıbını güle güle kullan canım.kek harika olmuş eline sağlık.aldım o kestiğin dilimi bilesin!!!

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Zaten öyle yerlere girince maaşı bırakıp gelesim geliyor :))) Kalıbını güle güle kullanın, kek harika kabarmış ellerine sağlık...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Selamlar.....

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Selamlar.....

Zerrin dedi ki...

:) Bende iş yerime 5 dak. uzaklıkta olan hemde bütün pasta malzemecilere toptan satış yapan yeri bulunca böyle sevinmiştim..
Ellerine sağlık kekin her türlüsünü seviyorum...

Yaren dedi ki...

PAstan cok güzel görünüyor.Insal. yaza Ankaraya geldigimde birde ben ugrarim o dedigin yere.Alternativi cok olmasi cok güzel.Sadece pasta malzemeleri sat bir yeri bulmak zor,bulmuskende alis veris yapmak lazim:))Ellerine sagli.

Aynur dedi ki...

yaa insan biseye ilgili olunca böle oluyor iste :) bende mutfak uzerine herhangi bi alet edavat alsam ayni senin gibi oluyorum :)

kekinde nefis olmus ilk denemede bu kadar kolay cikmasina seni hayal kirikligina ugratmamasina sevindim.

eline saglik

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

Aynur dedi ki...

ama ben esim olsun diye yapmisdim :p :)) hehe saka saka :) öpüyorum

selamlar

www.aynurdantarifler.blogspot.com

guldenceninmutfagi dedi ki...

HAVUCLU KEKTE FAVORI KEKLERIMDEN BENIM CANIM;BENDE YAPARIM,FAKAT PAYLASMAK KISMET OLMADI BU ZAMANA KADAR:)
KEK FORMUNA BAYILDIM COK GÜZELMIS,BAKAYIM BENDE BULABILIRMIYIM BURALARDA.
ELLERINE SAGLIK,AFIYETLER OLSUN:
IYI GECELER DILERIM.

Kevser dedi ki...

Canim,
kekin kendisi de kalibida harika görünüyorlar, kek icin ellerine saglik diyorum. Cok güzel bir kek kalipida secmissin, kusursuz bir sekilde keki icinden cikardiysan sorun yok demektir.

Selam ve sevgilerimle..

hande dedi ki...

Biz hamur severler diye adlandırıyorum ama hepimizi doğru bir adlandırma mı bilmiyorum.sonuçta kek te olsa börekte pasta da hepsi hamur :)))böye yerler gördüğümüz zaman altın filan almış gibi seviniyoruz.Kek kalıbın hayırlı olsun.Sevgiyle kekler yap işallah...sağlık ve afiyetle

SOFRAM dedi ki...

Ellerinize sağlık kek çok güzel olmuş,kek kalıbınızı da güle güle kullanın. Sayfanızı ilk kez ziyaret ediyorum, herşey çok güzel. Oğlunuzun da doğum günü kutlu olsun, daha nice güzel günlerini görürsünüz inşallah...
Görüşmek üzere sevgiler...

Güldenceninmutfagi dedi ki...

MERHABALARRRR.
SEVGILILER GÜNÜN KUTLU OLSUN.
IYI GECELER.