24 Şubat 2008 Pazar

Fırında Tavuklu Karnıbahar



















Siz bu fırın kapağındaki resimlerden bıkmadınız mı? Şimdi yazı eklerken farkettim hep bu kapakta resim çekmişim:) Ya ben hep akşamları yemek yapmak durumundayım. Malum gündüz işte olduğumdan fırsat olmuyor. E yemek bozulmadan da resmini çekmek istiyorum. Sıcakken de en kolayıma bu geliyor heralde ki hep burda çekmişim:)
Yarından itibaren 3 haftalık bir eğitim sürecine gireceğim. Oldukça yoğun olacak. Benim gibi yoğun hanımlara kolay bir yemek tarifi vereyim dedim...
Malzemeler;
  • 1 tane orta boy karnıbahar
  • 2 kase doğranmış tavuk
  • 1 tane orta boy soğan
  • İstenildiği kadar kaşar
  • 3-4 kaşık zeytinyağı
  • yeterli miktarda tuz
Yapılışı;
Karnıbaharı ayıklayıp tuzlu kaynar suya atalım ve yumuşayıncaya kadar haşlayalım. Haşladığımız karnıbaharları borcamın altına dizelim. Ayrı bir tavada kızdırdığımız yağa incecik doğranmış soğanları atıp hafif pembeleşene kadar kavuralım ardından tavukları ekleyelim. Onları da 8-9 dk orta ateşte kavurduktan sonra tuzunu ilave edlim ve karnıbaharların üzerine dökelim. En son kaşarı da rendeleyip tavukların üzerine serptikten sonra önceden ısıtılmış 180 derece fırında 10 dk fırınlayalım. Afiyet olsun...

5 yorum:

ezgi uğurlu dedi ki...

CANIM BİZİM EVDE KARNABAHAR PEK SEVİLMEZ AMA BU TARİFİ GÖRÜNCE ARTIK NASIL EVDE KARNABAHAR YEMEĞİ YAPABİLECEĞİMİ ÖĞRENDİM.ENFES GÖRÜNÜYOR.BU YEMEĞE ASLA EŞİM HAYIR DEMEZ.ELLERİNE SAGLIK CANIM ALDIM TARİFİ SEVGİLER

sevdamavisi dedi ki...

Sevgili Elif,
ellerine sağlık nefis görünüyor. kış sebzelerinden alternatif tarifler arıyorum da. Ankara buluşmamıza seni de bekleriz. sevgiler..

Aynur dedi ki...

sen öle deyince bi bakayim dedimde :) hakkini yemiyelim kapali lahmacunu tezgahin uzerinde cekmissin::)))

canim eline saglik

sevgiler

www.aynurdantarifler.blogspot.com

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Hımmmm nefis görünüyor, ellerine sağlık...

pastacirapunsel dedi ki...

Canım,
Daha dün kaşma bu yemeği konuştuk, yapsak mı dedik:)) Sen erken davranmışsın:))
Ellerine sağlık canım,
Kocaman sımsıcak sevgiler..