20 Şubat 2008 Çarşamba

Brownie



















Bu aralar geceleri uyku problemlerim çıkmaya başladı. Normalde işte sabahtan akşama kadar en az 5 saat ayakta serverların başında beklemiş sonra eve gelmiş evde koşuşturmuş birisinin akşam yatağa girdiğinde kendinden geçip uyuması gerekmez mi? Gerekir... Ama ben yok. Yok kardeşim delircem...Gözüme uyku girmiyor. Bazen olur bana böyle geçer ama geçer..Geçecek başka yolu yokkkk.. Bir keresinde Arena da seyretmiştim. Ama o kadar önceleriydi ki belki ortaokulda falandım. "Şokk Şok Şokkk yıllardır uyku uyumayan adam" diye. Merakla bekleyip seyretmiştim. Adamcağız gerçekten yıllardır uyuyamıyormuş. Hiç uykusu gelmiyormuş. Geceleri ööllee oturuyomuş. Yazık adam diyor ki "Yatağa girip deliksizce uyumayı o kadar özledim ki meğer ne iyi bir nimetmiş uyumak" ... Karısı da başlarda adama destek olmak için geç yatıyormu ama 1 gün değil 2 gün değil kadın pes etmiş. Bayağı süre etkisinden kurtulamamıştım. Uyumamak uyuyamamak ne kadar fena ya nasıl daynaıyordu acaba. Ya şimdi tedavi olmuşmudur ki? Töbe töbe gece gece nerden aklıma düştüyse... Neyse tarife geçelim...

Tarife geçmeden önce de blog arkadaşlarıma bir süre iş yoğunluğum nedeni ile çok fazla ziyarette bulunup yorumlar yazamayacağım ama siz beni yalnız ve yorumsuz bırakmayın oldumu? Oldu anlaştık o zaman:)

Malzemeler;
  • 4 yumurta (oda sıcaklığında olsun)
  • 1 paket kakao (1 yemek kaşığı eksik kullanabilirsiniz)
  • 1 su bardağı süt
  • 2 su bardağı şeker
  • 2.5 su bardağı un
  • yarım paket erimiş margarin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Yapılışı;
Yumurtalar ile şeker köpük olana kadar çırpılır. Kakao katılır. Kakao bu aşamada eklenip çırpılırsa hiç pürüz kalmadan erir.Süt ve margarin eklenip karıştırılır. Sonra 1 bardak un eklenip iyice çırpılır. Bu aşamada 1 su bardağı bu karışımdan ayırılır. Sonra kalan un, kabartma tozu ve vanilya ilave edilir. Hamur borcama aktarılır ve önceden ısıtılmış 180 derece fırında bıçak batırıp çıkardığımızda hamur kalmayacak şekilde olana kadar pişirilir. Kek pişince sıcakken kürdanla ara ara delikler açılır ve ayrılan 1 su bardağı karışım kekin üzerini sıvayacak şekilde boşaltılır. Kek soğuduktan sonra üzeri hindistan cevizi ile süslenerek servis yapılır. Afiyet olsun...

14 yorum:

hilal kaya dedi ki...

nefis bir brownie, ellerinize sağlık.. yatmadan önce 1 bardak papatya çayı ya da ıhlamur için belki iyi gelir:) sevgiler..

Güldenceninmutfagi dedi ki...

Canim brovni harika.
Uykusuzluk poroblemin insallah en´kisa sürede gecer canim,yoksa bu sekilde nasil olur,ayakta kalinir düsünmeye bile aklim sarmiyor.en fazla bir veya iki gün dayanir vücüt.
CANIM SÖZ BIR DAHAKI PIRASA SARMAMDA SARILIS SEKLINIDE RESIMLEYIP TARIFE EKLERIM CANIM.

ezgi uğurlu dedi ki...

canım en sevdiğim kekten yapmışsın.enfes görünüyor.ellerine saglık kocaman sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Canımm, aynı sıkıntı bendede var bu ara.Sersem gibiyim valla :(((
Brownin harika olmuş canıcım, ellerin dert görmesin...

mediha dedi ki...

ellerinize saglık...malesef benimde uyku sorunum oluyor bazen bende uyuyamıyorum..iyi akşamlar dilerim..

yeşim dedi ki...

canım ne güzel olmui
hele de kahvenin yanına
ellerine sağlık
sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

üfff bu görüntü çok güzel
abartı sanma inan nefis durmuş
ellerine sağlık yanına birde çay ohh:)

http://hunerlieller.net dedi ki...

selam..browni süper..eline saglık...ben patatesli biftegi de çok begendim:)size afiyet olsun.sevgilerimle..

disal dedi ki...

aman canım bendede var maalesef o sorun....

eşim daha kafasını koymadan uyur..ben ise çok uykum olsda en az yarım saat geçer aradan....

gündüz kesinlikle uyumam zaten....

işin zor....doğumdan sonra uykum gelirdi..uyurdum hemen derdim ne kadar güzel bir duyguymuş....

ellerine sağlık canım..brownin süper görünüyor....

pelincelezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık,şahane gözüküyor....

semra mutfakta dedi ki...

Güzel bir tarif ellerinize sağlık.Ayrıca blogunuz da çok hoş.Özellikle doğum günü masanız harika görünüyor,çok bereketli.Ellerinize sağlık.

kizilciksurubu dedi ki...

Cok harika görünüyor,ellerine saglik.

nino dedi ki...

harika birsey buuuuuu ama umarim uykularin geri gelir

elif dedi ki...

slm canım

kekin harika görünüyor nasılda canım çekti bilsen:)

hoşçakal