19 Ocak 2008 Cumartesi

Soslu Tavuklu Makarna



Aşure günü aşure tarifi yazmak isterdim ama daha aşuremi yapamadım hiç vakit olmadı. Ama bugün eve alışverişimi yaptım,10 tane çok taneli erzak aldım, insanlara selam verdim, evin temizliğini yaptım, sadaka verdim, oğlumu şifa olsun diye yıkadım. Yani diyeceğim o ki annem ne dediyse yaptım:) Ama Aşure Günü gerçekten çok mübarek bir günmüş bu günde yapılan hiçbir dua geri çevrilmezmiş.Bu nedenle böyle günleri değerlendirmek gerekir.Aşure gününün özelliklerini belirten yazıyı da aşureyi yapıp yayınlayınca yazıcam yoksa şimdi olmaz dimi? Hem aşure yapmadı hem de kolay yoldan yazıveriyor demeyin sonra :p

Malzemeler;

  • 1 paket makarna
  • yeterli miktarda kaynar su
  • 1 tatlı kaşığı tuz

Sos İçin

  • 1 kase kübik doğranmış tavuk ince olursa iyi olur
  • 1 tane kırmızı biber
  • 1 tane küçük boy rendelenmiş soğan
  • 1 tane rendelenmiş domates
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı kekik
  • yeteri kadar tuz
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 yemek kaşığı su
  • 2 diş rendelenmiş sarımsak

Yapılışı;

Makarnaları geniş bir tencereye alıp üzerini 4 parmak geçene kadar skaynar su ilave edelim.tuzunu da ilave edip makarnaları haşlayalım.Makarnalar yumuşayınca süzüp bir kenara alalım.Ayrı bir tavada 3 yemek kaşığı zeytinyağını orta hararette ateşte kızdırıp içine tavukları atıp soteleyelim.Sonra rendelenmiş soğanı biberi atıp sotelemeye devam edelim.Sonra sarımsağı baharatları ve salçayı katıp kavurmaya devam edelim sonra 2 yemek kaşığı su ilave edip tavuklar pişene kadar altını kısarak pişirelim.Makarnaları borcama alalım üzerine sosu ilave edip servis yapalım.Afiyetler olsun ...

4 yorum:

ezgi uğurlu dedi ki...

MAKARNANIN HER TÜRLÜSÜNE BAYILIRIM AMA BU SOS ÇOK GÜZEL OLMUŞ
ELLERİNE SAGLIK CANIM
SEVGİLER

pasta kutusu dedi ki...

meraba elif.Çok memnun oldum.Her zaman beklerim.Makarna çok güzel olmuş.Bloğun da çok güzel.Bende ziyaretine gelicem devamlı. Bloğunun bağlantısını da kendi bloğuma ekliycem. Çok tatlısın hep böyle kal olur mu?Bu arada çok geçmiş olsun.Belki bigün yüzyüze görüşürüz.

Neşeli Sesler dedi ki...

Ezgi yaşasın makarna severler:) Ben de çok severim

Pasta kutusu inşallah bir gün Ankaradaki blogcular toplanır o zaman görüşme imkanımız olabilir.
Sevgiler..

dide dedi ki...

Makarna ailece bizim favori yemeklerimizden. Bu da harika olmuş. Ellerine sağlık.