15 Ocak 2008 Salı

Ispanaklı Kıymalı Gül Böreği ve Neşeli Pazarlar
















Bu hafta işyerinde eğitimde olacağım için çok fazla sizlerle birlikte olamayabilirim ama yine de sizleri tarifsiz bırakmayacağım :) Bu caaanım böreklerden sizi mahrum bırakırmıyım hiççç? Tarif aslında bilindik bişey. Ama benden dinlemesi başka olur :P. Lezzeti gerçekten harika oluyor..















Pazar sabahları genelde her evde özene bezene hazırlanan sofralar, şöyle kahvaltıdan sonra içilen Türk kahveleri yanında okunan günlük gazeteler, yayıla yayıla oturmalar, kahvaltıya gelen arkadaşlarla öğleden sonralara kadar uzanan sohbetlerle geçer hep.Benim aklımda Pazar denilince hep bu manzaralar olur. E tabi çalışan bir annenin kızı olarak akşam saatlerindeki hafta içine yetişecek olan yemekleri yapma ve ertesi günün kıyafetlerini ütüleme hazırlama derdi de gelmiyor değil yani :) İşte bu da bizim evden bir Pazar manzarası :)















Pazar günümüzü şenlendiren arkadaşlarımız da vardı. Epeydir görüşemiyorduk bayağı iyi oldu. Onların da biri kız diğeri erkek ikizleri var . Mert çocuklara "benle oynayın" diye saldırıyor çocuklar da benim minikten korkuyorlar.Halleri seyre değerdi gerçekten :) Çok güzel bir Pazar günü geçirmiş olduk.Onlar için hazırladığım bu böreği ve kahvaltı masasını görünce siz de ne kadar güzel bir gün olduğu anlamışsınızdır dimi ? Eee sohbet uzadı uzadı beraber dışarı çıktık çocukları gezdirdik ama o kadar soğuktu ki dışarı çıkınca sıcacık evimizden çıkmasaydık keşke demedik de değil yani. :) İşte bölle bir gün geçirdik. Şimdi tarife geçelim neşelenelim dimi?
Bu sefer çok resim koydum dimi ama üçünü de koymak istedim yaa.. Bişi olmaz..
Malzemeler;
İçi için;
  • 400 gr kıyma
  • yarım kg ıspanak
  • 1 tane rendelenmiş soğan
  • yarım demet incecik doğranmış yeşil soğan
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı kekik
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 5 tane yufka

Sosu için;

  • 2 su bardağı yoğurt
  • yarım su bardağı süt
  • 1 kahve fincanı zeytinyağı ben biraz daha az kullandım
  • 2 yumurta (tercihen kullanılmayabilir de şart değil ama ben koydum)
  • yarım çay kaşığı tuz

Yapılışı;

Önce ıspanakları ayıklayıp ince ince doğruyoruz ve kaynar suyu üzerine döküp 3-4 dk bekletip soğuması için soğuk su ilave edip elimizle sularını sıkıp genişçe bir kaba alıyoruz. Ayrı bir tavada zeytinyağını kızdırıp kıymaları içinde kavuruyoruz . Kıymalar pişmeye yakın rendelenmiş kuru soğanı tavaya alıyoruz biraz da o şekilde soteliyoruz. Sonra bu karışımı ıspanakların içine döküyoruz. Ispanaklara yeşil soğanı baharatları ve tuzu ilave edip harmanlıyoruz. İç malzeme böylece hazır olmuş oluyor. Sonr sos malzemelerini ayrı bir kapta karıştırıyoruz. Böreğin yapımı aşamasında ise tek yufkayı tezgaha serip bıçakla 4 e bölüyoruz. İç malzemeden sürüp geniş tarafına harcı seriyoruz ve sigara böreği sarar gibi sarıp sonra resimdeki gibi rulo yapıyoruz. Diğer yufkalara da aynı işlemi yapıyoruz. Arta kalan sosu böreklerin üzerine sürüyoruz ve çörek otu susam karışımı ile süslüyoruz. Sonra 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar 45-50 dk civarı pişiriryoruz. Afiyetler olsun efendim..

Not: Yazarken pek uzun oldu gözünüz korkmasın aslında işe girişince çabucak oluveriyor:)

Bu arada blogumu bugün itibari ile 1000 den fazla kişi ziyaret etmiş. 2.5 ay için çok güzel bir rakam nasıl mutlu oldum anlatamam. Valla yarısı ben ve akrabalarım değil gerçekten :) İnşallah milyonlara diyelim dimi ?





5 yorum:

ezgi uğurlu dedi ki...

sofrada böreklerde arika olmuş
ellerinize saglık
sevgiler

nino dedi ki...

ellerine saglik canim

mutfakdolabı dedi ki...

süperrrr. anne aynısından istiyorum :)

kıymalı, ıspanaklı, peynirli ohh be..
eşini merak ediyorum, şişko biridir herhalde :)

eline sağlık

DONMEZCAGLAR dedi ki...

merhabalar gerçekten hem börek çok güzel duruyor hemde öyle pazarlar geçirmek çok güzel. daha nice mutlu pazarlar dileğiyle . bende beklerim.

Neşeli Sesler dedi ki...

Teşekkür ediyorum hepinize.
Valla eşim aslında şişko değildi de şişko olma eğiliminde gibi gibi...:P
Aman duymasın
Sevgiler..