29 Ocak 2008 Salı

Etli Nohut




















Sonunda düdüklü tenceremin sırrını çözüp kıvamında nohut yapmayı başarabildim. Nohut bizim evde resmen bir serüven haline geldi. Kaç kere denemelerim hüsranla sonuçlandı. Taaa trabzonlardan nohut getirttim yok 1 gün önceden ıslamalar yok sıcak suda haşlamalar yok o yok bu.. Olmuyor olmuyor bir türlü anlamamıştım ve vazgeçmiştim artık :) Ama 5-6 ay aradan sonra tekrar denemelere başladık. Başladık diyorum artık eşim bu konuya el atmıştı :) Ama şükür nohutlarımız çok güzel oluyor. Hatta eşimin akrabaları "Elif bu nohutlarla kuş avlanır" espirilerini bile yaptılar ama nolduuu ? Hepsi gelsinler de şimdi nohut yesinler :)

Malzemeler;
  • 2 su bardağı nohut (1 gece önceden soğuk suyla ıslatılacak ve suya tuz atılacak)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 400 gr kuşbaşı et
  • 3 tane orta boy ince ince kıyılmış soğan
  • 1 lt su
  • 1 çay kaşığı kimyon
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı salça

Yapılışı;

önce zeytinyağını tencereye alıp biraz kızdırdıktan sonra etleri içine atıp orta hararetli ateşte su salmalarına izin vermeden soteliyoruz.Sonra ince kıyılmış soğanları ve tereyağını ekleyip sotelemeye devam ediyoruz. 2 yemek kaşığı salçayı ilave edip biraz daha kavuruyoruz. Sonra nohutları ilave edip 3-4 dk kısık ateşte kavuruyoruz. Kavrulma işlemi bittikten sonra 1 lt kaynar suyu, kimyonu, biberi ekleyip düdüklünün ağzını kapatıyoruz. Kaynamaya başladıktan sonra düdüklünün altını kısıp 25 dk pişiriyoruz. Piştikten sonra tuzunu ilave edip 5 dk dinlendirip servis yapıyoruz. Afiyet olsun

8 yorum:

hayatkazanbenkepce dedi ki...

BU KADAR DENEMENİN SONUNDA BAŞARILI BİR NOHUT PİŞİRMENE SEVİNDİM . ISLATILAN SUYA TUZ KOYMAK GERÇEKTEN ÇOK LEZZETLİ YAPIYOR NOHUTU. ELLERİNE SAĞLIK CANIM , GERÇEKTEN DE NEFİS VE TAM KIVAMINDA GÖZÜKÜYOR ...

dide dedi ki...

Bayılırım nohut yemeğine. Yanında bir de pilav ne iyi gider. Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.

aslı kaya dedi ki...

Bizim evde de bu hafta nohut vardı. Doya doya yedik.Ellerine sağlık.Sevgiler...

nino dedi ki...

nefis olmus canim ellerine saglik

ezgi uğurlu dedi ki...

canım nohut bittim.enfssss görünüyor.ellerine saglık
sevgiler

ayselce dedi ki...

etli nohut,

nefis olmussss :))

ellerine saglik, ve asuren icin Allah kabul etsin...

nasipse bende bu günlerde yapcam bi bakalim, herseyin bir ilk yapilisi vardir :))

hoscakal,

aysel

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

oh yanınada minik biber turşusu harika olur ellerine sağlık canikomm...hee gelsinlerde nohut görsünler çok bilmişler kızdırmasnılar beni eheheheheh...sevgilerimle öpüyorum

ayselce dedi ki...

huhu yine ben :))

bugün ise corba degil, pasta getirdim hihi seversin dimi :))

iyi bir hafta sonu dilerim sana,

selamlar aysel