10 Ocak 2008 Perşembe

Dereotlu Kaşarlı Bulgur Pilavı
















Bu benim bulgur pilavi specialllerimden işte :) Bulgur pilavı yaparken içine değişik değişik şeyleri katmayı çok seviyorum. Epeydir bu tarifi yayınlanacaklar listesnde bekletiyordum bugüne kısmet oldu. Şimdi bir yandan Mert"i sallıyorum bir yanda da blogumu güncelliyorum. Eee vakit nakittir dimi:) Uyanık olduğu zaman o da tırmanıyo tuşlara basıyo beni bir türlü rahat bırakmıyor.Uyuturken rahat rahat yazayım dedim ii etmişim dimi? Yakışıklım uyanmadan tarifi tamamlayayım. Hadi yapalım yiyelim neşelenelim:)
Bunları yazdım Mert ağlamaya başladı hissetti tabi annesinin bişeyler yaptığını kalktı şimdi cinn..Artık devamını oğlumla beraber yazacağız bakalım:)
Malzemeler;
  • 1 su bardağı bulgur
  • 1 tane rendelenmiş soğan
  • 3 diş rendelenmiş sarımsak
  • 4 dal dereotu
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı salça
  • Üzeri için küp küp doğranmış kaşar
  • 2 su bardağı sıcak su

Yapılışı;

Yağları düz bir tencereye alıp içine rendelenmiş soğanla sarımsağı ekliyoruz. Soğan ve sarımsak pembeleşinceye kadar kavuruyoruz. Sonra salçayı ekleyip biraz daha kavuruyoruz. Yıkanmış bulguru tencereye alıp biraz daha kavuruyoruz. Sonra 2 su bardağı kaynar su ilave edip çok kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz. Pişmeye yakın ince ince doğradığımız dereotlarını ve tuzu pilava ilave edip biraz daha pişiriyoruz. Pilav iyice suyunu çekince tencerenin ağzını açmadan 20 dk demlenmeye bırakıyoruz. Afiyetler olsun efendim..

5 yorum:

mutfakdolabi dedi ki...

bayılırım bulgur pilavına, doğal B vitamını kaynağı. Eşim hamileyken bol bol yerdin, Folik muhabbeti işte..

hele kaşarlısı süerdirde, dereotu olayını pek anlamadım.
haftasonu mutlak denemeliyim..

şimdiden acıktım :)

emeğine sağlık

kizilciksurubu dedi ki...

Pilav harika görünüyor,ellerinize saglik.

nino dedi ki...

nefis

dide dedi ki...

Bulgura da dereotuna da kaşara da bayılırım.Üçünün bir arada nasıl olduğunu merak ettim.Bunu mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık.

Neşeli Sesler dedi ki...

Evet arkadaşlar gerçekten çok lezzetli bir pilav oluyor.Denemelisiniz deneyin bu pilavı hem de hemen:))