7 Ocak 2008 Pazartesi

Buğdaylı Yoğurt Çorbası

















Evet kış günlerimizin sıcacık çorbası geldi. Büyükler için oldukça doyurucu bebekler için de gayet vitaminli olduğu için yapılması lazım dimi? Anneciğim sık sık yapar bu çorbayı. Hep yaparken aklıma gelir. Ayrıca et yemekleri yapıldığı zaman yanında bu çorba ile servis etmesi çok hoş oluyor.Hadi bakakalım yapalım yiyelim neşelenelim:)
Malzemeler;
  • 1 kase yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı un
  • 3 yemek kaşığı buğday
  • 1 lt su

Sosu için

  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı nane

Yapılışı;

Önce buğdayları güzelce yıkayıp tencereye alıyoruz.Üzerine 1 lt suyu ekleyip buğdaylar yumuşayıncaya kadar pişiriyoruz.Sonra bir kaseye yoğurdu,yumurtayı,unu alıp çırpıyoruz.Kaynayan suyun içine hazırladığınız karışımı döküp hızlı hızlı kaynayana kadar karıştırın. Eğer yeterince hızlı olmazsanız yoğurt kesilir ve çorbanız peynire dönebilir. Sonra çorbayı bu şekilde 10 dk kısık ateşte kaynatıp kenara alıyorsunuz. Ayrı bir tavada tereyağı ve naneyi yakıp çorbanın üzerine ilave edip servis yapıyorsunuz efendim. Afiyetler olsunn...

5 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Bizde bugday ve mecimekle yapiyoruz bu corbayi,nefis oluyor,elinize saglik kis günü sicacik iyi oluyor

Hasret dedi ki...

mmhhh canim istedi vallahi, ellerine saglik canim, mutlaka denemeliyim :)
sevgilerimle
hasret

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

buğday çorbası pek güzele benziyor ellerine sağlık canım...ayrıca o süslü atkının morlu eflatunlusunu annem ördü bana bayramda gittiğimde herkes çok beğeniyor..bende tavsiye ederim hatta o kmullanılan ipin adı alize:)))sevgilerimle

zerrin - misss dedi ki...

Nasıl severim buğday çorbasını...

Ellerinize sağlık.

Sunum nefis :)
sıcacık sevgiler.

www.misssgibi.com

Neşeli Sesler dedi ki...

bahar çiçeği mercimekli olanı hiç yemedim bi dahaki sefere onu denicem.Zerrin , hasret teşekkürler..
Ben ipin üzerinde ne yazıyosa onu yazdım valla.Alize diye bişi yazmıyodu..İpleri de arkadaşım almıştı bana yüncüde nasıl söledi bilmiyorum..Yine de düzelttiğin için teşekkürler..
Herkese sevgiler