26 Ocak 2008 Cumartesi

Aşure



















Evet aşuremi sonunda yaptımm...Bu sabah erkenden kalktım ve aşuremi yaptım. Bu ikinci denemem oldu ama bu sefer oldu artık. Geçen sen de yapmıştım kıvamını tutturmuştum ama şekeri az olmuştu. Bu sefer herşeyi gayet güzel olmuştu. Pazartesi işe giderken işyerindekilere götürüp test ettireceğim. Artık herkes beni tehdit eder oldu. "Elif öyyle bedava yorum yok yaptıklarını getir tadına bakalım ona göre yorum yapalım" :) Uyanıklar böyle bir yöntem buldular kendilerine :)
Aşureyi yaptıktan sonra malumunuz oğlumun yaş günü geliyor ya bi de ilk yaşı ya özene bezene bişeyler hazırlamak istiyorum. Bu nedenle kendimi alışveriş merkezlerine attım. Neden ? Bi sorun neden? Yakışıklıma kostüm bulmak için ..Ama ne gezer 1 yaş için yok yok yok. Ayaklarıma karasular indi. Tüm bebek mağazalarına oyuncakçılara heryere baktım ama hep 3-4 yaştan başlıyor :( Ee napalım ben de kot pantolon tişört kurtarıcısına devam dedim. Oysa şirinler kostümü bulsam ne güzel olurdu. Ama hala 2 haftam var bakarsın bulurum umudumu kaybetmedim :) Çünkü Mert doğmadan ona hastaneye ziyarete gelenler için süs yapacaktım ama aradığım şeylerden bir türlü bulamamıştım. Karnım burnumda gezmediğim yer kalmadı tam vazgeçmiştim ki bi baktım eşim elinde bir broşürle geldi. Crown diye bir mağaza !!! Allahh ben koşa koşa oraya.. Bir giderim ki aradığım şeylerden envai çeşit varmış ve Ankara da bayağı da bilinen bir mağazaymış. Altın bulmuş gibi sevinmiştim. Belki gene öyle olur. Belki bu sefer yorumlarınızla bana fikir verirsiniz belki bişeyler olur işte 2 hafta var olur olur...:)
Hadi tarife geçelim şimdi
MAlzemeler;
  • 2 su bardağı bir gece önceden suya koyulmuş arpa
  • 1 su bardağı bir gece önceden suya koyulmuş kurufasülye
  • 1 su bardağı 1 gece önceden suya konulmuş nohut
  • 2 yemek kaşığı pirinç
  • 1 yemek kaşığı bulgur
  • 1 yemek kaşığı irmik
  • 1 tatlı kaşığı mercimek
  • 1 portakalın kabuğu ( ince ince doğranmış)
  • 4-5 adet karanfil
  • 2 kahve fincanı kuru üzüm
  • 1 tane kübik doğranmış elma
  • 1 tane kübik doğranmış armut
  • 2 kahve fincanı kuru incir
  • 2 kahve fincanı kuru kayısı
  • 1 kahve fincanı hurma
  • 2 su bardağı şeker ama ben sonradan 2 yemek kaşığı daha ekledim
  • 1 yemek kaşığı pekmez
  • 1 çay kaşığı tuz

Süslemek için

  • fındık
  • tarçın
  • varsa nar ama benim yoktu koyamadım
  • ceviz

Yapılışı;

Benim tencerem 5 lt lik tencerelerdendi ama sanırım az daha büyük olsaydı yapması daha kolay olacaktı. Ara sıra taştığını belirteyim. Buğday,nohut,portakal kabuğu,karanfil ve kurufasülyeyi tencereye alıp tencereyi 5-6 parmak az olacak şekilde su doldurup kaynatmaya başlıyoruz.( Su miktarını aşureyi pişirirken ayarlayabilirsiniz. Eğer su ilave etmeniz gerekirse mutlaka kaynamış su ilave edin ) Nohutlar haifçe yumuşamaya başlayınca şekeri ilave ediyoruz. Bu dediğim aşama orta hararette yaklaşık 1- 1.20 saati buluyor. Nohutların tadına bakmanızı yumuşamaya yüz tutmasını beklemenizi tavsiye ederim.Şekeri ilave ettikten 5 dk sonra pirinç,mercimek,irmik ve bulguru ilave edip 20 dk daha kısık ateşte karıştıra karıştıra kaynatıyoruz. Sonra meyveleri suya koyup 5 dk çözülmelerini bekliyoruz ve onları da ince ince doğrayıp tencereye ilave ediyoruz. Bu esnada 1 yemek kaşığı pekmezi de ilave edip aşurenin güzel bir renk almasını sağlıyoruz. Meyveleri katınca 7 dk daha aşureyi pişirip altını kapatıyoruız. Meyveleri kattıktan sonra çok kaynatırsanız aşure kararır ona göre. sonra sıcakken servis yapacağımız tabaklara alıp üzerini tarçın,fındık ceviz ve nar ile süslüyoruz. Afiyet olsun eviniz bereket dolsun...

6 yorum:

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Aşureye bayılırım bol malzemesi nefis olur.Ellerinize sağlık allah kabul etsin.Her zaman beklerim selamlarr...

ezgi uğurlu dedi ki...

aşureye bayılırım enfes görünüyor.allah kabul etsin.
ellerinize saglık
sevgiler

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Aşureyi ben de çok severim özellikle sıcakken bayılırım .Ellerine sağlık , Allah kabul etsin . Oğluşun için aradığın kostümü umarım ki bulabilirsin ...

Filiz dedi ki...

Elifcim aşuren çok güzel olmuş.eline sağlık ve Allah kabul etsin.evet geçen senekine göre daha iyi olmuş.tadı tam kıvamındaydı.tekrar ellerine sağlık...

http://ballkabak.blogspot.com/ dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel görünüyorlar.Kadehlerde ki sunumda çok şık olmuş.Oğlunun doğum günü kutlu olsun.Nice mutlu yıllar olsun.Kaç yaşına girdi?Sevgiler

Neşeli Sesler dedi ki...

Aşureden bugün işyerine de götürdüm herkes çok beğendi.Dolapta kalınca biraz katılaşmış ama bence siz yaparken biraz daha fazla su koyun.
Oğlum 8 şubatta 1 yaşını dolduracak..Bu nedenle heyecan içindeyim.
Herkese Sevgiler..