27 Aralık 2007 Perşembe

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATLERİ ETKİNLİĞİ 8 İÇİN ÇİÇEK KURABİYE


Ben de etkinliğe katıldım işteee oley oleyy..:)Bu kurabiyelere bayılırım ben çok sevimliler dimi.?Çayın yanına da muhteşem oluyorlar ..Üniversitede 2 yıl ev arkadaşlığı yaptığım Mukaddes İzmirden gelirken yapıp getirmişti ayyy ne sevmiştim onları o zaman...Hemen tarifini aldım tabi.Biraz zahmetli ama çok güzel oluyor.Çocuklar da şekli dolayısı ile çok beğeniyorlar.Şimdi yurtdışında yaşayan arkadaşıma da bu vesile ile burdan sevgilerimi gönderiyorum..İyi ki öğretmişsin bana bu kurabiyeyi..Hadi yapalım yiyelim neşelenelim:)

Malzemeler;

  • 2 yumurta
  • 1 paket eritilmiş margarin
  • 500 gr nişasta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • hamurun rengini değiştirecek kadar kakao 1-2 çorba kaşığı yetiyor
  • 2 kahve fincanı un

Yapılışı;

2 yumurta ile şeker iyice çırpılır.İçine margarin katılıp tekrar çırpılır.Sonra nişasta,kabartma tozu,vanilya karıştırılıp hamur nişastayı iyice özeyinceye kadar karıştırılır.Sonra hamur ikiye bölünür.Bir parçasına 2 kahve fincanı un eklenip yoğurulur.Diğer parçasına kakao eklenip yoğurulur.Ama kakao eklenen parçaya azcık daha un ekleyebilirsiniz.Biliyorum nefret ediyosunuz bundan ama " kulak memesi " kıvamında olcaklar.Aksi takdirde kurabiyeniz çok sert olur ona göre.Bir kahverengi bir beyaz top elde ediyorsunuz.Bunlardan bilye büyüklüğünde parçalar yuvarlayıp resimdeki gibi birleştiriyorsunuz.Önceden ısıtılmış fırında (180 derece) 15-20 dk arası pişiriyorsunuz.Aman çok kalmasın hemen üzeri yanıveriyor.Tepsiyi fırından çıkarır çıkarmaz ya soğuk bir zemine koyun balkon yeri gibi.:) ya da kurabiyeleri kevgir yardımı ile alıp tel üzerine koyun ki kurabiyelerin altı yanmasın oldumu.?Bir gün durunca daha güzel olduğunu söyleyebilirim.Ayrıca çok uzun ömürlü bir kurabiyedir.Kavanozda 1 hafta durabilir.Afiyetler olsun efendim....

5 yorum:

ikizlerinannesi dedi ki...

selamlar
BENI KIRMAYIP DAVETIMI KABUL EDIP,
BU GÜZEL TARIFI ETKINLIGIMIZE KAZANDIRDIGIN
ICIN COOOK TESEKKÜR EDERIM.
ELINE KOLUNA SAGLIK CANIMMMMM!!!

TARIFIN 132.SIRADA YERINI ALDI GELIP BAKA BILIRSIN SEVGILER

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,çok lezzetli görünüyorlar.

7-8 yıl önce çocuk misafirlerim için yapmıştım ve çok beğenilmişti.


sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu çiçek kurabiyeler çok şık ve tatlı duruyor.
ama ben bir türlü yapamadım yaaa kısmet olmadı.
her seferinde yapanları görünce neden deyip duruyorum:)
sizinkiler çay yanına güzel olur gecenin bu vakti olsada yenebilir:)

Neşeli Sesler dedi ki...

İlk etkinliğim olduğu için daveti seve seve kabul ettim...
Ben çevremde hiç görmedim bu kurabiyeden .Bi de diyodum ki değişik bi tarif olcak:)
Yorumlardan bakıyorum da bayağı yaygın bişeymiş:))
Hepinize teşekkürler ...sevgilerr..

Evcilik Lezzetler dedi ki...

Ellerinize sağlık pek süslü pek nefis olmuş çiçek kurabiyecikler :))
Sevgiler...