5 Aralık 2007 Çarşamba

Köri Soslu Fırında Baget


Eşimin favorisi olan bu yemek bizim evde sık sık yapılan yemekler arasındadır.Dün akşam gelen arkadaşım Fatoş için yapmıştım.Çok beğendi ..Yapalım ,yiyelim neşelenelim :)
Malzemeler;
  • 6 adet tavuk baget
  • 4-5 adet orta boy küp küp doğranmış patates
  • 1 adet orta boy küp küp doğranmış havuç
  • 1 kase bezelye (haşlanmış da olur çiğ de olur)
  • 1 adet orta boy ince doğranmış yada rende soğan
  • 1 çay kaşığı tuz
  • yarım çay kaşığı köri
  • yarım çay kaşığı kimyon
  • yarım çay kaşığı kırmızı biber
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1.5 su bardağı sıcak su
  • tercihen ince kıyılmış maydanoz
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı

Yapılışı:tavuk,havuç,soğan,patates,zeytinyağı,baharatlar ve salça genişce bir kabın içine alınıp salça iice sebzelere yedirilene kadar karıştırılır.Bezelyeler ilave edilip tekrar karıştırılır.Sonra genişce bir borcama önce karışımdaki tavuklar dizilir sonra karışım yerleştirilir.Sıcak su ilave edilir.Eğer ev halkı seviyosa üzerine ince kıyılmış maydanoz eklenir.Aleminyum folyo ile borcamın ağzı kapatılarak ısıtılmış fırında önce 200 derecede 40 dk sonra 180 derecede folyo çıkarılarak yaklaşık 20 dk daha pişirilir.Fırın kapatıldıktan sonra da fırında yemek 5 dk dinlendiririlip servis yapılır.Afiyet olsun hepinize....

6 yorum:

nino dedi ki...

ellerine saglik canim kori aldim bu yaz turkiyeden ama daha hic denemedim :)

zerrin - misss dedi ki...

merhaba köri baharatı çok sevdiğim bir baharat ... Tavuğa ve patatese çok yakştırıyorum ...

Nefis bir tarif bu ...

ellerinize sağlık.
www.misssgibi.com

Neşeli Sesler dedi ki...

Teşekkürler nino.Hemen dene pişman olmayacaksın..:)

Neşeli Sesler dedi ki...

Teşekkürler Zerrin gerçekten çok yakışıyor.Ben de çok beğeniyorum

ilknur mukaddes dedi ki...

canimcim mrb
harikasin.uzak ellerdeyken ben ,seninle olmak guzel.
Yemeklerini cook ozleigimi farkettim:))
Seni ve o tatli oglunu kocaman opuyorum.
Bu arada tariflerini deneyecegim yeni bir ev hanimi olarak

Neşeli Sesler dedi ki...

Mükücüm çok teşekkürler.Üniversitedeki kısıtlı imkanlarımızla yaptığımız yemeklerin tadı beraber olduğumuz için güzel geliyordu.Şen kahkahalarla sofralarımız neşe buluyordu.Türkiye"ye döndüğün zaman yine aynı sofralarda buluşmak dileklerimle...