30 Aralık 2007 Pazar

Kavurmalı Börek

Bu tarifi daha önce bu adreste görmüş olabilirsiniz.Aynı işyerinde çalışıyoruz onlara tarifi vermiştim bir de kendi blogumda yayınlayayım dedim...Artık tarifte bazı değişiklikler yaparak yapıyorum.Ama resmi aynısı koydum.Gerçi bu accık uzaktan çekilmiş hali ama aynı tepsinin resmi ..Resim arşivimde bu kalmış dierlerini silmişim..Aslında tam kurban bayramı sonrası böreğidir bu.Memlekette Hediye teyze diye bir komşumuz vardı.Çoook değerli bir insandır.Ondan öğrenmiştim ama teyze patates koymadan yapardı çok güzel olurdu oohh çayın yanına hele... ne yerdik valla...:)Bayram sonrası yapın derim ...Tabi eğer kavurmaların hepsini götürmediyseniz...Hadi yapalım yiyelim neşelenelim:)
Malzemeler;

  • 3 yufka
  • 5 tane orta boy haşlanmış rendelenmiş patates
  • 1 yumurta akı harcın içine sarısı dışına
  • 1 su bardağı ve üzeri için 1 çay bardağı süt
  • 2 kase kavurma
  • yarım çay bardağı zeytinyağı (eğer kavurma yağlı ise koymayın ağır olur)
  • 1 çay kaşığı tarhun otu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı pul biber
  • üzeri için çörek otu ve susam

Yapılışı;

Önce genişçe bir kaba patatesleri rendenin ince kısmını kullanmak kaydı ile rendeliyoruz.! bardak sütü,zeytinyağını,yumurta akını,tarhunu,tuzu,biberi ilave ederek karışım elde ediyoruz.Yufkayı tezgaha serip karışımdan iyice sürüyoruz.Sonra yufkanın üzerine kavurmaları serpiyoruz.Rulo yapıp tepsinin büyüklüğüne göre büzerek yerleştiriyoruz.Diğer yufkalara da aynı işlemi yapıyoruz.Sonra üzerine yumurta sarısı sürüp çörekotu ve susamı serpiyoruz.En son 1 çay bardağı sütü gezdirip dolapta 2 saat dinlendiriyoruz.Eskiden dinlendirmeden yapardım ama şimdi dinlendirip yapıyorum daha lezzetli oluyor.Yufkalar iyice sütü içiyor.Afiyet olsunn..

Not: Tarhun otunu ben erzurumdan almıştım.Ankara"da hiç rastlamadım çok değişik bir kokusu var.Tavsiye ediyorum.Ama yemeklerde değil de böyle börek tarzı şeylerde daha iyi oluyor bence.Tarhun değil de darhun diye de olabilir.Tam emin olmadığım için tarhun yazdım.

7 yorum:

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

börek nefis olmuşş evdeki kavurma tükenmeden denerim artıkkk rejime ara verdiğimde :))) bu arada iyi seneler diliyorum...sevgilerimle

Değirmen dedi ki...

Börek nefis görünüyor,bir gün ben de denemek isterim;ellerine sağlık....
Yeni yıl sana ve sevdiklerine huzur, mutluluk,sağlık getirsin...

Adsız dedi ki...

Offf off malzemeleri okurken ağzım sulandı :)))

Ellerinize sağlık

MUTLU SENELER
Kocaman öpücükler.
sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Neşeli Sesler dedi ki...

Yorum yapan arkadaşlar hepinize çok teşekkür ediyorum.Yerken de aynı şekilde iiki yaptık diyeceksiniz...

ikizlerinannesi dedi ki...

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice yıllara!

etkinlige katildigin icinde tekrar tesekkürler

kizilciksurubu dedi ki...

Yeni yiliniz kutlu olsun.

Mutfak Havlusu dedi ki...

güzel bir tarif
kavurma sık tüketilir bizde kökler doğudan olunca birde.
ama hiç börek olarak denemememiştik iyi fikir sayende öğrendim,ellerine sağlık.