26 Aralık 2007 Çarşamba

Fırında Acılı Tavuk Pirzola



Geçen hafta bizim kızlarla "Beyaz Melek" filmine gidecektik taaa önceden planladık filan neyse gidecez kardeşim aradı abla ben otobüse biniyorum akşama orda olcam..Eee çocuğum kaçta burda olcann?Abla 8 de bilemedin 9 da evde olurum.İii tamam dedim kapattım.Film 8 de başlıyo bu çocuk aç bilaç gelecek evde yemek yok naapsak naapsak derken aklıma bu pratik yemek geldi.Yemeği hazırladım fırına attım evden çıktım hem kardeş gelince aç kalmadı hem ben bu filmden mahrum kalmadım:)Bu arada film gerçekten çok güzeldi ağlamaktan başıma ağrılar girdi valla.Aman ne ağladım kardeşim yaaaa...Mahsun abimiz kendisinden beklemediğim kadar yüksek bir performans sergiledi gerçekten.Dün de bi yazıda filmin senaryosunu kendisinin yazdığını hatta filmi kendisinin yönettiğini okudum şokk oldum..Tebrik ediyorum çok güzeldi.Gitmeyenler varsa gitsin şööle ağlasın bi güzel ...İçi ferahlasın burnu kızarsın dönsün eve...Gelelim yemeğe..Bu kadar hüzünlendikten sonra yapalım yiyelim neşelenelim dimii??:)

Malzemeler;

  • 6 tane tavuk pirzola
  • 1 tane soğan
  • 2 çay kaşığı pul biber
  • 6 diş sarımsak
  • 1 çay kaşığı köri ben tavuklara genelde kullan ıyorum
  • yarım çay kaşığı kimyon
  • yarım çay kaşığı kekik
  • yarım çay kaşığı tuz
  • 2 çorba kaşığı zeytinyağı

Yapılışı

tavukları genişçe bir kabın içine alın.Soğanı sarımsağı rendeleyin baharatları katıp iyice karıştırın.Karışımın ağzını kapatıp 1 saat dinlendirin.Sonra fırın tepsisinin altına yağlı kağıt serip tavukları sosundan çıkarıp tepsiye dizin.200 derece fırında 35-40 dk arası pişirin.Afiyetler olsun efendimm:)

3 yorum:

ezgi uğurlu dedi ki...

merhaba ne kadar nefis tariflerle dolu blogunuz hepsi birbirinden nefis görünüyor.bu tavukta onlardan biri olmuş.
ellerinize sağlk
sevgiler

Neşeli Sesler dedi ki...

Ezgi Selam
Yazıyı daha yeni yayınladım yorumunu gördüm çok mutlu oldum.Aaaa blogum u bu saatte de okuyan var dedim yaw:)
Teşekkür ederim daha çok yeniyim tariflerim gelecekkk..
Beni okumaya devam et oldumu?

nino dedi ki...

ellerine saglik canim